• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam keuze

Redcat dat zou ik juist niet adviseren.
Volgens mij is de Gyeon foam ook niet wax / coating safe...

Persoonlijk zou ik voor de Kenotek foam gaan. Goed reinigende werking, ruikt lekker en geeft een mooie dikke laag foam. En is ook nog eens betaalbaar!
 
Volgens mij is de Gyeon foam ook niet wax / coating safe..

Ik denk dat je Gyeon Foam prima op een Gyeon (of elke andere) coating kan gebruiken. Dat gezegd hebbende, ik vind de foam van Gyeon niet super. Een niet-pH-neutrale foam zou mijn voorkeur hebben, omdat die doorgaans wat beter reinigen van de pH-neutrale foams en het 'gevaar' over het algemeen wel meevalt.
 
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Ik heb de Monello foam maar ik vind de reiniging erg tegenvallen. Ik snap dat er een balans moet zijn om te voorkomen dat wax/coating te snel afgebroken wordt, maar toch verwacht ik iets meer van foam. Omdat mijn 5L kan bijna leeg is sta ik ook open om iets anders te proberen.
 
Neem je die van hetzelfde merk als de coating
Volgens mij is de Gyeon foam ook niet wax / coating safe...

Heb ik ergens gemist heb dat het hier om een Gyeon-coating gaat?
Ik meen te herinneren dat de coatings van Gyeon een pH-tolerantie 2-11 hebben en dus wel wat aan kunnen.

Ik gebruik zelf veelal DDJ - Ifoam Apple, maar momenteel weer terug naar de Artico Magico omdat er geen voorraad was. Beide prima spul, maar ik blijf sceptisch over voorwassen middels foamen of drukpomp. Ik foam wel altijd, maar verwacht er niet enorm veel van. (Het is ook gewoon geinig om te doen en het weekt wel wat vuil los, op een traffic film na)
 
  • Leuk
Reactions: Niels j