• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam lans voor Nilfisk

Matsu

Detailing guru
2 aug 2018
416
153
49
België
Kunnen jullie mij een goede foam lans aanraden voor op mijn basic nilfisk hd?
En welk schuim die mijn wax niet aantast?
Thx
 
Of bath+ van gyeon. Ik heb het vandaag voor het eerst gebruikt vanuit de emmer. Zeer tevreden! Na de vakantie gaat het ook over de caravan
 
@AppieHeijn - Daar vraagt de TS toch niet om? :p

Ik kan je ook van harte de Lancia Foamlans aanraden i.c.m de Artico Magico. (Voordeelbundel).

Mocht je deze gaan bestellen, geef dan ook even voor de zekerheid door welke hogedrukreiniger je precies hebt zodat er eventueel met het aantal bar rekening gehouden kan worden. ;)
 
@AppieHeijn - Daar vraagt de TS toch niet om? :p

Ik kan je ook van harte de Lancia Foamlans aanraden i.c.m de Artico Magico. (Voordeelbundel).

Mocht je deze gaan bestellen, geef dan ook even voor de zekerheid door welke hogedrukreiniger je precies hebt zodat er eventueel met het aantal bar rekening gehouden kan worden. ;)
120 bar.
Heb je een linkje?
 
Haha! :) Jup, de link van Nicknameless stond er al boven.

Met de Bathe+ (Was-shampoo die een beschermende laag achterlaat) kan je ook goed foamen, maar deze is prijziger en niet bedoeld als voorwas. ;) De Artico Magico is een pH-neutrale foamshampoo. :)
 
Elke foam of shampoo tast in zekere mate de bescherming aan. Een shampoo, foam of zeep heeft eigenschap vettigheid namelijk af te breken. Om de bescherming zo goed mogelijk te houden, kun je het beste een Ph neutrale foam gebruiken.

Kijk anders voor de Monello foamlance in de webshop..

https://www.carclean.com/nl/lancia-...alto-artico-magico-5000ml-voordeelbundel.html
Toch even quoten omdat deze post hoger staat.
Kan ik deze foam gebruiken op de cabriokap?
Ik gebruik nu Maguiars convertible cleaner en na het reinigen de Maguiars Weatherproofer. Het water parelt er dan mooi af en is goed voor 3 maanden.
Deze foam tast de wax niet aan zoals ik kan lezen maar zou het de Weatherproofer aantasten?
 
Het is een pH-neutrale shampoo en zou inderdaad weinig moeten aanrichten. :) Vergeet niet dat elke shampoo, hoe veilig het zou zijn, altijd wel iets doet. Zo word een wax ook aangetast, maar met mate. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Al een tijdje liep ik met het idee om nu eindelijk zelf eens een foamer aan te schaffen, loop ik vorige week in de praxis opzoek naar een steenboor, toch even langs de HD’s lopen en wat zie ik, een foamer voor mijn Nikfisk
Voor €20,- natuurlijk gelijk meegenomen.
Nu had ik de mentale kracht niet om een bestelling op CarClean te plaatsen en nog een dag te wachten om m’n nieuwe speelgoed uit te proberen dus ik opzoek naar wat sop-materiaal, van Kärcher ‘speciaal’ spul gevonden voor in een foamer en speciaal voor auto’s, thuis meteen de Nilfisk uit de schuur gehaald en aan de slag. Spul moest er onverdund in, dus de foamer op de hoogste stand en gaan met die banaan.

Wat een tyfusspul, foam was de helft zo dik niet als ik gewend ben bij mijn locale wasstraat/wasbox. Gelijk uit frustratie maar het hele flesje leeggespoten en de camper van m’n vader ook maar aangepakt.

Monello Foam staat inmiddels al in mijn winkelmandje, net als de nieuwe Buckanizer van Detailing Outlaws. vanmiddag nog even verder op de site kijken en afrekenen en dan morgen verder spelen.
En natuurlijk vol spanning wachten op nieuwe aanbiedingen voor de Super Summer Sale...
de lakdiktemeter staat al op het verlanglijstje en ik ben bang dat de Soft99 set er ook maar aan moet geloven hoewel ik de Fusso Coat Dark Wax al in de verzameling heb.

Ach heb nog zoveel uit te proberen, glass polish van Sonax, 2 microfiber pads omdat ik met de monello pad’s met Scholl S3 en Monello middelen niet door m’n lak kwam, ook niet met S3 op Spiderpad...
Invisible Glass Rain Repellent staat ook nog op de plank
Keep u posted...

Ohja, vergeten foto’s te maken maar gelukkig net sinds 2 weken het huis vol in de camera’s staan dus dit maar even teruggezocht ter illustratie.
b2a2862b8f0b728398bce0c603d4bfd0.jpg
 
Monello foamlance voordeelbundel ontvangen.
Morgen eens uitproberen.
Dank voor het advies.
Ik zie nu dat er in het reservoir van de foam lance er al een bodempje product inzit, was dit bij juliie ook het geval?
En is er voldoende in om het reservoir helemaal vol te doen met water?
Ik heb ook ergens gelezen dat je er beter warm water in doet, klopt dit?
 
Het klopt dat er al een beetje foam middel in zit. Kwestie van aanvullen met water en je kunt meteen aan de slag.

Warm water mengt beter dan koud water dus ja, je kan de fles vullen met warm water.
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Gisteren eindelijk eens tijd gehad om de foam lance te gebruiken. Ik had er niet veel van verwacht maar het werkt echt goed. Een mooie dikke foam en je ziet enkele minuten later het vuile er zo afdruipen. Met één reservoir kom ik ruim toe om mijn A4 volledig in te foamen dus valt het verbruik ook best mee.