• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam vs Body Solvent

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
42
Ik zat weer eens in mijn favoriete webshop rond te neuzen. En kwam Mequair's Body Solvent tegen, dit middel als ik het goed begrijp spuit je voor het wassen op de auto en weekt alle vuil los. Afspuiten en wassen maar. Nu is dit zo'n beetje hetzelfde principe als foamen, of zie ik dit helemaal fout? Of stript Body Solvent je hele waxlaag? Wil binnenkort weer een bestelling doen en twijfel nu tussen een foamlans voor een Bosch of de Body Solvent. Zijn deze producten gelijkwaardig aan elkaar?

Alvast bedankt voor de reacties! :)^
 
Totaal verschillende producten!
De faom is een shampoo, Bosy solvent is een oplosser voor vet, insecten e.d.:

Body Solvent is a powerful chemical cleaner that breaks up bug splatter, tar, and sap in as little as 30 to 45 seconds. It makes no promises of working on contact because anything that strong might harm your clear coat. Instead, this solvent soaks the spot for several seconds so you can then wipe away grime easily. There’s no scrubbing involved and fewer VOC’s (Volatile Organic Compounds). So if you’ve got 45 seconds to spare, Meguiar’s Body Solvent is the answer you’ve been waiting for.

Als je van je waxlaag af wilt... dan neem je bodysolvent!
 
Zoals stimpy al melde zijn het totaal andere producten, foamen doe je het liefste met een milde (ph neutrale) zeep oplossing die je wax laag niet aantast. Bijvoorbeeld met SSF, Maxi suds, Hyperwash, ...
Body solvent is er voor de plekken met echt zware vervuiling, het werkt ook perfect op teer, dit laat dus goed zien hoe krachtig dat spul is.
 
KLIK voor review Bodysolvent
TINUS vs Bodysolvent op zwaar verharste auto