• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamen - Bathe+ als Stand Alone

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.868
193
34
Leersum (Utrecht)
Heya GlimKezen & GlansPoppen!

Recent liet ik weten dat ik de Bathe+ heb gebruikt middels een foamlans en dat beviel mij zéér goed. Ik gebruikte Bathe+ eigenlijk niet omdat er veel gesproken word over vlekken nadien, het juiste gebruik van deze shampoo en prijs.

(Sopje maken en simpelweg wassen of puur gebruiken per paneel en meteen afspuiten met HD)

Bij de eerste test vulde ik de Artico Magico - fles tot het 1:10-streepje en vulde de fles tot de FILL-streep. Hiermee kan je gemakkelijk een auto volledig bedekken + velgen en dan nog eigenlijk stiekem een halve auto erbij.

Auto gewassen, niet gedroogd. Foamen Bathe+ 1:10 -->

20170203_163419.jpg

20170203_165616.jpg


20170203_165622.jpg

20170203_165901.jpg



Na het foamen, zodra ik de auto rond was gelopen, de foamlans eraf en de spuitlans erop. Dus meteen na het foamen de auto weer afgespoten. Ik zorgde er voor dat ik met de HD, of met de tuinslang, lekker veel spoelde.

Nadien heb ik de auto NIET gedroogd.

Het resultaat was belachelijk goede beading en sheeting die ik vergelijk met de hydrofobische eigenschappen van een SiO2-coating of een verse (goede) wax.

20170203_171229.jpg


20170203_171603.jpg


20170203_174117.jpg




Greetz
 
* UPDATE *

Inmiddels zijn we zo'n 2 weken verder en de nodige vervuiling was uiteraard aanwezig. Dus, nu het ineens een zonnige dag was, de stand van zaken even gechecked.

Beading, vervuilde auto -->
Zoals te zien was de beading nog goed aanwezig. Zelfs op een vervuilde auto. Ook de sheeting was nog prima om de boel droog te kunnen trekken.

20170215_143907.jpg


20170215_143927.jpg



Met name de velgen waren schoner als verwacht. Ook hier was nog goede beading op te zien.

20170215_144110.jpg

20170215_144116.jpg

20170215_144125.jpg



Foamen Artico Magico 1:10 + handwas Born to be Mild. Beading ná handwas -->
Opvallend was dat ná het afspuiten met de HD er nog veel vervuiling bleef hangen. Met name het vuil wat word verdeeld en vervolgens enigszins opdroogt viel op.

Ná het foamen met Artico Magico 1:10 en onpnieuw afspuiten met HD, was er op het oog vrijwel geen vervuiling meer. Zelfs toen ik werd afgeleid na het afspuiten, door de eerste 2 ''Zal ik de mijne er naast zetten'' - babbels van dit jaar, droogde de auto totaal niet vies op. Dit is iets wat ik eigenlijk altijd wél heb omdat de lak simpelweg nog niet geagiteerd is met de handwas. Nu dus niet.


20170215_144134.jpg

20170215_144140.jpg

20170215_152844.jpg



Foamen - Bath+ 1:10. Deze keer na volledige dekking even laten inwerken.
(Naar schatting 1-2 minuten, peukie gerookt, haha!)

20170215_153616.jpg



Wederom deze keer goed afgespoeld. Met zowel de HD om het schuim goed af te spuiten en nadien met de tuinslang op de sproeistand. Meteen zie je de goede beading en sheeting!







Greeeetz
 
Laatst bewerkt:
Toch een mooi resultaat.
Is een mooie manier om je auto snel even een laagje bescherming te geven in de winter bijvoorbeeld.
 
Toch een mooi resultaat.
Is een mooie manier om je auto snel even een laagje bescherming te geven in de winter bijvoorbeeld.

Ik denk dat ik de Bathe+ zeker erbij ga nemen. Ook in de zomer is het een mooie en vooral makkelijke manier om je wax te helpen/ontzien.

Ik zal met warmere weersomstandigheden nog eens testen wat er gebeurt bij te lang laten inweken na het foamen en ook of het niet-afspoelen dan wel goed gaat.




Greetz
 
Mooi filmpje! Moet sowieso nog een foam gun aanschaffen, misschien ook maar een flesje Bathe+ meebestellen. :)
 
Uuhmm ja juist, in het filmpje. Met 1:10 ziet het eruit zoals op de MB. Het is wel effectief dus daar is niks op aan te merken. Maar voor de marketing van het filpmje hebben ze bij Gyeon toch echt wel een dikke bodem Bathe+ erin gedaan.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
* UPDATE *

In enkele andere topics kwam het foamen en met name de inwerk-tijd ter sprake omdat ik steeds langer wachtte met afspoelen totdat ik de bekende complicaties zou tegenkomen én ik na het afspoelen van de Bathe+ NIET droogde.

Recent de Beamert maar weer eens gewassen en opnieuw voorzien van een foamlaag Bathe+. Eigenlijk was dit gewoon een snelle wasbeurt en niet gericht op Trial & Error. Dus, deze keer foamen met Artico Magico, handwas en tot slot foamen met Bathe+. Gevolgd door METEEN goed naspoelen en NIET drogen.

Deze keer was het buiten blijkbaar toch iets te warm en/of was mijn water ineens veel harder ofso, want de volgende dag was het een groot kalk-drama. :p

Avond-wasbeurt - bekende mooie beading en sheeting -->

20170519_190938.jpg


20170519_190944.jpg


20170519_190949.jpg



De volgende dag - hardnekkige kalkvlekken? -->

20170520_170328.jpg


20170520_170330.jpg



De vlekken zaten uiteraard op de liggende delen het meest duidelijk, maar zelfs de staande delen zaten bedekt met vlekken. Na een vlugge wasbeurt kreeg ik de vlekken niet helemaal weg, dus uiteindelijk de QD+ erbij gepakt en daarmee de vlekken weggewreven.
(niet ideaal, maar de zomerprep komt er toch aan binnenkort)


De volgende keer toch maar weer drogen met wat S&W erbij. De wasbeurt is dan wat minder lui als waar ik gewend aan was geraakt, maar 10 minuten extra om af te drogen is beter als kalkvlekken en daarna 'harder' moeten wassen. :p



Greeeeeetz
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Vet man, ben hier ook wel benieuwd naar. Overmorgen HD halen en dan toch ook maar Bathe+ erbij nemen!
Thanks voor de update :).

No problemo! :D

Ik weet dus niet precies waarom deze ene keer er wél kalkvlekken achterbleven. Ik heb nu zo'n 5-6x gefoamed met Bathe+ en niet gedroogd, maar deze keer had ik ineens kalkvlekken. Ik denk dat de vele hars/stof wat nu weer loskomt van de bomen ook een factor heeft gespeeld.

Maar goed, ik was ook op zoek naar hét punt waarop het problemen zou gaan geven, dus vanaf nu ga ik sowieso drogen nadien. :p

Wat betreft het foamen met Bathe+; Ik vind het écht ideaal. Het gemak is gewoon lekker, ook al kost het waarschijnlijk meer product als wanneer je het puur met een washandschoen zou aanbrengen. Maar goed, in mijn omgeving veel natuur, dus raak ik de auto liever niet teveel aan tijdens het wassen i.v.m. takjes/zaadjes/whatever.

Je zou mijn auto ook met zo'n 400ml geheel kunnen foamen i.p.v. een volle fles van 700ml en dan heb je maar zo'n 35ml Bathe+ nodig per keer. Zou ik wekelijks wassen, dan is tot op heden het vermoeden dat ik dan om de 2-3 weken maar hoef te ''plussen''. :p
 
Ja precies, dan is het verbruik wel wat hoger (2x zo hoog) dan in een emmertje, maar als het het gebruiksgemak en risico op vlekken zo erg verkleint is dat niet zo erg wat mij betreft.
 
@Quantoxx , begrijp ik het goed dat je na het foamen met met Bathe+ de auto niet meer gedroogd hebt? Is het dan niet logisch dat je kalkvlekken krijgt? Waarom zou je naar Bathe+ niet meer hoeven te drogen? (of denk ik verkeerd?)

Ik foam zelf ook wel eens (na het wassen) met bathe+, ik ben er ook erg tevreden over, maar ik droog de auto daarna wel met de Silk dryer.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en Altos
@Dieter

Ik heb nu zo'n 5-6x gefoamed met Bathe+ en niet gedroogd, maar deze keer had ik ineens kalkvlekken.

Nou, tot op heden geen enkel vlekje gehad en de laatste keer dus ineens wel. Waarom ik de andere keren geen vlekken had, geen idee. Ik dacht uiteindelijk dat de Bathe+ hier op één of andere manier niet gevoelig voor was ofso. Alleen nu was ik dus flink de Sjaak, haha! ;)


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Dieter
@Zluytr - Kraanwater blijft op de auto liggen. De vorige keren droogde de auto op zonder kalkvlekkken, deze keer niet. :)

Het NIET drogen van de auto doe ik pas sinds ik de Bathe+ foam en dat ging dus 5-6x goed, terwijl ik daarvoor altijd moest drogen om kalkvlekken te voorkomen.
Vraag mij niet waarom de Bathe+ kalkvlekken kon voorkomen, maar dat was dus het geval. Vond ik heerlijk makkelijk, haha! ;)
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Maar de kalkvlekken hebben toch niks met de Bath+ te maken? Of mis ik nu iets?

+1, deel de verbazing want:
Bathe+ bevat geen kalk (neem ik aan), maar de kalk zit in leidingwater.
Op de foto's van @Quantoxx zie ik veel beading, maar zeer weinig sheeting (want dan zouden de beading-bolletjes wel van de lak af rollen, zeker op de verticale delen).
Inmiddels is de buitentemperatuur gestegen, dus zal het leidingwater (sneller) verdampen en blijft kalk achter.

Q: al eens de "droog-methode met water" (= sheeting) geprobeerd nadat je gefoamd hebt met Bathe+?