• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamen met een B&D PW1400K

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo bekend met dat foamen maar wilde het toch eens een keertje gaan proberen. Nou lees ik allemaal verhalen over koppelstukken etc voor de Nilfisk en de Kärcher enzo, maar vraag me eigenlijk af of dat met mijn Black & Decker PW 1400K ook kan? Wat is het dat je precies nodig hebt voor aansluiting? Ik heb een verlengstukje erbij met 2 van die ijzeren pinnetjes aan het uiteinde. Werkt zo'n foamer i.c.m. dit stuk of zit ik er dan naast?
 
:D
In een ander topic vroeg ik net ongeveer hetzelfde. Ik heb er eentje van het merk Stihl, redelijk oud, geen idee of een foam lance er op past.
 
je moet een foto maken van de bajonet aansluiting, niet van de spuitkop :D

dus het deel wat je normaal in het spuitpistool steekt..
 
Verhaaltje wat hier stond gaat niet op.
Je post nu dus een afbeelding van de adapter als ik het goed begrijp?
Of is dit gewoon het normale uiteinde? Dit lijkt namelijk op een karcher....
 
madtraxx zei:
Verhaaltje wat hier stond gaat niet op.
Je post nu dus een afbeelding van de adapter als ik het goed begrijp?
Of is dit gewoon het normale uiteinde? Dit lijkt namelijk op een karcher....

Dat is gewoon de spuitmond die in het spuitpistool gaat, dus geen adapter! Patrick had me dezelfde picca doorgestuurd van een foamgun, ik moet alleen nog even zeker weten dat deze wel past voordat ik hem bestel. Als hij achteraf niet blijkt te passen zou zonde zijn!
 
zeker weten even met carclean bellen ;) of mailtje naar Autobrite.
Misschien als dat allemaal niet mogelijk is eens kijken naar zo'n bosch adaptersetje van de praxis.
Of even B&D bellen of zij een adapter weten van karcher naar Black and Decker, dan kan je namelijk gewoon een Autobrite karcher lans kopen.
 
Dat zou deze dan dus moeten zijn: https://www.Carclean.com/product/Autobrite/Foam_Kit_Heavy_Duty_voor_Kew_en_Alto__AB1728_100657
 
Volgens mij wel, meet even de afstanden en diktes van alle onderdelen op de koppeling (tule e.d.) en stuur dat dan naar carclean ;)
Ze zullen daar ook vast een schuifmaat hebben :-b
 
Nu heb ik bij Carclean de Heavy Duty besteld, werelds :cool: goed te regelen.

Tja :roll nu komt het...........

Ik zal het wel :confused: fout gedaan hebben, want het ging toch niet helemaal (bijna) als op het filmpje.

Op aanwijzing van Tim:

Een laagje in de fles (met meguiars Gold Glass) en daarna de fles afgevuld met water.
Maar bij gebruik kwam er redelijk schuim uit maar bleef niet echt zitten.
Hoort dit zo in vergelijking met Supa Snow Foam? Misschien te weinig spul erin gedaan, maar weet nu wel hoe het ongeveer werkt ;)
Is er iets waarmee je de hoeveelheid kan afmeten?

Er staat bij die HD's nergens beschreven hoe je schuim moet toepassen ]-0 Dat vind ik wel een minpunt!
 
@ CXpeu,

De meeste fabrikanten kennen het pricipe foamen niet eens, laat staan dat ze zo'n hulpstuk in het assortiment hebben. De foamlansen zijn echte after market accessoires.

Meestal doe ik er 2 tot 2,5 cm SSF in, de rest aangevuld met water. De unit op de stand die het meeste schuim geeft. (zie het messing buisje dat naar links steekt). Het beste resultaat geeft warm water, maar aangezien ik alleen een koud wateraansluiting heb in de voortuin.

Let wel, ik gebruik de Gilmour Foam Gun.

46.jpg
 
Het is wel zo dat als je auto een goede waxlaag heeft, dat het schuim niet zo goed houdt (dus sneller zakt) dan op een auto zonder een goede waxlaag.
 
Als ik het schuim zie van Patric, dan denk ik dat ik net iets te wijnig heb gebruikt. Maar het kan ook zijn dat Supa Snow Foam dikker is. Ik ga het toch ook eens proberen.
 
stimpy68 zei:
Het is wel zo dat als je auto een goede waxlaag heeft, dat het schuim niet zo goed houdt (dus sneller zakt) dan op een auto zonder een goede waxlaag.

Stimpy,

Ik gebruik het alleen om vuil los te weten, ook al staat de wagen goed in de wax. ;)

@ CXpeu,

DE SSF is heel dun, net zo vloeibaar als water. Gewoon 2 tot 3 cm in het reservoir doen, aanvullen met water, de schuimstand instellen zoals je zelf wilt en gaan met die banaan :grinning:
 
nicknameless zei:
Gewoon 2 tot 3 cm in het reservoir doen, aanvullen met water, de schuimstand instellen zoals je zelf wilt en gaan met die banaan :grinning:
:ja ja ja, dacht ik al.............
Heb gewoon te weinig gebruikt, maar wel afgevuld met water. Maar ik denk dat ik toch maar een fles (of wat er is) ga bestellen van SSF.