• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamen verbruikt veel

Bad Habits

Detailing addict
21 aug 2017
19
60
Hallo allemaal,
sinds ik vorig jaar een foamlans heb aangeschaft voor mijn Nilfisk E150.1-10H PAD XTRA hogedrukreiniger heb ik hier nu een aantal keer gebruik van gemaakt. Alleen krijg ik met de voorgeschreven hoeveelheid Artico Magico geen echt foam maar meer een soort van dikker sopje. Dit druipt er dan ook erg snel vanaf. Alleen als ik ruim Artico in de fles doe met warm water en dan goed schud krijg ik dikker foam. Dit betekent dat ik zeker een mengverhouding van 1: 4 moet gebruiken en kraan op ongeveer dicht. Al enkele keren geprobeerd met andere mengverhouding of kraan open maar dan wordt het echt niets anders als een dikker sopje en loopt het binnen 5 tellen van de auto af.
Alle info welkom.
 
Dit druipt er dan ook erg snel vanaf
en loopt het binnen 5 tellen van de auto af

Kan zijn dat je auto een goede bescherming middels een wax, sealant en/of coating of ander soort bescherming heeft. Deze hebben nogal de eigenschap alles wat erop komt, af te stoten, of het nou water is of foam.

Monello foamlance met 250ml foammiddel aangevuld met water tot 1 liter, simpele HD met 100 bar, auto heeft goede bescherming (wax)

A**E***ss foamlance met 100ml foammiddel aangevuld met water tot 1 liter, simpele HD met 100 bar, auto heeft goede bescherming (wax)

A**E***sss foamlance met 100ml foammiddel, aangevuld met water tot 1 liter, simpele HD met 1200 bar, auto heeft goede bescherming (coating)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Beste Nicknameless,
dat het er snel afloopt is niet zozeer het probleem maar meer dat ik geen schuim heb maar meer zoals in het laatste filmpje van Nanolex die soort van iets dikkere sop. En dan ook met de 1:4 mengverhouding kost dit veel Artico en houd ik niet veel meer over als een soort van veredelde shampoo.
 
Leen eens een andere HD van iemand en kijk wat je foamlans dan doet
Ik verwacht dat de (effectieve) druk te laag is
 
@RedCat

Werkdruk 150/15 Bar/MPA
Watercapaciteit (Qmax-QIEC) 500/400 liter/uur
Spec sheet
Nilfisk E 150.1-10 H

Jammer genoeg niemand in mijn omgeving met en hd en al zeker geen Nilfisk.



 
Ik heb zelf een E145 en had daarvoor een C120. Op beide dezelfde Lancia gebruikt en beide werken goed samen met de Lancia. (De E145 zelfs wat beter)

Wanneer ik Artico 1:10 gebruik, heb ik foam dat dik genoeg is om wel effe te blijven hangen zoals het moet. Bij 1:4 ga ik al echt richting vadsig scheerschuim. (Kraan is bij mij altijd helemaal dicht)

Heb je bij de aanschaf van de lans aangegeven hoeveel bar je machine heeft? Ik meen dat er dan eventueel een sproeier/filter/o.i.d. verwisseld kon worden.
Zo deed mijn Lancia het op een C120 goed, op een C100 slecht en op mijn huidige E145 het beste.
 
Gegevens van de sticker op het apparaat zeggen mij niets
Gaat om wat hij echt levert

Zoals Q al aangeeft, kan ook intern in de foamlans wat anders zijn (formaatdoorvoer)
 
@Quantoxx
Kan me niet herinneren dat ik heb aangegeven welke HD ik heb bij bestellen van de Lancia foamlans.

Ga wel even contact opnemen met C.C en eventueel laadt ik het hele spul in en ga gezellig even op de koffie daar.
 
Haha ik vond 1200 bar ook al wat veel voor een 'simpele' hogedrukreiniger!

Mijn E145 krijg ik ook niet echt dik schuim uit met 1:10 met artico magico. Gebruik 1:7 op de monello maatfles, werkt prima! Wel draaiknop helemaal dicht op de fles.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Contact gehad met C.C.
Afspraak gemaakt dat ik met HD en foamlans gezellig keertje langskom en dan gaan we spelen en kijken of er iets aan te doen is of dat mijn verwachtingen niet goed zijn of mijn situatie (hardheid water , lengte slang, waterdruk ) eventueel het probleem zijn.
Mocht ik het niet vergeten houd ik jullie op de hoogte.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en 350Z
Meten kan je alleen als je de spullen er voor hebt
Uitproberen en beoordelen is net zo effectief
En dat kunnen ze bij CC als geen ander

En wij houden je wel alert op het plaatsen van een vervolg ;)
 
@Bad Habits
Ben je al geweest?

Zou het ook kunnen zijn dat je filter vervuild is?
Wanneer je de schuimlans gebruikt hebt, spoel je dan ook na met schoon water alvorens de schuimlans op te bergen? (Dus fles vullen met alleen water en dit door de lans heen spuiten?).

Het filter IN de schuimlans kan (en zal uiteindelijk) vervuild raken. In mijn ervaring betekent dit dat ik ik ongeveer om het jaar het filter vervang, want ik krijg ook in de loop van de tijd minder schuimopbrengst.
 
@Aficior ,
Nee ik ben nog niet geweest. Vorige week was het bij C.C natuurlijk beetje druk i.v.m. Monello maandag en dappere dinsdag. Ook mijn lichaam werkt niet echt mee dus moet even kijken wanneer ik kan. Maar thnx voor reminder ;);)

En is nieuwe lans, en sinds ontvangst misschien 4 x gebruikt. Dat spoelen is wel nodig begrijp ik. En nee dat heb ik nog niet gedaan. Maar mag er toch vanuit gaan dat dit bij nieuwe lans nog niet direct effect zal hebben?
 
ik moet bij mij ook minstens 200mL gebruiken op 800mL lauw water om een schuimlaag te krijgen, ik moet er wel bij zeggen dat ik ook de sproeier in de foam lance vervangen heb voor een .110 ipv .125 omdat die van mij gewoon niet genoeg druk opbouwde met de grotere sproeier.
 
Het zijn vooral de zeepresten en kalk die ervoor zorgen dat het filter (wat juist zo belangrijk is voor de vorming van het schuim) vervuilt.
Mijn vast aangeleerde routine is dat ik na het gebruik van de schuimlans de beker leeg en uitspoel en daarna vul met schoon water. Aansluitend sluit ik de schuimlans weer aan op de hogedrukreiniger en spoel ik de lans goed door.
Dat vuil gaat er al snel in zitten hoor @Bad Habits!!

Wens je vooral veel beterschap met je lichaam. Dat is veel belangrijker dan die lans.
 
Als aanvulling op @Aficior zou ik nog wille zeggen dat ik de fles ook altijd vul met heet water voordat ik hem opberg. Op die manier lossen (producten)resten op en hebben ze ook geen kans om op te drogen.