• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

foamgun voor op de tuinslang

bodi

Detailing addict
9 mei 2013
97
55
Heb geen hogedrukreiniger en ook geen plannen om er een te kopen want niet echt voorstander van hoge druk op lak en moet telkens klaargezet en aangesloten worden (lastig met gezondheid).

Ondertussen de gloria fm10 gehad en de kwazar orion 6l (staat te koop), beide handfoamers maar pompen wordt fysiek te lastig (iets beter met kwazar doch niet ideaal) + zit vaak vast als bvb het filtertje niet goed zit ed heb ik hulp nodig (zeker met koudere handen ramp) vandaar dus dat er enkel nog een foamgun voor op tuinslang overblijft en wou daarom even naar ervaringen vragen.

Van wat ik gezocht heb bestaan er van gilmour (uit assortiment carclean), chemical guys en heb er ook gevonden op ebay die helt prijs kosten en er evengoed uitzien dus zou die eerst proberen. Wat vooral telt voor mij is een soort voorwas te hebben die kans op swirls verwijdert en bovendien ook zorgt voor extra reiniging, vooral de moeilijk bereikbare plaatsen komen zo ook aan bod.

- is foam die dit produceert voldoende (gelijkaardig aan foam handfoamer), van wat ik lees komt dit niet in buurt hd maar is het toch een toegevoegde waarde en de extra moeite waard
- is dit zeer makkelijk te hanteren en aan te sluiten/openen ed
- werkt het makkelijk(er dan hd)
- is een ander soort voorwas (bvb poorboys bugsquash die ik ook wel durf te gebruiken bij ernstiger vuil of autofinesse citrus ed) evengoed en/of beter

Bedankt alvast voor het delen van de ervaringen en de evt tips.
 
Hi Bodi,

Ik gebruik sinds kort een simpele drukpomp van 2l uit de action samen met Bilt Hamber Autofoam @ 4%. Dus gemiddeld 30ml op 2l. Tot nu toe zijn mijn waxen intact (fusso, netshield en etc) en voor mij is dit de best reinigende foam die niet via een lance gaat. Valet Pro Pre wash gaat ook, maar vond ik niet dat. Wel opletten met de Bilt Hamber - heb eens 300ml op 2l gedaan en dit stripte ECHT alles, tot zelfs de opgedroogde populierenhars ;). En voor de prijs van 25 voor 5l...

Grtz
 
Ik heb jaren de Gilmour foamgun voor op de tuinslang gebruikt tot grote tevredenheid.

Werkt prima hoor. Niet 1 op 1 te vergelijken met een foamlance voor de hogedrukreiniger, maar het weekt wel het vuil los.
Echter zijn er wel wat factoren die invloed kunnen hebben op het foam.

- mengverhouding
- hardheid water
- warm of koud water gebruik
- enz. enz.

wowolance-350x233.jpg


En een filmpje
 
bedankt voor de reacties, zal het wsl eens proberen (en voorlopig de kwazar nog houden), extra hulpstukje en dan kan ik nog kiezen.

vroeger ook al eens gedaan met een simpele plantenspuit en maakte toch ook het vuil los en daar gaat het eigenlijk ook om, hulpmiddeltje