• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foaming gun of foam kit hd voor Karcher

Werner

Detailing addict
26 sep 2008
173
62
hallo,

Momenteel ben ik mij aan het orienteren op een set onderhoudsproducten (PB W), heb hiervoor al gemails met Tim. Ben nog wel in afwachting van een tweede reactie op mijn mail voordat ik een bestelling kan gaan plaatsen, maar dit terzijde.

Tijdens het doorzoeken van de site en het forum kwam ik de snow foam tegen. Dit lijkt mij uitermate geschikt voor de 1 auto's die ik te onderhouden heb, alleen twijfel ik wat nu handiger is; een foam kit aanschaffen voor de Karcher (ik heb een K2.900 staan), of een foaming gun aanschaffen voor directe aansluiting op de tuinslang.

Op het zicht denk ik dat de foam kit hd wel wat robuuster is, alleen moet dan natuurlijk ook iedere keer de karcher en een verlengsnoer uit de kast gehaald worden. Een foaming gun is gelijk aan te sluiten op de tuinslang, dus verder geen gedoe.

Qua prijs maakt het bijna niks uit, maar hoe zit het met de werking ervan? Zijn er hier leden die beide systemen al gebruikt hebben en er een mening over kunnen geven?

Bij voorbaat bedankt voor de reacties!
 
Als je een HD hebt, zou ik je zeker de HD versie aanraden. Het schuim is namelijk compacter en blijft langer zitten.

De tuinslangversie werkt ook, maar met minder compact schuim. Het verschil is duidelijk merkbaar.
 
Bedankt voor de snelle reactie Tim.

Ik heb een Karcher 2.900 staan, gebruik die eens in de paar jaar icm een terrasreiniger, voor de rest komt ie de kast niet uit. Misschien wel een goed idee om hem hiervoor te gaan gebruiken.
Tijdens het inwerken van het schuim kan ik dan mooi de HD terug opruimen... De rest van het afspoelen en wassen doe ik toch liever met de slang.

Werner.
 
De onderstaande foto's en filmpje, geven duidelijk het verschil aan in een tuinslang foamgun en een HD type:

46.jpg


47.jpg


48.jpg




Stimpy68 aan de gang met het foam kanon :-b
IMG_0050.jpg


IMG_0051.jpg
 
Bedankt stimpy!

Eerder deze week had ik 's avonds de foto's en het filmpje ook al gezien, maar nu ik ze zo naast elkaar zie is er geen twijfel mogelijk. Het wordt dus een hd type.

Nu alleen nog uitvissen welke in moet nemen voor mijn Karcher:
100542 Foam Kit heavy Duty voor karcher
100908 Foam Kit heavy Duty voor karcher HD series

Helaas staat er bij de 100908 niets in de omschrijving, dus ik ben niet zeker welke past op mijn Karcher K2.900.

Op deze Karcher zit ook een aanzuigslang voor detergent, maar is zal vast niet de bedoeling zijn om hiermee de snow foam mee op te zuigen.
 
De 100542 moet je hebben. Die andere zijn met koppelingen die nauwelijks verkocht zijn in NL.
 
ik heb een karcher met een slangetje er aan (om bijvoorbeeld onkruidverdelger in te proppen oid) nog nooit gebruikt. kan ik dat ook gebruiken om te foamen? of is dan het resultaat een stuk minder? gaat dan wel op lage druk....
 
katuut zei:
ik heb een karcher met een slangetje er aan (om bijvoorbeeld onkruidverdelger in te proppen oid) nog nooit gebruikt. kan ik dat ook gebruiken om te foamen? of is dan het resultaat een stuk minder? gaat dan wel op lage druk....

Hij mengt dan niet onder hoge druk, dus je krijgt dan een pisstraaltje :)
 
ik had mij een paar maand geleden een Gilmour Foamaster II aangekocht maar nu ik erop terug zie had ik mij liever een foamgun willen kopen voor de karcher, omdat het schuim compacter is en beter blijft hangen op de wagen.

zijn er stukken verkrijgbaar zodat ik deze kan ombouwen om hem op de karcher te gebruiken? of ben ik bijna verplicht om me dan een foamgun aan te schaffen voor de karcher?
 
De Heavy Duty foamgun voor Kärcher is echt een super apparaat. Hij is z'n prijs zeker waard! Het effect is absoluut niet te vergelijken met de dispenser op de hogedrukreiniger zelf.

Daarbij is hij ook nog te gebruiken voor andere toepassingen. Neem bijvoorbeeld het wassen van de ramen... Het ding spuit tot op het dak als je 'm goed afstelt! :D