• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

foampad bevochtigen

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
50
Bij Poorboys polish bevochtig( klammig en niet drijfnat) ik de pad alvorens te gaan te polijsten. Kan dat ook bij Menzerna of Monello of bij Meguiars M105 en M205 ? Nu weet ik wel dat met vochtig weer de Menzerna moeilijker te bewerken is. :weetniet

Ik geef mijn pad vóór gebruik een spraytje Last Touch of Spray & Wipe.

Heb er nog nooit problemen door ondervonden.

Hetzelfde geldt met het uitspoelen van de pad in de padwasher.

Persoonlijk vindt ik het zelfs lekkerder werken met een pad nadat ie gewassen is :ja

Ik spray/bevochtig de pads ook altijd voor ik ga polijsten. Werkt op een een of andere manier gewoon lekkerder.

Ik heb de Monello's alle drie gebruikt bij een temperatuur onder de 10 graden in een gemiddelde wind.
Inspuiten (PB S&W) helpt tegen het te diep intrekken van product in de pad en halverwege om het restje in de pad te kunnen gebruiken
Bij koude en wind droogt een te groot oppervlak wat in, ook dan helpt een wat bevochtigd pad.
De Inizzo eindigt wat meer met residue, een spraytje daarop en de borstel erover en je kan weer verder.

Hans

Persoonlijk vindt ik het zelfs lekkerder werken met een pad nadat ie gewassen is

Eens met de spreker:ja .

Schone pads uit de box maak ik eerst goed nat onder de kraan, dan draai ik ze "droog" met de machine.
Mochten ze niet droog genoeg zijn kun je ze nog even droogdrukken op een handdoek oid.
Vooral de Oranje, en heavy Green pads zijn dan net even soepeler, en lopen iets "lekkerder" vind ik.

eens met eelco en nicknameless, maar ik doe het toch altijd met wat demiwater en een detailerspray... :ja