• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

focus 2004 gekleid

67peter

Detailing trainee
4 jul 2017
12
45
57
's-Gravenzande
Vandaag mijn focus uit 2004 gekleid
De auto heb ik nu ongeveer 2 jaar en zelf nog nooit iets gedaan aan detailing (hoewel regelmatig de krasstraat)
In het verleden wel eens een volvo 740 gekleid met merquires (wat een moeilijk woord)
In die tijd bij de volvo kwam er veel vuil af

Nu bij de focus heb ik klei van manello en manello detailingsprai er kwam helaas niet zoveel van af
Was dus best een beetje teleur gesteld

ligt dit nu aan de klei of was de focus nog schoon?
 
Heb je het folietje van de klei gehaald? o_O

Zonder gekheid, het hoeft niet altijd zo te zijn dat de lak ontzettend vies is.
Ook van invloed is waar de auto staat. Staat ie langs het spoor, onder bomen, industrieterrein enz. enz. enz.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Motorkap gedapt met dap 900 en de spullen van manello, maar is niet glad
Ik heb carclean daar over gebeld , de lak hoef niet glad te zijn, als het er maar goed uit ziet
Echt mooi vind ik het nog niet
Maar wel mooier dan dat die was
 
Met welke polijst spullen van 'manello' heb je gewerkt? Als je wat concreter bent dan kunnen we je tips geven.
 
gekleid met merquires (wat een moeilijk woord)
Meg-ui-ars. :p Meguiars.

manello en manello
Buurman en Buurman? ''Monello'' :D

Motorkap gedapt met dap 900 en de spullen van manello, maar is niet glad
Ik heb carclean daar over gebeld

Zal een leuk gesprek zijn geweest! :p ''Hey Carclean, ik heb mijn motorkap gepolijst met de DAP en Manello, maar hij is nie glad???'' ... ''Ooh meneer, uuuhh.. Ok.. Maar ziet hij er weer gelikt uit?'' ... ''Ja!'''... ''Wa is je prbleem nou dan?'' :p


Jokes jokes! :D Maaruhh.. Als je inderdaad even wat verduidelijkt, dan kunnen we even met je meedenken.


Greeeetz
 
Meg-ui-ars. :p Meguiars.


Buurman en Buurman? ''Monello'' :D



Zal een leuk gesprek zijn geweest! :p ''Hey Carclean, ik heb mijn motorkap gepolijst met de DAP en Manello, maar hij is nie glad???'' ... ''Ooh meneer, uuuhh.. Ok.. Maar ziet hij er weer gelikt uit?'' ... ''Ja!'''... ''Wa is je prbleem nou dan?'' :p


Jokes jokes! :D Maaruhh.. Als je inderdaad even wat verduidelijkt, dan kunnen we even met je meedenken.


Greeeetz


Ik moest toch wel even lachen om dit berichtje :joy:
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Vandaag maar even andere klei gehaald
Nu van meguiars
Resultaat is dat de auto nu wel glad wordt (gecontroleerd met boterhamzakje)
Dus voor mij is de meguiars klei beter geschikt dan monello
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Vandaag maar even andere klei gehaald
Nu van meguiars
Resultaat is dat de auto nu wel glad wordt (gecontroleerd met boterhamzakje)

Zou het ook kunnen dat de auto gladder is daar hij nu 2 x gekleid is? Je auto is van 2004 en nooit gekleid toen hij in jou bezit kwam? Dat is dus wel 13 jaar vervuiling. Wel goed dat het nu gladder aanvoelt. Keep up the good work :cool:.
 
Uhm, ik klei net zo lang tot de klei soepel over de lak glijd. Dat is meestal niet met een keertje eroverheen, maar meerdere keren en soms ook criss cross.

Misschien heb je het te kort gedaan?

Geduld is ook een ingredient voor goed resultaat nl.;)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie