• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Folie lederen stuur laat los

Jurgenp1

Detailing addict
17 sep 2016
31
68
28
Hee allemaal. Ik heb kortgeleden een nieuwe auto aangeschaft, nu is het stuur hiervan beschadigd. Dit wist ik voor de aankoop al, het is niet echt te missen haha. Nu kan ik natuurlijk het stuur opnieuw laten bekleden of een ander stuur kopen, maar ik wilde eerst hier eens vragen of iemand hier ervaring mee heeft.
Ook zit er in de wang van de bestuurders stoel een flinke vouw. Dit is natuurlijk logisch ivm in en uit stappen, echter is het vinyl en geen leer. Dus colour lock etc zal niet werken. Misschien weet iemand ook hier iets op.

Hierbij wat foto's:
2016-11-23%2013.19.25.jpg

2016-11-23%2013.19.32.jpg

2016-11-23%2013.19.40.jpg


En van de stoel
2016-11-23%2013.19.56.jpg


Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Hoi @Jurgenp1 ,

Zo te zien een auto van Franse makelij.
Ik weet niet 100% zeker of dit leer of kunststof is, bij de duurdere modellen meestal echt leer.
Bij een Peugeot 307 SW op het werk hier is dit ook zoals bij jou, bij geen enkele BMW met leder stuur heb ik dit ooit meegemaakt dus het is of zeer matige kwaliteit leder of geen leder, bij BMW is dit gegarandeerd echt leder.
Je zou dit opnieuw kunnen laten bekleden (dan voel je ook meteen verschil, wat ik bedoel) maar om er deze "folie" terug op te laten spannen is denk ik zonde van je geld.
Dit is volgens mij ook niet te repareren alleen er af te peuteren maar dan hou je een zachte foamlaag over welke zeer snel slijt en ook niet echt lekker vasthoud.
Een ander stuur halen zal op den duur hetzelfde probleem geven.
Mijn advies is dus...opnieuw laten bekleden.
 
  • Leuk
Reactions: Jurgenp1
@Altos Ja klopt, het is een Clio 3 GT. Het stuur lijkt wel van leer, en ook zo aan te voelen (ook onder de folie). De stoelen voelen duidelijk anders, en zijn dus ook vinyl. Ja folie opnieuw laten aanbrengen was sowieso niet het plan, en was zelf ook al van overtuigd dat het opnieuw bekleden zou gaan worden. Maar wilde toch eerst even vragen of hier iemand een alternatief wist.
Heb je misschien een aanrader qua plek voor het bekleden?
 
Nee helaas, ik heb wel eens wat laten bekleden maar altijd viavia.
Misschien dat er iemand anders een adresje weet?
 
  • Leuk
Reactions: Jurgenp1
Hee David, ja dat bedrijf was ik ook tegen gekomen. Zie nu dat zij ook een soort ruil systeem hebben zodat je niet zonder stuur zit. Dus daar maar even informeren. Ja een stoffeerder of een nieuwe stoel lijkt de oplossing.
 
Wat de stoel betreft heb ik hetzelfde bij mijn Mégane GT-line. Dit spul heet bij mij TEP 'halfleder', waarbij de P in TEP gewoon staat voor plastique/plastic. Er is weinig leder aan.
Aangekaart bij de leasemaatschappij en dat deel wordt vervangen. De exacte kosten weet ik niet precies, maar dat is niet bepaald goedkoop.
 
Je hebt stuur reparatiesets (soort van nieuwe strook leer met rijggaren) zie je mooie resultaten mee, indien je het goed doet natuurlijk.
Succes...

groeten Quint
 
@DarthVader Ja die had ik ook gezien. Inmiddels contact opgenomen met Royal steeringwheels n.a.v. de tip van David. Zal zeer waarschijnlijk via hun een ander stuur bestellen. Maar bedankt!
 
Hee @David, sorry voor de late reactie feestdagen en vakantie, je kent het wel ;). Ja inmiddels via Royal steering wheels een mooi stuur besteld en ook al laten installeren. Zier er geweldig uit al zeg ik het zelf!

he-sides-black-alcantara-9040-top-bottom-%2B-blue-leather-marker-at-12-oclock-silver-stitching-3.JPG


Deze foto komt van hun website, maar mijn stuur/ interieur is exact hetzelfde. Alleen wel gespiegeld natuurlijk haha.

Wat de stoel betreft, ik heb een flyer gekregen van Dr. Vinyl denkt dat ik daar maar eens aanklop als de lente aanbreekt. Heb inmiddels helaas ook wat kleine parkeerschade opgelopen die wel moet worden gespoten ben ik bang. Dus dan kan dat in één keer.
 
Nu dat dit topic toch weer een beetje is komen bovendrijven, kan ik hier meteen mooieen vraag stellen.
Zoals te zien zit er op het stuur ook een goede hoeveelheid alcantara. Ik vroeg me af hoe ik dit nu het beste kon schoonmaken en, belangrijker nog, beschermen.
Ik had gelezen dat een vochtige theedoek vaak het beste is om het mee te reining vanwege de fragiele aard van de stof (ik ben bekend met het verhaal van de mede detailer en de S8).
Meer is iets als fabriccoat van gyeon een goed idee?
 
Ja dat is voor zover ik weet echt alcantara. Kreeg er zelfs een mail bij met allerlei artikelen over het onderhoud, waaronder een van Autofinesse.
Maar daar staan natuurlijk voornamelijk producten in van die specifieke fabrikant. Dus ben wel benieuwd naar de algemene consensus over het onderhoud.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ik heb zelf heel veel alcantara in mijn 207 (hemel, stoelen, deurbekleding enz) en onderhoud dat simpel door het te stofzuigen met een borstel er op en vervolgens met een paardenharen borstel in model borstelen. Af en toe een keer met een natte doek (deppen en vooral niet wrijven!). Bij echte vlekken gebruik ik de swissvax alcantara cleaner.
 
  • Leuk
Reactions: Jurgenp1