• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford F-150 opgefrist

Chivfreek

Detailing trainee
13 dec 2015
20
45
Goedenavond allemaal,

Na lang weinig uitgevoerd te hebben, deze zaterdag een Ford F 150 onder handen genomen.
Helaas niet tot de correctie kunnen komen om het full detail waardig te noemen (tijdgebrek), maar omdat er laatste tijd niet veel show off's voorbij komen post ik het toch maar.

Voor aanvang geen foto van buitenkant, wel van binnen.

IMG_20170204_092748.webp

Gestofzuigd en gereinigd met PB apc 1:15, ging prima.
Vervolgens Gliptone conditioner op leer en Autofinesse revive op kunstof, blijven de toppers vind ik.

IMG_20170204_160913.webp

IMG_20170204_160933.webp

Ramen met Dodo Menthol glass cleaner en wafeldoek.

Na het reinigen van de buitenkant is dit de bedcover, zeer slecht.

IMG_20170204_083835.webp

Ik had zoals gezegd weinig tijd dus na afplakken 1 rondje mezzo gepland, leverde toch iets op.

IMG_20170204_083802.webp

Nog een extra rondje gedaan op de bed over, geen foto van.

Velgjes in de non-ferro, graag feedback want weet niet wat ik met de roestplekken aan moet. Word de volgende keer aangepakt.

IMG_20170204_084427.webp

IMG_20170204_084334.webp

Achterlichten waren ook serieus nodig

IMG_20170204_083819.webp

Nat schuren 400, 1000, 2000

IMG_20170204_103552.webp

Polijsten Veloce, 2x mezzo

IMG_20170204_103547.webp

Even Gyeon trim aanschaffen, maar hij kan wel even onbeschermd nu. De reden dat ze in eerste instantie vergeeld waren zal ongetwijfeld de Californische zon zijn geweest.

Lakwerk ontvet met Gyeon prep, vervolgens ingesmeerd met Meguiars NXT 2.0.

Het resultaat mag er toch wezen:

De bedcover
IMG_20170204_160900.webp

Motorkap
IMG_20170204_142536.webp

Geheel

IMG_20170204_160844.webp

En nogmaals graag jullie feedback om het chroom aan te pakken.

• Leuk
Reacties: Ries
Auto staat er toch weer een stuk beter bij dan toen je begon;) Ben benieuwd naar de volgende full detail, kijken wat dan het eindresultaat word als je er wel meer tijd voor hebt:) Misschien belgom chrome of de Meguiars all metal polish voor de velgen? Al denk ik dat de wat ervaren detailers je nog wel meer tips kunnen geven:cool:

Bedankt voor de link!

Ik had al gehoord over brillo sponsjes en het aluminium folie is idd ook een idee, maar een acceptabele correctie gaat het denk ik niet meer worden. Maar ga wel alles proberen, dan weten we gelijk wat de werkingen zijn van deze producten. Chromen Polish oid ga ik niet proberen, dat gaat mijn inziens niets uithalen.

Ja, we waren wel met zn 2en om 8 uur begonnen en half 2 klaar. Maar ook geen seconde gezeten en zoals je ziet geen perfecte detail. Meer een opfrisser :p

En vergeten te vermelden: gebruikte machine was natuurlijk dap900

Ik zou wel weer eens lekker vinden om een lak te doen die redelijk snel te corrigeren is. :P Als je inderdaad met z'n 2 effe doorknalt, kan je een eind komen. Is ook leuker als alleen. :P

Greetz

Tx Michel!

Ja, ik heb ook eens een Dodge Ram 1500 gedaan. Valt inderdaad op dat dit soort auto's snel te corrigeren zijn.

Ja, ik heb ook eens een Dodge Ram 1500 gedaan. Valt inderdaad op dat dit soort auto's snel te corrigeren zijn.
Ooh, toevallig dat je erover begint. Ik heb ooit eens een Testspot gemaakt op een Ram 1500. De eigenaar had wat schade en toen ik dit weg kon polijsten, smaakte het voor hem naar meer. Het defect verwijderen kostte 2 hits met de 21 + S3 en de Testspot vroeg ook om een goede hit. (Eigenlijk wilde ik met de S3 nog meer corrigeren, maar de korrel brak al af. Dus 2 hits sowieso nodig)

Je is toch een verschil van dag en nacht ondanks tijdgebrek.
Ziet er goed uit

Vergelijkbare onderwerpen