• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ford fiesta clean up na echt vies te zijn geweest

DonButtie

Detailing chief
28 jun 2013
345
88
36
Zo dan ben ik voor het eerst echt begonnen met een flinke clean up aan me fordje.
Is zeker goed gelukt al moet ik het zeggen maar het is nog niet helemaal af want het interieur was echt vies en had alleen maar de middag.

Foto-RQAIPRZG-D.webp

dit is me dap500 die ik voor het eerst ga proberen vandaag met de waxbeurt

Foto-QFYJNYWC-D.webp

dit zijn me spulletjes die ik erbij gehaald om de waxbeurt geslaagd te laten zijn

De auto was echt ontzettend goor, zowel buiten als binnen
hier dan een foto die ik gemaakt heb tijdens het wassen om een blink te geven hoe eerder bruin dan zwart de fiesta was.

Foto-JCKMODUE-D.webp

Foto-6GIHUZ4Y-D.webp

De binnenkant was daarin tegen nog veel erger want me hond had erin huis gehouden nadat hij elk blubber plas had gehad.
Uitschudden doe je dan ook niet buiten maar lekker bij baas in de auto.

Foto-6JGJKD8B-D.webp

op de foto zie je het blubber en zand niet zo goed, het meeste lag ook onder me bank. Die heb ik er ook maar uitgehaald.
wat een zand en troep lag daar onder zeg, helaas vergeten foto van te maken want dacht alleen maar aan schoonmaken ervan hahahah.

maar onder de matten lag ook een hoop steentjes en zand en van alles.

Foto-ADJFNY6K-D.webp

Foto-FNXFTZP8-D.webp

Foto-U633K6RD-D.webp

bij deze laatste liggen de kabels naar me versterker achterin los.
zijn inmiddels weer vastgemaakt achter me dashboard zo dat je ze niet meer ziet hangen.

Na het wassen en ik aan de klei gegaan. Met de set van Mothers.
Werkte goed vond ik zelf al vond ik het meevallen hoeveel vuil eraf kwam.

Foto-L8PTFQRY-D.webp

Foto-7FENRCGS-D.webp

deze is van na de motorkap en is nog nooit gedaan dus was de kap nog redelijk goed schoon lijkt mij zo.
heb de kap toch 2x keer gedaan met genoeg detailer spray.

heb daarna het dak gedaan op de zelfde manier maar daar kwam wel wat meer vuil vanaf alleen vergeten foto van te maken.

voelden allebei al na de klei beurt echt super glad aan en moest de wax nog komen van collinite nr 845.
heb wel alleen maar de kap en dak gedaan omdat ik al dacht dat er een hoop tijd aan het interieur ging zitten en daar bleek ik gelijk in te hebben.

de kap en het dak daarna in de collinite nr 845 wax gezet met de dap500 en heb echt goed geleerd dat less more is in deze tak van sport hahaha.

Toen ben ik aan het interieur begonnen. Dat werd stofzuigen, stofzuigen, stofzuigen, stofzuigen en stofzuigen.
Tot ik alle honden haren en lange blonde haren eruit gezuigd had.
Was een flinke klus en is goed gelukt maar toen kwamen de blubber en zand vlekken nog in de bekleding overal.

Alles ingespoten met een textiel reiniger, soort werkend schuim uit een spuitbus.
Daarna alles ingewreven en laten intrekken en daarna met schone doek uitgewreven.
Hoop dat alles eruit want toen het donker werd was het nog niet helemaal droog.

Foto-BGNBSZUU-D.webp

maar volgens mij is alles er wel uit maar dat zie ik morgen wel.

toen werd het zo langzamerhand schemerig en eten stond klaar dus ben ik maar gaan opruimen en nog een 3tal fotos gemaakt van het eindresultaat.

Foto-HOKORIVH-D.webp

Foto-FA7Y6DKK-D.webp

Foto-QYVQMG3O-D.webp

Nu nog een keer de rest kleien, polijsten glaze aanbrengen en in de wax knallen.

maar dat moet goed komen want heb morgen een afspraak staan met Ric325i.
Daar kan ik een aantal spullen van overnemen dus ben benieuwd.

vind dat deze clean up goed gelukt is en hopen dat de volgende keer het resultaat nog beter is.

Inderdaad een heel verschil. IK zou het nooit zo ver laten komen...Mijn hart zou het niet aankunnen :-)

mijn hart ook niet maar was ook meer van wat ik niet zie, is er ook niet hahahaha
maar is ook meer de schuld van de vrouw want zij heeft de hond mee genomen omdat haar auto kapot was.
ze heeft nu een nieuwe dus kan die weer lekker bij haar in de kofferbak.

ben trouwens vandaag bij ric325i om wat 2e hands dingen over te nemen.
weer wat tips rijker en paar mooie spullen.

https://www.Carclean.com/product/Scholl_Concepts/S30_Nano_Compound_1000_gram_103301_102980

deze om te polijsten en britemax blackmax glaze, poorboys superslick & wax shampoo

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Super_Slick_Wax_946ml_PBG_SW32_101230

en apc 1:15 gratis gekregen van hem en een pad voor de glaze.

ben ik echt super blij en kan niet wachten om me auto weer aan te gaan pakken.

polijsten en een glaze erop zetten en dan weer in de wax.
Helaas was het donker toen ik thuis kwam dus kon niet meer goed kijken hoe de wax erop zit maar die gaat er toch weer vanaf als ik hem goed aan ga pakken.
hopen dat ik me dit spul de swirls eruit kan krijgen en een paar krassen (ook van een hond die tegen me voorscherm aansprong)

heb dus nu een goede shampoo
polish van scholl
glaze van britemax
wax van collinite

nu nog een pad voor de polish aanschaffen
paar microvezel doeken halen om alles goed uit te kunnen poetsen.

hoop dat het resultaat er naar word en houd het gepost

Nog ff een witte Monello pad ,een rolletje blauwe tape om af te plakken. Evt nog Gyeon prep om het polijstmiddel af te nemen. Tussendoor ook ff je pad schoonmaken.

nu maar hopen dat volgend weekend weer mooi weer word
dan wil ik de swirls aan gaan pakken
zal dan ook proberen foto's te maken van voor en na

en miss als ik het aan durf een 50/50