• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford fiesta

Rémon

Detailing guru
24 feb 2017
1.108
173
46
Oud-Beijerland
Vandaag onze nieuwe auto wezen poetsen bij de dealer(want ja dat doe ik natuurlijk liever zelf)
Ook was dit voor mij de eerste keer dat ik met de sholl polijst werkte en ik moet zeggen TOP SPUL!!!!wat werkt dit fijn zeg.o_O
Het stappen plan hoef ik natuurlijk niet met jullie door te nemen dus bij deze de pics.
Natuurlijk eerst gewassen
20170425_115353_HDR.jpg

Daarna was het tijd om te kleien
20170425_092631.jpg

Ook toch nog kunnen betrappen op een lichte kras
20170425_095053.jpg

20170425_123514.jpg

Natuurlijk lekker blijven plakken:grinning:
20170425_123505_HDR.jpg

ff een tests potje gemaakt en kwam tot de conclusie dat het deze keer de sholl s17 met oranje monello
20170425_092641.jpg

En krasje weg:grinning:
Dus lekker aan de gang met de s17(werkt echt super)daarna s30 eroverheen en dan ta ta:cool:


ff wat reflectie:cool:
20170425_174533.jpg

20170425_174639.jpg

En dan was dit het eindresultaat waar ikzelf voor de eerste keer wel tevreden over ben.
Als wax heb ik gekozen voor Collitine915 ook werkt echt super(als je niet te dik opbrengt) ;)
20170425_174555.jpg

20170425_174541.jpg

Dus we zijn lekker bezig geweest vandaag. En de dealer stond aardig versteld over hoe de auto er uiteindelijk bij stond:p:D
Grtzz Rémon
 
Ik heb exact zo'n zelfde auto (toen ook splinternieuw)weleens onder handen genomen met een forum lid en die had toen een vrij gevoelige zachte lak. Zachte edgeless doeken waren de oplossing toen.
Mooie wagen dat zeker!
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Mooi kleurtje hoor :) kan je mij vertellen in welk opzicht scholl bijvoorbeeld lekkerder werkt dan monello? Ik heb eigenlijk altijd gewerkt met monello en wil nu weleens wat anders proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Mooi kleurtje hoor :) kan je mij vertellen in welk opzicht scholl bijvoorbeeld lekkerder werkt dan monello? Ik heb eigenlijk altijd gewerkt met monello en wil nu weleens wat anders proberen.
Nee sorry dat kan ik je helaas niet vertellen,
Ik hiervoor namelijk alleen met Meguairs gewerkt en als ik het daarmee vergelijk
werkt dit vele malen beter
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Mooi werk ziet er netjes uit kan je met trots in rond rijden.
Ook altijd leuk als ze van de dealer onder de indruk zijn.
Ja zeker ze wisten niet wat ze zagen:joy:
En ook tussendoor vragen wat is dat, wat doe je nu hij is nu toch al schoon, nee nu begin ik met kleien enz enz geweldig gewoon.
 
Full Detail? Je gaat me toch niet vertellen dat je het interieur en motorruimte ook nog moest doen?

De ervaring die ik heb bij een aantal poetsbedrijven is dat een nieuwe auto inderdaad wel wat liefde kon gebruiken, maar bij het interieur en motorruimte was het alleen een kwestie van plastic/stickers verwijderen en een doekie erover. Dit was dan ook meestal het enige waar je niet bij opgelicht werd, hahaaa! :p
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Ah, gelukkig! :)

Ik snap je wel, hoor! Toen ik het eerst deed, was ik erg zenuwachtig. Ik wist wel hoe het ongeveer moest. Ik kreeg echter het plastic lastig open en kreeg 'm er ook niet goed om.

Zo'n eerste keer is enorm spannend. Je hebt er veel over gelezen en gehoord, je denkt het wel te weten. Maar als het er dan op aan komt, weet je niet precies hoe je 'm moet vasthouden, welke knopjes je moet raken en hoe snel je moet bewegen.

Gelukkig begint het allemaal met vooraf goed wassen. Goede shampoos met een lekker luchtje, warm water en dergelijke. Maar al snel kom je dan aan bij het aanraken en glijmiddel en voor je het weet ben je met het echte werk bezig.


Greeetz
 
Ja je heb zeker gelijk ja
Had hiervoor natuurlijk met Meg gewerkt en daar kreeg ik niet het gewenste resultaat ondanks het vele proberen dus had ik het machinale poetsen een beetje opgegeven, tot gister, natuurlijk een beetje sceptisch maar vol goede moet proberen en resultaat kunnen boeken met het eruit halen van de kras(wat me toch wel moet gaf:grinning:
Ik denk wel dat ik op sommige panelen te snel te werk ben gegaan maar ja daar was niets te zien van swirls of zo dus niet goed kunnen inschatten.
Ook het tussentijds schoonmaken van de pads(zonder padwasher) is even uitzoeken.
Maar goed door veel te oefenen zal het allemaal wel vanzelf gaan:D
 
Nice work @rèmon, gave uitvoering.
Vorig jaar heb ik ook mijn vlamnieuwe vd Burgh 125pk Deep Impact Blue Fiesta gepolijst. Zo zie je toch verschil tussen de kleuren. Ik vond S30 juist ruim voldoende om voldoende reflectie te krijgen en om de waas uit de nieuwe lak te halen. Daarna verder gefinished met S40.

20160806_174513.jpg