• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Ford Focus 2006 - "de zandbak"

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
35
Dit weekend stond een fijn klusje op de planning. Een Zwarte Ford Focus uit 2006, die op zijn zachtst gezegd weinig liefde krijgt...

De klant was eerder al bij mij uitgekomen omdat op een festival op de auto geschreven/getekend was in het stof/zand wat erop zat. Dit bleef vervolgens mooi in de lak gekrast staan. Toen alleen even de motorkap grof gedaan om van deze picasso af te komen.

Nu kwam de vraag of ik niet de hele auto onder handen kon nemen. Uiteraard...

Toen de auto gebracht werd kreeg ik de mededeling: "ik ben een weekend met de jeugd-scouting weg geweest en de auto is nogal vies".

Geen woord aan gelogen zo bleek...

full?d=1499671973.jpg

full?d=1499671973.jpg


full?d=1499671973.jpg


full?d=1499671973.jpg


full?d=1499671973.jpg


Ten strijde!

Begonnen met de wielen. Flink wat Non-Ferro erop, assortiment kwastjes en borstels in de aanslag, wat APC voor de banden en poetsen maar.

full?d=1499671973.jpg


Vervolgens de auto ingesopt met Poorboys Bugsquash als pre wash en daar overheen een laagje snowfoam van Monello.
full?d=1499672180.jpg


Na de auto gekleid te hebben kwam de ware staat van de lak aan het licht. De swirls vielen eigenlijk wel mee (hoe wil je poetskrassen krijgen als je niet poetst?), maar de auto had wel veel losse, diepere krassen. 100% correctie was dan ook geen moment het doel.

full?d=1499671973.jpg


Op het dak bleek ook nog een kunstwerk getekend...

full?d=1499671973.jpg


Toen dus maar eens de polijstmaterialen te voorschijn gehaald.
Gezien de staat van de lak mocht het wel iets met een beetje bite zijn. Dus gekozen voor Microvezel Cuttingpads met Monello Veloce.
50:50 gedaan op de deuren. Ik was zelf een beetje verbaasd hoeveel er toch nog uit ging.
full?d=1499671973.jpg



Na de grove correctie gefinisht met Nanolex Blauw / Rupes Geel met Meguiar's M205.

full?d=1499671987.jpg


Om dag 1 van deze detail af te sluiten maar alvast een waxje erop gezet. Gekozen voor de altijd fantastische Supernatural 2.0 van Dodo Juice.

Dag 2 begonnen met het nawrijven van de sluitkanten. Toen maar eens een stofzuiger, kwastje, doekjes en APC 1:10 gepakt voor het interieur. Meteen de raampjes ook even gedaan met Nanolex Glass Cleaner.

Om het uiterlijk af te maken de trims in de AF Revive gezet, de bandjes in de Gyeon Tire en de chroom delen opgepoetst met Poorboys Pro Polish.

Om de wax nog even te boosten net voor aflevering de lak nog een keer opgwreven met Dodo Juice Supernatural Carnauba Glaze. Jesus, wat geeft dat een glanzend resultaat op die SN 2.0. Gebruik dat spul eigenlijk nooit, maar wat een tof product is dat eigenlijk!

Resultaat dan maar?

full?d=1499671882.jpg


full?d=1499671882.jpg


full?d=1499671882.jpg


full?d=1499671882.jpg


full?d=1499671882.jpg


full?d=1499671882.jpg


full?d=1499671882.jpg


full?d=1499671882.jpg


full?d=1499671882.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geloof dat er tegenwoordig betaald moet gaan worden bij photobucket, meen dat ergens gelezen te hebben. Maar ze werken nu iig niet.
 
Laatst bewerkt:
Foto's gefixt. Photobucket wilt graag failliet... Vragen 40 dollar per maand voor linken naar een forum. Nu op de Carclean site geupload.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Puik werk! Prachtig!

EDIT: ik zit het verslag nu nogmaals op de laptop te bekijken en ik blijf mezelf verbazen over de kleur van de Mondeo, wat een prachtkleur is dat zeg!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: EJ2NH503P
Leuk uitgebreid verslag en echt een een super dik eindresultaat:cool: Hier had je echt eer van je werk;)
 
Netjes netjes.

Photobucket wilt graag failliet... Vragen 40 dollar per maand voor linken naar een forum

Nee joh! Ik betaal nog geen 3 tientjes per jaar voor m'n 33.1Gb opslag capaciteit wat (voor mij dan. Gebruik deze alleen voor foto's van verslagen op het forum) ruim voldoende is.

Screenshot_20170710-194254.png


Je kan via de Photobucket app de link kopiëren en dan gewoon plakken in je tekst opmaak.

20170710_195039.png


Screenshot_20170710-194819.png
 
Laatst bewerkt:
Photobucket werkt bij mij al een tijdje heel slecht. Biebs laden amper, thumbnails blijven lang leeg en zie ik niet welke foto het is, etc.

Misschien nog maar weer eens koekeloeren hoe het nu is. xD
 
Erg mooi werk Fer. Verbazing alom bij de eigenaar lijkt mij zo!

Ja, de eigenaar heeft 3x gevraagd of het echt zijn auto wel was.

Puik werk! Prachtig!

EDIT: ik zit het verslag nu nogmaals op de laptop te bekijken en ik blijf mezelf verbazen over de kleur van de Mondeo, wat een prachtkleur is dat zeg!

Haha, die Mondeo is een Focus Wagon die zich groot voordoet :p
Is de auto van mijn pa en als het weer een beetje meezit is die komend weekend aan de beurt voor een polijstbeurt. Kleurtje heet trouwens Deep Impact Blue.
Heeft wat overtuiging gekost om hem van een zwarte of zilveren af te praten, maar hij is er nu echt super blij mee. Effect in de lak is prachtig, van bijna zwart in de schaduw naar fel kobaltblauw in de zon. Hopelijk kunnen we dat met wat polijsten nog wat mooier maken...
 
Haha, die Mondeo is een Focus Wagon die zich groot voordoet :p
Is de auto van mijn pa en als het weer een beetje meezit is die komend weekend aan de beurt voor een polijstbeurt. Kleurtje heet trouwens Deep Impact Blue.
Heeft wat overtuiging gekost om hem van een zwarte of zilveren af te praten, maar hij is er nu echt super blij mee. Effect in de lak is prachtig, van bijna zwart in de schaduw naar fel kobaltblauw in de zon. Hopelijk kunnen we dat met wat polijsten nog wat mooier maken...

Aha, ik zat nog te twijfelen, maar toch voor de verkeerde gekozen blijkbaar haha. Deze is laatst toch ook al aan de beurt geweest? Of ben ik nu mis en is dit al weer een hele tijd geleden?!
 
@RbL : ik heb een project topic aangemaakt met het idee om hem dat weekend te doen, maar toen kwam er een auto van een klant tussendoor, en nog een etc. Zodoende nog steeds niet aangepakt helaas, terwijl ik wel heel veel zin heb om deze te doen.
 

Vergelijkbare onderwerpen