• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Focus C-MAX GHIA

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Dag vrienden,
alweer een tijdje geleden...hier zijn we nog een keertje.
Deze keer een detail om een goede buur te bedanken.
Het gaat hier om een zilvergrijze C-max uit 2007. Bedoeling was om deze eens terug wat te verjongen.
De eigenaar had hem op mijn vraag gisteren al even gewassen om me wat extra werk te besparen. Hoe stond hij erbij? Hij slaapt altijd buiten en was nog nooit gewaxed. Daarom natuurlijk geen mooie glans en swirls en krassen verspreid over het koetswerk.
foto's voor :
DSC_0078.webp

DSC_0079.webp

DSC_0083.webp

DSC_0086.webp

DSC_0111.webp
DSC_0101.webp

DSC_0117.webp

Onder de motorkap was er verbetering mogelijk!
DSC_0087.webp

DSC_0088.webp

het interieur was netjes maar het leder was wat uitgedroogd en mocht eens gereinigd worden. De kofferruimte was proper maar had al heel wat lading gezien.
DSC_0092.webp

DSC_0095.webp

plan van aanpak :
kleien, velgen eens deftig reinigen, motorruimte reinigen en voorzien van een dressing. polijsten, glazen, waxen en trims en banden behandelen. Leder reinigen en voeden, dashboard en plastics reinigen en van een dressing voorzien en de ruiten reinigen.

lak bleek niet zo hard te zijn; Ik heb de zwaarste krassen aangepakt met M105 op microfiber cuttingpad en de rest van de wagen gedaan met M205 op microfiber finishing pad.
glaze was white diamond van poorboys. Wax was collinite 845. trimdetailer van poorboys en bandengel van Meguiars. wheelsealent was deze van Poorboys. De motoruimte heb ik zoals steeds gereinigd met engine cleaner van Autoglym; daarna een dressing van Megs.

foto's na :
DSC_0127.webp
DSC_0128.webp

DSC_0148.webp

DSC_0151.webp

DSC_0149.webp

DSC_0141.webp

DSC_0157.webp

Bedankt voor het kijken. De eigenaar was erg gelukkig met het behaalde resultaat.

Tot volgende keer!

• Leuk
Reacties: Tierrie
Mooi werk! Wat was er onder de motorkap gebeurd zeg!?!?

Ook maar eens kijken naar de autoglym reiniger. Is dat een must of is het met een APC ook goed te doen? Ben de laatste keer erg voorzichtig geweest omdat ik bang ben iets electrisch te beschadigen.

Dank u!:
Wat er gebeurt is? Geen idee...ik denk gewoon stof door de jaren heen van het buitenstaan en af en toe spatwater erop tijdens het rijden of zo. Het was allemaal erg droog. Met APC 1/4 lukt ook; zo deed ik het ook vroeger. De reiniger van Autoglym vind ik in elk geval erg gemakkelijk werken...ik had dit ook op het forum geleerd en daarom deze ooit eens aangekocht. De dressing had ik ook maar deze was ik minder enthousiast over; deze van meguiars vindt ik mooier opdrogen met minder vlekkeN; Ik ben ook nog steeds erg voorzichtig...ik sproei voorzichtig met de tuinslang en vermijdt zeker de delen met electronica.