• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Mondeo 2002 Wagon

RohanV6

Detailing addict
11 jan 2015
81
65
25
Vandaag na school ff de Mondeo gewassen en in de wax gezet, was hard nodig aangezien er allemaal troep op zat.

Voor het mooie moet ik 'm compleet polijsten, en dan zijn alle lelijke plekjes eruit denk ik.

Heb meteen de nieuwe Monello foam lans kunnen uitproberen net zoals de nieuwe thick mitt van Monello.

Weet alleen nog niet precies hoe ik de foam lans moet gebruiken.. Zat een beetje magico in maar daar kreeg ik niet de hele Mondeo onder 't schuim. Heb de hogedruk erop aangesloten en niks aangevuld aan de shampoo in de fles, maar kwam niet echt lekker veel schuim uit..Moet dus nog ff kijken wat ik fout deed.

Na het foamen de auto ingezeept met Meguiars Gold Class shampoo en de thick mitt van Monello, en de velgen met de oude (verkleurde) spons van Monello gedaan.

Na het inzepen de auto compleet afgespoten en gedroogd.

En aangezien ik nogal een beetje lui ben, heb ik de Collinite 845 wax maar met de DAP900 ingewerkt. Helaas heb ik de wax te lang laten inwerken op de motorkap waardoor het moeilijk uit te poetsen was, dus heb ik de complete motorkap opnieuw gedaan.

Ben ik lekker bezig met waxen, draait de snoer van de DAP om de wax fles heen en valt de fles om.... Word je toch helemaal ziek van, halve fles lag op de grond. Binnenkort dus maar een nieuwe fles bestellen.

Tussendoor nog gezeik van wijfie.. Of ik nog naar DenHaag kom.. Mooie timing
icon_twisted.gif

Toen ik klaar was met het waxen de banden en ander kunststof/rubber ingesmeerd met Meguiars High Endurance gel.

Daarna de binnenkant aangepakt door alles af te kloppen en te stofzuigen, toen ook nog ff het dashboard en deurpanelen etc. aangepakt met de High Endurance gel van Meguiars. Ziet er weer fris uit.

En natuurlijk voor de veiligheid en voor 't oog nog ff de ruiten allemaal van binnen en buiten aangepakt..

image4.webp
image5.webp
image6.webp
image7.webp
image8.webp
image9.webp

• Leuk
Reacties: Ries
Inderdaad dat laagje is de hoeveelheid Magico die er in moet. Daarbij vul je de fles wel af met water!

Gebruik je de tyre gel van Meg's ook in je interieur en op je stootstrips? Of heb je een andere endurance?

Inderdaad dat laagje is de hoeveelheid Magico die er in moet. Daarbij vul je de fles wel af met water!

Gebruik je de tyre gel van Meg's ook in je interieur en op je stootstrips? Of heb je een andere endurance?

Weet alleen niet hoeveel magico met water in de fles moet, als iemand daar antwoord op heeft? ;)
Ik gebruik de tyre gel van Meguiars idd ook in 't interieur, werkt prima zonder plakken of vettige waas.