Vorig weekend heb ik voor het eerst een auto voor een klant gedetailt.
Een Mustang uit 1967 met een mooie v8 dus een lekker geluid.
De Mustang verkeerd in goede en staat altijd binnen er werd eigenlijk te weinig mee gereden met het gevolg dat de auto onder stof zat.
Ook werd dus Mustang nooit gewassen/gereinigd.
De klant wou dat ik niet te werk ging met een hoge druk spuit, dus ik kon de auto niet in foamen.
Ik heb de velgen en banden eerst schoongemaakt met wheelcleaner.
Ik had nog een oud stukje klei over en heb daarmee de velgen gekleid.
Nadat ik de velgen heb gedaan ben ik begonnen met het 2 emmer systeem en heb daarna de auto gekleid.
Na het kleien heb ik de auto gepolijst met een hand pad, afgespoeld en droog gemaakt met een speciale doek.
Toen de auto weer droog was heb ik de auto gewaxt.
Na een uur was de wax droog (met behulp van de swipe-test) en heb daarna de wax afgenomen met een microvezel doek.
Ondertussen waren de banden weer helemaal droog van het wassen en heb ik ze ingesmeerd met dressing.
Daarna heb ik als Finish In Touch de auto nog een keer gewaxt, zodat de kleur er donkerder uit komt en een nog betere beschermlaag heeft.
De Ford Mustang ziet er geweldig uit, hieronder een paar foto’s hoe hij eerst was en hoe hij uiteindelijk is geworden.
Ook heb ik er een lijst bij gevoegd met de producten die ik heb gebruikt.
[Shampoo] Mr. Pink van Chemical Guys.
[Wheel cleaner] Kenotek Wheel Cleaner Ultra
[Polijstmiddel] Meguiar’s Ultimate Compound
[Wax] Collinite No.845
Voor het Detailen.
Na het Detailen
[/ATTACH]
Een Mustang uit 1967 met een mooie v8 dus een lekker geluid.
De Mustang verkeerd in goede en staat altijd binnen er werd eigenlijk te weinig mee gereden met het gevolg dat de auto onder stof zat.
Ook werd dus Mustang nooit gewassen/gereinigd.
De klant wou dat ik niet te werk ging met een hoge druk spuit, dus ik kon de auto niet in foamen.
Ik heb de velgen en banden eerst schoongemaakt met wheelcleaner.
Ik had nog een oud stukje klei over en heb daarmee de velgen gekleid.
Nadat ik de velgen heb gedaan ben ik begonnen met het 2 emmer systeem en heb daarna de auto gekleid.
Na het kleien heb ik de auto gepolijst met een hand pad, afgespoeld en droog gemaakt met een speciale doek.
Toen de auto weer droog was heb ik de auto gewaxt.
Na een uur was de wax droog (met behulp van de swipe-test) en heb daarna de wax afgenomen met een microvezel doek.
Ondertussen waren de banden weer helemaal droog van het wassen en heb ik ze ingesmeerd met dressing.
Daarna heb ik als Finish In Touch de auto nog een keer gewaxt, zodat de kleur er donkerder uit komt en een nog betere beschermlaag heeft.
De Ford Mustang ziet er geweldig uit, hieronder een paar foto’s hoe hij eerst was en hoe hij uiteindelijk is geworden.
Ook heb ik er een lijst bij gevoegd met de producten die ik heb gebruikt.
[Shampoo] Mr. Pink van Chemical Guys.
[Wheel cleaner] Kenotek Wheel Cleaner Ultra
[Polijstmiddel] Meguiar’s Ultimate Compound
[Wax] Collinite No.845
Voor het Detailen.
Na het Detailen
[/ATTACH]
Laatst bewerkt door een moderator: