• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Mustang Cabrio 1967

MGK_Detailing

Detailing trainee
9 okt 2015
27
25
Vorig weekend heb ik voor het eerst een auto voor een klant gedetailt.
Een Mustang uit 1967 met een mooie v8 dus een lekker geluid.
De Mustang verkeerd in goede en staat altijd binnen er werd eigenlijk te weinig mee gereden met het gevolg dat de auto onder stof zat.
Ook werd dus Mustang nooit gewassen/gereinigd.

De klant wou dat ik niet te werk ging met een hoge druk spuit, dus ik kon de auto niet in foamen.
Ik heb de velgen en banden eerst schoongemaakt met wheelcleaner.
Ik had nog een oud stukje klei over en heb daarmee de velgen gekleid.
Nadat ik de velgen heb gedaan ben ik begonnen met het 2 emmer systeem en heb daarna de auto gekleid.
Na het kleien heb ik de auto gepolijst met een hand pad, afgespoeld en droog gemaakt met een speciale doek.
Toen de auto weer droog was heb ik de auto gewaxt.
Na een uur was de wax droog (met behulp van de swipe-test) en heb daarna de wax afgenomen met een microvezel doek.
Ondertussen waren de banden weer helemaal droog van het wassen en heb ik ze ingesmeerd met dressing.
Daarna heb ik als Finish In Touch de auto nog een keer gewaxt, zodat de kleur er donkerder uit komt en een nog betere beschermlaag heeft.

De Ford Mustang ziet er geweldig uit, hieronder een paar foto’s hoe hij eerst was en hoe hij uiteindelijk is geworden.
Ook heb ik er een lijst bij gevoegd met de producten die ik heb gebruikt.

[Shampoo] Mr. Pink van Chemical Guys.
[Wheel cleaner] Kenotek Wheel Cleaner Ultra
[Polijstmiddel] Meguiar’s Ultimate Compound
[Wax] Collinite No.845

Voor het Detailen.

conv_2875.webp
conv_2876.webp

conv_2872.webp
conv_2873.webp
conv_2874.webp


Na het Detailen

[/ATTACH]
conv_2877.webp
conv_2878.webp
conv_2879.webp
conv_2880.webp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja bedankt.
Het was toen warm weer en de wax droogde snel.
Ik kon het er zo van afvegen (swipe test).
Hoe lang laat jij het normaal intrekken?
 
Wouw wat een heerlijke wagen :)

Hij stond er al mooi bij eigenlijk... Maar je hebt er mooi wat glans aan toegevoegd... Klasse!


Caeyers;n433657 zei:
Wax een uur laten intrekken?

Waar in?

Ik vind een uur curen wel redelijk lang voor de 845.
 
Mooie glans aan toegevoegd idd! Ik laat de 845 meestal ook maar een paar minuten curen, daarna is hij al 'rijp' om af te nemen.
 
Dan denk ik dat ik hem inderdaad iets te dik heb aangebracht.
Ik zal hem de volgende keer dunner aanbrengen en na een een paar minuten hem eraf halen.
 
Als je verwarmde ruimte hebt dan kan je lekker doorgaan.
Ik heb dat niet dus helaas zit het er voor dit jaar erop.
Voorjaar staan wel weer projecten gelukkig.
 
Een mooi werkje aan een mooie wagen ! :ja
Vind het altijd zo gek dat de wax bvb een uur heeft staan curen , mocht ik zo'n wagen doen dan weet ik zeker dat ik pas na 1 uur de auto volledig in de wax heb staan en dan moet je toch niet meer wachten ? :weetniet
Dit doet niks af aan het feit dat de wagen er terug top uitziet .
Heb je ook foto's van het interieur ?
 
Knap resultaat (en enkel met de hand!) op prachtige wagen! Proficiat.
Dat je 845 een uur laat curen vind ik niet zo gek. Het hoeft niet denk ik, maar ik heb het bij wijze van experiment ook al eens geprobeerd en 845 blijft een eitje op uit te buffen. Kwaad kan het dus zeker niet.
Voor een full-detail is foamen vooraf leuk maar niet noodzakelijk. Echter, als een 'klant' mij zou vragen om niet met een hogedrukreiniger aan de slag te gaan, dan versta vooral ik dat de klant niet wil dat er water onder hoge druk op de lak terecht komt. Ik kan dat begrijpen want verkeerd gebruik van hogedruk op autolak heeft al tot nare resultaten geleid. Foamen heeft anderzijds niets te maken met hoge druk. Je gebruikt de HDreiniger wel om te foamen maar het schuim komt op de lak terecht met nagenoeg geen druk. Het schuim afspuiten kan je dan nog altijd doen met de tuinslang. Als je dus net als ik liever eerst foamt, dan zou ik het gedaan hebben.