• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Formaat DAP Backingplate & Lake Country Pads voor welke toepassing?

Aficior

Detailing guru
Tester of Bling
10 jun 2009
3.683
193
61
Haarlemmermeer
Detailers,

Ik ben in bezit van de DAP met de standaard 125mm (bijna 5 inch) Backingplate en een redelijk setje 5,5 inch Lake Country CCS pads.

Nu heb ik inmiddels begrepen dat op deze 125mm Backingplate ook de 6,5 inch Lake Country pads passen. De meesten gebruiken deze voor grotere delen van een grotere auto. Misschien moet ik er eens een paar aanschaffen voor de grotere auto's.

Nu vraag ik mij af waarvoor je de kleinere pads met Backingplates gebruikt?
Gebruik je 4 inch pads voor bijvoorbeeld deursponningen of andere kleinere oppervlakten die je toch machinaal wilt doen?

Werkt de DAP wel lekker met zo een kleinere pad van bijvoorbeeld 4 inch?

Graag de bevindingen/ervaringen.

Aficior

lekker de 5.5 inch houden, zijn groot zat
ik zou het de investering niet waard vinden om groter te gaan

en de spottbuff padjes gebruik je indd voor deursponingen, en randjes / kiertjes

ik zelf vind 5,5 inch een goede allrounder, en zou niet groter gaan,

4 inch kan handig zijn voor sponningen e.d. maar met hetzelfde gemak doe je deze met de hand

je moet toch de handgrepen, en daarachter met de hand doen

Oke Aron147. Bedankt voor je reactie en het delen van jouw ervaringen.
Ik ga dan in ieder geval voor een aantal van de 4-inch pads en een backingplate, want soms kom je in die deursponningen plekken tegen waar het lijkt alsof ze met schoeren met daaronder spijkers en staalborstels over de lak zijn gegaan en met de hand is het dan een geklooi van tewelste. Wel effe oppassen dan voor het wegschieten van de polish, want dan heb ik weer veel werk aan het interieur.
Nogmaals dank voor je reactie,
Aficior

er staat hier in de tekoop sectie, een aantal rollen folie voor bijna niks.
word aangeboden door gebruiker: Tha mystery

zou ideaal zijn, aangezien je toch altijd wel WAT spettert