• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

New Car Treatment Fresh out of Germany Opel Adam

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
40
Brunssum
Hi Glansgenieters en Detail fanaten,

Vandaag een Opel Adam weer afgeleverd aan een oude bekende.
Meneer brengt normaal 2 keer per jaar zijn Merc maar had nu voor de vrouw een Opel Adam gekocht vanuit Duitsland. Deze is van 2014 en nog geen 40.000 op de teller.
De vraag of ik hem kon behandelen voor de zomer periode, voor de winter komt die terug voor een coating.
Startend met koffie:
upload_2017-7-8_17-37-38.png


Wassen en drogen:

- Nanolex Pure Shampoo
- Monello Sponge en Monello Thick MItt
- Valet Pro kwasten
- Nanolex Drying Trowel

Wel alles meenemen natuurlijk :)
upload_2017-7-8_17-38-45.png

upload_2017-7-8_17-39-9.png


De velgen lekker in de Non Ferro:
upload_2017-7-8_17-39-53.png


Banden zijn afgewerkt met Nanolex Tire & Rubber restorer.
Het interieur was nog zo goed als nieuw, hier had ik niet veel werk aan.
Gedaan:
- Uitzuigen
- Uitleven met kwastje en Nanolex interieur cleaner
upload_2017-7-8_17-44-28.png

upload_2017-7-8_17-44-47.png


En dan uiteindelijk klaar:

upload_2017-7-8_17-45-16.png


De kiertjes nog allemaal gedaan met Nanolex Final Finish om zo daar ook nog de watervlekken weg te krijgen:
upload_2017-7-8_17-46-1.png


Dan de auto weer kleien:

- Monello Clay Bar
- Dodo Juice Born Slippy

Kwam niet veel van de auto af in dit geval, stukje motorkap:
upload_2017-7-8_17-48-37.png


Dan het polijst werk:

- Nanolex Heavy Cut op Grey pad van Nanolex
- Nanolex Final FInsh op white pad van Monello
- Scholl Paarse kleine pad voor de bumpers, stijlen en licht units
Lakwerk:
upload_2017-7-8_17-49-38.png

upload_2017-7-8_17-49-53.png


Achterlichten:
upload_2017-7-8_17-50-13.png


Raamstijlen:
upload_2017-7-8_17-50-35.png


Hierna de hele auto ontvet met Nanolex EX en in de DD Juice Hard Candy wax gezet.
De ramen gedaan met Nanolex glas cleaner en het chromewerk nog gedaan met Great Lion Ultra.
Om af te toppen de auto een laag Nanolex Si Finish gegeven.

Dan het resultaat:
upload_2017-7-8_17-52-1.png

upload_2017-7-8_17-52-22.png

upload_2017-7-8_17-52-48.png


Ik zeg tot de volgende keer voor de winter!

Thansk for reading :)
 
Dat is een leuk wagentje.
Goed werk geleverd.

Geen kritiek hoor, maar die raamstijlen lijken nog een waas te hebben. Klopt dat?

Kritiek is niet erg daar leren we van, de waas is denk van de polish nog heb gelijk na het afnemen de foto gemaakt. Daarna is het nog ontvet geworden. Raanlijsten vindt ik altijd beetje oppassen dus om nog een keer te polijsten vond ik teveel risico
 
Blijf het een leuk wagentje vinden zo'n Adam:) Zo te zien zeker de luxe uitvoering:cool: Ow ja voordat ik het vergeet super net werk geleverd haha;)
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Kritiek is niet erg daar leren we van, de waas is denk van de polish nog heb gelijk na het afnemen de foto gemaakt. Daarna is het nog ontvet geworden. Raanlijsten vindt ik altijd beetje oppassen dus om nog een keer te polijsten vond ik teveel risico
Op onze Renault Talisman hebben wij volgens mij ook van dat soort raamstijlen. Het krast ongelofelijk snel volgens mij, heb je dit gepolijst met een fijne pad?

Keurig resultaat overigens! :)
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Mooi werk! Die zwarte delen zijn ook plastic waarschijnlijk, dus daar kan je misschien wel wat agressiever zijn dan nu. Wel kutdelen zijn dat altijd, want ze krassen veel te snel. Je moet ze mooi maken, coaten en verder nooit meer aan komen lijkt mij.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Mooi werk! Die zwarte delen zijn ook plastic waarschijnlijk, dus daar kan je misschien wel wat agressiever zijn dan nu. Wel kutdelen zijn dat altijd, want ze krassen veel te snel. Je moet ze mooi maken, coaten en verder nooit meer aan komen lijkt mij.

Zelfs met het wassen beschadigen ze echt heel snel. Zijn kl*te delen wat dat betreft :p Als je er naar kijkt krast het al.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers