• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail BMW 628 csi

Martind8b

Detailing guru
18 apr 2013
215
153
In de buurt van Alkmaar
Een echte klassieker uit 1986 deze keer.
En omdat mensen bij de laatste foto's beslist gaan vragen waarom ik de banden niet heb gedaan ;)
CCBand 628csi.jpg


Ik heb de eigenaar ook dringend verzocht om deze exemplaren zo snel mogelijk te vervangen.

Deze keer begin ik maar eens met het interieur. Geen uitgewoond hok, maar toch al een aantal jaren geen verzorging gehad.
552CC.jpg


Na grondig reinigen met APC voor het kunststof en de Mothers leather wash voor het leer werden de materialen weer gevoed met Smartdressing en Mothers leather cream.
579CC.jpg


Let ook op de mooie chromen instaplijst die behandeld is met Chroom van Belgom.
581CC.jpg


En niet te vergeten de mooi 'kuip'stoeltjes achterin,
585CC.jpg


en de (helaas) niet geheel originele middenconsole.
587CC.jpg


Tsja en dan verder met de buitenkant. Het was niet echt een verrassing, krassen, veel krassen
532CC.jpg


Verweerde trims
535CC.jpg


en verweerd chroom bij de bumpers.
538CC.jpg


Het chroom werd aangepakt met de al eerder genoemde Chroom van Belgom en knapte geweldig op.
536CC.jpg


En na een testspot op het dak zagen we hoe slecht het dak (net als de motorkap en kofferklep trouwens) er aan toe was. Bovenste gedeelte ongepolijst, en hoe dat al opknapte na twee hits op het onderste stuk ;)
CCdakBMW.jpg


Stappenplan: slechtste stukken werden 2 keer met Scholl S3 op de spiderpad gedaan de rest 1 keer.
Daarna S30 op de oranje pad en Monello Finale op de witte pad. Dat leverde een verbetering op van
559CC.jpg


naar dit
560CC.jpg

En dan wordt het totale plaatje toch weer erg mooi na 80-90% verbetering.
Na het wassen en een laatste verwenning met Collinite No. 845 krijg je toch weer en erg voldaan gevoel.
567CC.jpg


Met een zeer mooie reflectie op die karakteristieke sharknose.
572CC.jpg


En onder die krassen zat als verrassing ook nog wat metallic verscholen.
575CC.jpg


En natuurlijk de al eerder genoemde reflectie waar ik zo gek op ben.
576CC.jpg


Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer. En als afscheid.....
578CC.jpg


Groeten Martin.
 
Wauw, ik vind zelfs de mate van swirls enorm meevallen op een auto met een mooie leeftijd. Is de auto ooit eens overgeblazen of eerdere details gehad? :D
 
@Quantoxx Te zien aan de c-stijl (uitvloeistukje van de blanke lak) was het dak al een keer overgespoten.
Dak had weinig swirls maar wel veel rechte krassen en was dof. De auto wordt al een tijd weinig gebruikt en dus
ook weinig gewassen en dus minder kans op swirls.
@Emi Dan heb ik nog een paar leuke show-offs in petto voor je als BMW liefhebber.
Als ik weer wat tijd heb schrijf ik over mijn eigen Z4 (e89) en een BMW 750 iL uit 1996.
Die laatste mocht ikzelf ophalen uit en wegbrengen naar .....Limburg voor een full detail. :).
Groeten Martin.
 
  • Leuk
Reactions: Emi
Heb weinig met "old timers", maar de E24 laat mijn autohart toch altijd even over slaan. Prachtig werk heb je daar afgeleverd. Die Z4 op de achtergrond mag er ook zijn trouwens ;)
 
Prachtig resultaat!
Ben gek op ouwe Bmw's en Mercedessen, zie ik ook liever dan alle nieuwe auto's eigenlijk.
Verfrissend om weer losse bumpers te zien ipv in elkaar overgevloeid plastic van tegenwoordig.

Wat is er niet origineel aan de middenconsole?
 
Pohhhh wat fijn dit. Prachtige auto en wat een heerlijk resultaat zeg, petje af voor interieur en exterieur.

Hoe bevalt die Belgom Chroom jou? Ik heb nu zo'n tube Valma liggen maar ik vraag me af of dat een beetje vergelijkbaar is?
 
Wow! Prachtauto en wat is hij opgeknapt, mooie klus! Kijk ook uit naar die Z4 en 750, toevallig ook beide op het lijstje staan voor komend voorjaar, binnenkort starten met een E46 M3 en een Z3... Lekker bezig!
 
Prachtige auto!
Hij is weer zeer mooi in ere hersteld.
Ik gok dat je echt wel even IN die achterbank bent gaan zitten? (Ik zou het niet kunnen laten) :blush:
 
@Zluytr De telefoon en vooral de houder hadden wel iets netter gemonteerd mogen worden ;)
@m@rio en @Altos Ik bedoelde inderdaad de radio, wel een oudje maar geen originele.
@Micha D. De Valma kan ik niets over zeggen, maar Belgom Chroom bevalt goed.
@Al-bundy Uiteraard. Helaas zat ik daar de meeste tijd om de boel schoon te maken ;)

En iedereen natuurlijk bedankt voor alle leuke reacties.

Groeten Martin.
 
Blijven details met de nodige charmes aan dit soort wagens.
Met een fraai eindresultaat, de eigenaar zal aangenaam verrast zijn geweest.

Ik heb zelf vroeger (jaar of dertig geleden) een witte 730 gereden in de range van dit bouwjaar.
Man, wat reed dat ding lekker, denk nog wel eens met weemoed terug aan die tijd.