Een paar weken terug een full detail gedaan op de Fiat Panda van m'n vriendin.
Ik heb al enkele jaren ervaring in met detail producten en heb al enige tijd mijn collectie compleet waar ik goede resultaten mee boek (al blijf ik de ontwikkelingen wel volgen.. het gras is altijd groener aan de overkant nietwaar).
Alleen vindt ik het altijd jammer als een dag hard werken (wassen, kleien en waxen) de auto na enkele weken toch weer zo is als daarvoor.
Daarom was er altijd wel iets dat ik nog wilde hebben,.. een polijstmachine. Dus na vele topics en voorbeelden gezien te hebben, toch de stoute schoenen aangetrokken en een DAP900 startkit besteld bij Carclean.
De bestelling kwam mooi op tijd binnen voor de geplande detail en zo kon de lange dag beginnen.
De auto is van 2004 en heeft ongeveer 115.000km gereden. En heeft her en der een krasje, de motorkap is er het slechtst aan toe met hele bijzondere krassen? (zie later in detail)
Voor het wassen.. (hij lijkt schoon aan deze kant met dit licht..)
Aan deze kant echter..
Veel krassen op de bumper;
Er zit geen glans meer op zo vuil;
Na het 2-emmer wassen ziet het er al weer een stuk beter uit;
Deze kwam onder het vuil ook naar boven ]-0
Verder de bekende krassen van het wasstraat;
En hier en daar een klein krasje;
De bumper is er slecht aan toe en ik ben benieuwd hoe dit na afloop eruit ziet..
Dan vervolgens de hele auto kleien;
Na het kleien en nogmaals wassen, zijnde ergste krassen zichtbaar. Ik ben heel erg benieuwd hoe dit eruit ziet na de behandeling;
Vervolgens de hele auto afplakken;
Zijscherm/motorkap gedaan; (verder geen foto's gemaakt tijdens het polijsten met Mezzo)
Hele auto gedaan met Mezzo op de groene pad, de motorkap is meerdere malen gedaan. Daarna de hele auto met Finale op de witte pad afgemaakt.
Enorm opgeknapte achterbumper voor Finale! ^
Er is weer glans en reflectie aanwezig..
Auto vervolgens in de NXT 2.0 wax gezet.. Bling bling..8-())
Kras is helemaal weg ^
Enorm opgeknapte achterbumper na Finale en NXT 2.0 wax;
Kras weg, glans en reflectie terug!
Shine!
In de zon gezet, banden in de Tyre gel gezet. Alle zwarte kunstof delen heb ik hierna nog behandeld. (helaas niet op foto gezet)
De echte kleur is weer tot leven gekomen;
Close-up;
Dit zijn de enige (diepere) krassen die er nog in zitten, ik ben tevreden!^
Bumper;
Nog een totaalplaatje;
Zijshot (ook hier zijn de krassen verdwenen);
Al met al enorm tevreden met de DAP900 en het behaalde resultaat! Dat er nog vele mogen volgen
Ik had nooit gedacht dat dit echt mogelijk was met een polijstmachine. Dit moet je echt zelf zien en meemaken.
Gebruikte producten:
- Meguiars Gold Glass Shampoo
- Meguiars Quick Clay Bar
- Dodo Juice - Born Slippy clay lube
- DAP900
- Monello RaffiniMezzo
- Monello RaffiniFinale
- Monello Raffini 5.5" Orange Light cutting pad (was echter niet genoeg)
- Monello Raffini 5.5" Green heavy polishingpad
- Monello Raffini 5.5" White Polishing pad
- Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar
- Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
- Valma - Plastishine (deze is niet slecht maar ik zoek hier nog een betere voor)
- Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
- Meguiars - Water Magnet Microfiber Drying Towel
- Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber Towel
- Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)
Het interieur ben ik niet meer aan toe gekomen, maar die is de volgende keer weer aan de beurt. (is niet vuil)
Ik heb al enkele jaren ervaring in met detail producten en heb al enige tijd mijn collectie compleet waar ik goede resultaten mee boek (al blijf ik de ontwikkelingen wel volgen.. het gras is altijd groener aan de overkant nietwaar).
Alleen vindt ik het altijd jammer als een dag hard werken (wassen, kleien en waxen) de auto na enkele weken toch weer zo is als daarvoor.
Daarom was er altijd wel iets dat ik nog wilde hebben,.. een polijstmachine. Dus na vele topics en voorbeelden gezien te hebben, toch de stoute schoenen aangetrokken en een DAP900 startkit besteld bij Carclean.
De bestelling kwam mooi op tijd binnen voor de geplande detail en zo kon de lange dag beginnen.
De auto is van 2004 en heeft ongeveer 115.000km gereden. En heeft her en der een krasje, de motorkap is er het slechtst aan toe met hele bijzondere krassen? (zie later in detail)
Voor het wassen.. (hij lijkt schoon aan deze kant met dit licht..)
Aan deze kant echter..
Veel krassen op de bumper;
Er zit geen glans meer op zo vuil;
Na het 2-emmer wassen ziet het er al weer een stuk beter uit;
Deze kwam onder het vuil ook naar boven ]-0
Verder de bekende krassen van het wasstraat;
En hier en daar een klein krasje;
De bumper is er slecht aan toe en ik ben benieuwd hoe dit na afloop eruit ziet..
Dan vervolgens de hele auto kleien;
Na het kleien en nogmaals wassen, zijnde ergste krassen zichtbaar. Ik ben heel erg benieuwd hoe dit eruit ziet na de behandeling;
Vervolgens de hele auto afplakken;
Zijscherm/motorkap gedaan; (verder geen foto's gemaakt tijdens het polijsten met Mezzo)
Hele auto gedaan met Mezzo op de groene pad, de motorkap is meerdere malen gedaan. Daarna de hele auto met Finale op de witte pad afgemaakt.
Enorm opgeknapte achterbumper voor Finale! ^
Er is weer glans en reflectie aanwezig..
Auto vervolgens in de NXT 2.0 wax gezet.. Bling bling..8-())
Kras is helemaal weg ^
Enorm opgeknapte achterbumper na Finale en NXT 2.0 wax;
Kras weg, glans en reflectie terug!
Shine!
In de zon gezet, banden in de Tyre gel gezet. Alle zwarte kunstof delen heb ik hierna nog behandeld. (helaas niet op foto gezet)
De echte kleur is weer tot leven gekomen;
Close-up;
Dit zijn de enige (diepere) krassen die er nog in zitten, ik ben tevreden!^
Bumper;
Nog een totaalplaatje;
Zijshot (ook hier zijn de krassen verdwenen);
Al met al enorm tevreden met de DAP900 en het behaalde resultaat! Dat er nog vele mogen volgen
Ik had nooit gedacht dat dit echt mogelijk was met een polijstmachine. Dit moet je echt zelf zien en meemaken.
Gebruikte producten:
- Meguiars Gold Glass Shampoo
- Meguiars Quick Clay Bar
- Dodo Juice - Born Slippy clay lube
- DAP900
- Monello RaffiniMezzo
- Monello RaffiniFinale
- Monello Raffini 5.5" Orange Light cutting pad (was echter niet genoeg)
- Monello Raffini 5.5" Green heavy polishingpad
- Monello Raffini 5.5" White Polishing pad
- Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar
- Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
- Valma - Plastishine (deze is niet slecht maar ik zoek hier nog een betere voor)
- Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
- Meguiars - Water Magnet Microfiber Drying Towel
- Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber Towel
- Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)
Het interieur ben ik niet meer aan toe gekomen, maar die is de volgende keer weer aan de beurt. (is niet vuil)