• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Full Detail]Jaguar XKR MY2007

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
jaguar15.jpg


Deze schitterende Jaguar XKR cabrio uit 2007 is bij Diventa Bella gebracht voor een Full Detail.
Vooral het lakwerk had wat aandacht nodig, het cabriodak en het interieur waren vrij netjes en hadden alleen een opfrisbeurt nodig.

Na 5 jaar was de glans en de diepte aardig verdwenen uit het koetswerk. Aan Diventa Bella de taak om dat weer terug te brengen.

Eerst werd de auto uiteraard grondig gewassen en de velgen werden gedemonteerd om deze goed te kunnen reinigen.
Het dak werd behandeld met een All Purpose Cleaner, ingeborsteld met een zachte paardenhaar borstel, gespoeld en vervolgens met een extractor het resterende water en vuil opgezogen voor het beste resultaat. Na het volledig drogen van het dak werd deze behandeld met een beschermende en waterafstotende laag.

Het lakwerk werd behandeld met IronX, gekleid, gepolijst in diverse stappen van grof naar fijn, ontvet en behandeld met de best mogelijke coating: C.Quartz Finest.
Deze laag blijft tot 3 jaar lang vuil en waterafstotend en zorgt ervoor dat het behaalde resultaat optimaal aanwezig blijft.

Het interieur werd grondig schoongemaakt het het leer werd behandeld met een leer conditioner met een beschermend laagje mocht deze nat worden als het dak open is.

Algehele staat van de lak:
jaguar01.jpg


jaguar12.jpg


Deze doffe plek op de voorbumper is geen vuil maar overspray:
jaguar02.jpg


Reiniging cabriodak:
jaguar17.jpg


Kleien blijft een essentiele stap:
jaguar03.jpg


Lokale krasjes werden aangepakt:
jaguar18.jpg


Krasjes op de voorbumper zoveel mogelijk weggewerkt:
jaguar19.jpg


Resultaat na polijsten:
jaguar06.jpg


jaguar07.jpg


Aanbrengen van de keramische coating:
jaguar04.jpg


Opfrissen uitlaten:
jaguar22.jpg


Het kunststof is ook behandeld met een coating: C.Quartz DLUX:
jaguar20.jpg


jaguar21.jpg



Eindresultaat:
jaguar14.jpg


jaguar16.jpg


jaguar05.jpg


jaguar10.jpg


jaguar13.jpg


jaguar09.jpg


jaguar08.jpg
 
Heerlijk, we hebben weer even op een nieuwe Diventa Bella moeten wachten, maar dan is ie ook weer om van te smullen :)^ !
 
Prachtige detail van een geweldig mooie wagen. Mooie kleur ook. Ik mis trouwens de behandeling van de velgen of waren deze niet zo smerig:weetniet
 
Gewassen, behandeld met IronX en TarX en een laagje Reload erop.
 
Alsof het een nieuwe is. Klasse weer mannen.
De paardenhaarborstel heb ik inmiddels ook ontdekt, hoe heb ik ooit zonder gekund?
 
Inderdaad weer grote klasse, ook de gemaakte foto's zien er super uit, dat maakt het resultaat deste mooier.
 
Mooi werk! Was hard werken denk ik. Zeker 1 keer van kleding (zweet) verwisseld. Respect!

Zou trouwens graag die Finest willen proberen...Mmm
 
Dit is gewoon oogstrelend.

Frogs zei:
Zou trouwens graag die Finest willen proberen...Mmm
Helaas is de Finest niet voor de consument. Dit product mag alleen door geselecteerde dealers worden verwerkt c.q. aangebracht.

Ik heb vernomen dat een Finest pakket +/- 250 euro kost.