• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full detail Seat Leon

Martind8b

Detailing guru
18 apr 2013
213
153
In de buurt van Alkmaar
Zoals beloofd deze keer een show-off met meer kleur.
Een rode (unilak) Seat Leon uit 2008 die door de eigenaar goed werd schoon gehouden.
Dat is helaas geen garantie voor een krasvrij resultaat.
Na het wassen met BTBM-shampo en het reinigen van de trims en rubbers met APC werd de auto
naar binnen gereden. En na het kleien stond deze er op het eerste gezicht prima bij.
478CC.jpg


Maar als je dan met het juiste licht verder gaat kijken schrik je nog wel eens.
Raamstijlen onder de swirls,
477CC.jpg


deuren vol met krassen
482CC.jpg


en kadootjes van onze gevleugelde vrienden op de motorkap.
483CC.jpg


En dit gaf eigenlijk wel de staat van de gehele auto weer.
488CC.jpg


Het stappenplan werd na een testspot als volgt: Scholl S3 en witte spiderpad of de donkerblauwe pad.
Ze gaven allebei hetzelfde resultaat dus zo kon er doorgewerkt worden zonder tussendoor pads te reinigen.
Hiermee werd de hele auto 2 keer gedaan. Daarna werd er gefinisht met Scholl S30 en de oranje pad.
Op moeilijk te bereiken plaatsen werden de gele en blauwe cone ingezet.
In totaliteit zal er tussen de 80 en 90% van de defecten verwijderd zijn.
En daarmee gingen we van dit
489CC.jpg


naar dit resultaat.
490CC.jpg


Na het polijsten werd het interieur dat al erg netjes was onder handen genomen.
Stofzuigen, reinigen van de kunststofdelen met APC 1:10 en daarna voeden met Smartdressing volstond.
491CC.jpg


Daarna werd de lak in 2 lagen Gyeon MOHS gezet en de trims werden verwend met Autofinesse revive.
En als laatste kregen de wielen nog 2 laagjes Wheelwax.
Met dit als eindresultaat.
493CC.jpg


En omdat ik gek ben op reflectiefoto's :)
498CC.jpg


500CC.jpg


Na een nachtje rusten en een laagje cure mocht hij weer mee met een tevreden eigenaar.
502CC.jpg


Bedankt voor het lezen en tot de volgende show-off.
Groeten Martin.
 
Leuke detail-job met mooi resultaat!
Ook een prachtige ruimte om in te werken.

Wel een vraagje: je gebruikt op de lak een coating, maar waarom dan niet op trims en velgen een coating (van Gyeon) aanbrengen?
 
De velgen zouden in de winter terugkomen voor een extra behandeling.
Echter heeft de eigenaar besloten om dit jaar een andere auto aan te schaffen dus de velgen
gingen niet door. Wel een hele nieuwe autodetail voor in de toekomst :) .
De trims worden wel in de coating gezet als ze een fijne structuur hebben (in dit geval de
spiegelvoeten en de parafaan) . De coating hecht niet gelijkmatig op trims met een grovere structuur, dus die gaan dan bij mij in de Autofinesse. In dit geval heb ik de grille ook in de Autofinesse gezet, omdat deze uit allerlei kleine hokjes bestaat en dan priegel ik liever met een detailstokje dan met coating op een doekje.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Blade
@Roy86 Van de vogelpoepplekken zijn alleen de randen nog lichtjes zichtbaar
vanuit een bepaalde kijkhoek en genoeg licht. Als je het niet weet vallen ze ook niet op.
Vogelpoep blijft, denk ik, een lastig te verbeteren/ verwijderen lakdefect.

Voor diegenen die het al eerder noemden, de werkplek ben ik ook zeer blij mee.
Binnen, lichtkoepel, goede verlichting en verwarming.
Alleen voor de verlengde BMW 750i die ik vorig jaar te poetsen kreeg, had
de garage eigenlijk nog net een meter langer mogen zijn ;) .