Zoals beloofd deze keer een show-off met meer kleur.
Een rode (unilak) Seat Leon uit 2008 die door de eigenaar goed werd schoon gehouden.
Dat is helaas geen garantie voor een krasvrij resultaat.
Na het wassen met BTBM-shampo en het reinigen van de trims en rubbers met APC werd de auto
naar binnen gereden. En na het kleien stond deze er op het eerste gezicht prima bij.
Maar als je dan met het juiste licht verder gaat kijken schrik je nog wel eens.
Raamstijlen onder de swirls,
deuren vol met krassen
en kadootjes van onze gevleugelde vrienden op de motorkap.
En dit gaf eigenlijk wel de staat van de gehele auto weer.
Het stappenplan werd na een testspot als volgt: Scholl S3 en witte spiderpad of de donkerblauwe pad.
Ze gaven allebei hetzelfde resultaat dus zo kon er doorgewerkt worden zonder tussendoor pads te reinigen.
Hiermee werd de hele auto 2 keer gedaan. Daarna werd er gefinisht met Scholl S30 en de oranje pad.
Op moeilijk te bereiken plaatsen werden de gele en blauwe cone ingezet.
In totaliteit zal er tussen de 80 en 90% van de defecten verwijderd zijn.
En daarmee gingen we van dit
naar dit resultaat.
Na het polijsten werd het interieur dat al erg netjes was onder handen genomen.
Stofzuigen, reinigen van de kunststofdelen met APC 1:10 en daarna voeden met Smartdressing volstond.
Daarna werd de lak in 2 lagen Gyeon MOHS gezet en de trims werden verwend met Autofinesse revive.
En als laatste kregen de wielen nog 2 laagjes Wheelwax.
Met dit als eindresultaat.
En omdat ik gek ben op reflectiefoto's
Na een nachtje rusten en een laagje cure mocht hij weer mee met een tevreden eigenaar.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende show-off.
Groeten Martin.
Een rode (unilak) Seat Leon uit 2008 die door de eigenaar goed werd schoon gehouden.
Dat is helaas geen garantie voor een krasvrij resultaat.
Na het wassen met BTBM-shampo en het reinigen van de trims en rubbers met APC werd de auto
naar binnen gereden. En na het kleien stond deze er op het eerste gezicht prima bij.
Maar als je dan met het juiste licht verder gaat kijken schrik je nog wel eens.
Raamstijlen onder de swirls,
deuren vol met krassen
en kadootjes van onze gevleugelde vrienden op de motorkap.
En dit gaf eigenlijk wel de staat van de gehele auto weer.
Het stappenplan werd na een testspot als volgt: Scholl S3 en witte spiderpad of de donkerblauwe pad.
Ze gaven allebei hetzelfde resultaat dus zo kon er doorgewerkt worden zonder tussendoor pads te reinigen.
Hiermee werd de hele auto 2 keer gedaan. Daarna werd er gefinisht met Scholl S30 en de oranje pad.
Op moeilijk te bereiken plaatsen werden de gele en blauwe cone ingezet.
In totaliteit zal er tussen de 80 en 90% van de defecten verwijderd zijn.
En daarmee gingen we van dit
naar dit resultaat.
Na het polijsten werd het interieur dat al erg netjes was onder handen genomen.
Stofzuigen, reinigen van de kunststofdelen met APC 1:10 en daarna voeden met Smartdressing volstond.
Daarna werd de lak in 2 lagen Gyeon MOHS gezet en de trims werden verwend met Autofinesse revive.
En als laatste kregen de wielen nog 2 laagjes Wheelwax.
Met dit als eindresultaat.
En omdat ik gek ben op reflectiefoto's
Na een nachtje rusten en een laagje cure mocht hij weer mee met een tevreden eigenaar.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende show-off.
Groeten Martin.