Hey Ridsel,
Denk niet te moeilijk, hoor. 
Ik heb van de verschillende pads die i gebruik, meerdere liggen. Als ik dan bijv aan een motorkap begin, zet ik de pad op de machine, geef een paar spraytjes Spray&Wipe (kan je ook met water doen, maar een detailspray heeft ietsjes meer glijmiddelen), doe dan die paar druppels polijst op de pad, stempel het te behandelen stuk in, zet de machine op een lage stand en verdeel het polijstmiddel om dit egaal over het paneel én de pad te krijgen.
(Ik werk met een machine die 21mm uitslag heeft, jouw DAP heeft 8 mm, en die worden warmer. Ik wil dus nog wel vaker de pad vochtig maken/koelen met wat spraytjes tussendoor)
Ik polijst dan een 1/4 - 1/3 van een motorkap, als ik klaar ben kijk ik naar de pad en check hoe deze eruit ziet. Als hij helemaal wit is c.q. vol met polijstmiddel en/of grauwig is van vervuiling, dan vervang ik de pad al. (Meestal valt dit mee, dus dan doe ik nog één stukkie en vervang hem dan sowieso)
Als ik door mijn schone pads heen ben, heb ik al aardig wat gepolijst en ga dan de (2-4) pads wassen. Dit doe ik met warm water en Dreft.
- Afspoelen
- Paar streepjes Dreft eroverheen.
- Met je platte hand over je pad heen raggen en met je vingers masseren.
- Pad effe aan de kant leggen, kan hij even weken.
- Volgende pad pakken en herhalen.
- Uitspoelen.
- Op je machine zetten en op een lage stand grotendeels van je water eruit slingeren. Snelheid later pas hoger, indien nodig.
Ik was en droog mijn pads op deze manier omdat ik ook pads heb die je niet kan uitwringen. De Monello Foam pads kun je dubbelvouwen/fijnknijpen, maar mij andere pads hebben een harde foambasis en kan je dus niet wringen.
Door je pads dus regelmatig schoon te maken of een schone te pakken, liever teveel als te weinig, behoud je de slijpkracht, slijten ze niet als een malle en worden ze niet te warm.
Greetz