• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Full Exterior Detail] BMW 760 V12

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
bmw06.jpg


Ondanks de jonge leeftijd had deze BMW 760 de nodige lakdefecten verzameld.

Het koetswerk werd wel met de hand gewassen alleen niet met de juiste middelen waaronder een zogenaamde Waterblade, een siliconen wisser om het overtollige water snel van het lakwerk te krijgen.
Het nadeel van zo'n product is dat áls er nog een zandkorrel of ander vuil zich nog op de lak bevindt dat je daarmee krasjes in de lak kan trekken. En dat was o.a. bij deze BMW het geval. Aan Diventa Bella de taak om de lak weer in ere te herstellen en te zorgen voor een uitstekende bescherming in de vorm van 2 lagen C-Quartz.

Na de auto goed gewassen te hebben werd de lak gekleid om vastzittende vervuiling veilig te verwijderen. Hiervoor werd de Monello Dolce Verde klei voor gebruikt. Het resultaat laat duidelijk zien dat kleien op een vrij nieuwe auto geen overbodige luxe is:
bmw01.jpg


Vervolgens wordt alles afgedekt en afgeplakt wat niet gepolijst hoeft te worden:
bmw10.jpg


Er was een aantal steenslagplekjes bijgetipt, volgens de dealer was het echt de juiste kleur alleen was deze toch een aantal tinten donkerder. Bovendien was het door de dealer bijgevuld waarbij 90% naast plekje zat. Dit werd weggeschuurd met 2500 grit gevolgd door 3000 grit.

De BMW lak was zoals te verwachten erg hard. Na de testspot bleek de combinatie van een wollen cutting pad en de compound Monello Inizio Forza perfect voor deze klus. Op zulke lakken komen de Monello polijstmiddelen volledig tot hun recht. Daarna werd er in meerdere stappen afgebouwd tot de gewenste finish, ontvet en voorzien van 2 lagen C-Quartz met als laatste een laagje Reload spray sealant.

De velgen werden gedemonteerd, grondig gereinigd, gepolijst, ontvet en ook voorzien van C-Quartz en Reload en terug gebracht in nieuwstaat.

Rechte krasjes die over de hele auto zaten:
bmw02.jpg


Na de behandeling:
bmw04.jpg


Op het dak zat een kras die van voor tot achter liep:
bmw12.jpg


Nog een mooie 50/50 die het verschil perfect weergeeft:
bmw11.jpg


Bijgevulde steenslag:naderhand bijna niks meer van te zien:
bmw09.jpg


Krasjes aan de bovenkant van een portier:
bmw13.jpg

Verzamelde vervuiling het het V12 logo:
bmw03.jpg


Gereinigd en beschermd:
bmw05.jpg


We hebben een filmpje gemaakt om te kunnen laten zien hoe een velg gepolijst wordt en voorzien van C-Quartz:

Resultaat:
bmw15.jpg


bmw16.jpg


bmw14.jpg


Na de behandeling:
bmw17.jpg


bmw23.jpg


Gelukkig was het prachtig weer zodat we buiten foto's konden maken en zo de lak echt zijn glans kon laten zien:
bmw08.jpg


bmw18.jpg


bmw19.jpg


bmw21.jpg


bmw22.jpg

 
Lakdefecten vielen inderdaad erg mee.
Maar wederom een schitterend resultaat!

Keep it up the good work :)^

Komt er ook nog een time-laps filmpje?
 
Mooien detail. Welke producten heb je waarvoor gebruikt?
 
LB zei:
Mooien detail. Welke producten heb je waarvoor gebruikt?

Dibbuz zei:
De BMW lak was zoals te verwachten erg hard. Na de testspot bleek de combinatie van een wollen cutting pad en de compound Monello Inizio Forza perfect voor deze klus. Op zulke lakken komen de Monello polijstmiddelen volledig tot hun recht. Daarna werd er in meerdere stappen afgebouwd tot de gewenste finish, ontvet en voorzien van 2 lagen C-Quartz met als laatste een laagje Reload spray sealant.

De velgen werden gedemonteerd, grondig gereinigd, gepolijst, ontvet en ook voorzien van C-Quartz en Reload en terug gebracht in nieuwstaat.
 
Mooi resultaat, mooie wagen en weer een mooie show off met dito foto's. En een leuk filmpje.
 
wat een schitterende flakpop op de wagen. Erg mooie kleur, en zoals gideon al zei, lak lijkt wel vloeibaar!!
 
@Paulus; de tekst van Dibbuz heb ik gelezen, maar het lijkt me dat ze meer gebruikt hebben dan Inizio. Met welke producten heb je afgebouwd, waar zijn de trims mee gedaan,waar zijn de bank mee gedaan en waar zijn de ramen mee gedaan.
Bij een ShowOff van Diventa Bella weet ik graag precies hoe en waarmee. Ook ben ik benieuwd waarom er voor bepaalde productennis gekozen, gewoon om van te leren.
 
De detailklus zelf is van de inmiddels bekende Carclean/Diventa Bella kwaliteit; daarover niets dan lof, maar we worden er bijna al niet meer door verrast.
De tweede reden om naar dergelijke write-ups uit te kijken zijn de werkelijk schitterende foto's. TOPKLASSE :)^
 
Zou het pasje van park-line ook gedetailt zijn. :D
Aardige zak geld trouwens voor zo'n klasse bak.
DB kwaliteit is inderdaad altijd :)^
 
LB zei:
@Paulus; de tekst van Dibbuz heb ik gelezen, maar het lijkt me dat ze meer gebruikt hebben dan Inizio. Met welke producten heb je afgebouwd, waar zijn de trims mee gedaan,waar zijn de bank mee gedaan en waar zijn de ramen mee gedaan.
Bij een ShowOff van Diventa Bella weet ik graag precies hoe en waarmee. Ook ben ik benieuwd waarom er voor bepaalde productennis gekozen, gewoon om van te leren.
Polijsten is met de Monello serie gebeurt, ook het afbouwen (Mezzo/Finale).
De lak van deze BMW was perfect voor de Monello Raffini's.

Denk dat je de band bedoelt aangezien een exterior detail de buitenkant is.
Deze is behandelt met Wolfgang Black Diamond gel, trims (beetje wat er was) was gedaan met 303 Aerospace protetant.
Glaswerk is gedaan met Clearly Menthol van Dodo Juice, geweldige glasreiniger.

Er is geen TimeLapse van deze detail.
 
Bij de velgen, is het dan niet nodig om af te bouwen naar finale? En wordt de binnenkant van de velg ook beschermd?
 
@Dennis: bedoelde idd de banden, zo'n Ipad typt voor geen meter.

Dank!