• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fusso soft 99

Micky

Detailing rookie
28 mrt 2018
4
15
Beste,

Ik ben volledig nieuw aan detailen dus ik heb bitter weinig ervaring.

Heb een aantal maanden terug mijn nieuwe wagen deftig gewassen en nadien een laag fusso soft 99 white aangebracht. ( estoril blauwe 120d )

Het resultaat is heel mooi en ben dus ook tevreden over dit product. ( voor het aanbrengen had ik wel wat tutorials gezien ) Heb ook wel wat goede microvezeldoeken gekocht om de wax af te nemen.

Nu vroeg is mij af, als de wax zijn werking verliest kan ik dan gewoon een nieuwe laag plaatsen of moet ik gaan polijsten en dergelijke. Aangezien ik niet de nodige kennis heb en materiaal doe ik dit liever niet. Maar een wagen die er niet uitziet is natuurlijk ook geen optie. Heb online al gelezen dat polishen een vereiste was omdat het een ptfe wax is...een goede ontvetter zou niet voldoende zijn?

Dus als er iemand wat producten/stappenplan kan aanraden die noodzakelijk zijn vooraleer ik aan de slag ga zou dat heel welkom zijn.

Ik was men wagen wel met de 2 emmer methode en spuit hem vooraleer te wassen ook af met een hogedrukreiniger.

Alvast bedankt voor de info!
 
Poorboys Professional Polish ( de reguliere ( versie 1 dus )), en dan handmatig met rood of zwart handpadje de auto 'afnemen'.
Daarna rondje ontvetter om alles klaar te maken voor de wax zou ik i.i.g. wel doen.