• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gaatje in kunstof las van foam sprayer repareren

Esmid

Detailing guru
22 mei 2019
215
138
Groningen
Goedendag beste poetsers,

Ik heb een probleem met mijn Gloria Foam Sprayer.

Nu heb ik deze al een tijdje staan enkel vrijwel nooit gebruikt doordat er na 2 keer gebruik al een lek in de kunstof verbinding aan de bodem zit.

Nou had ik hier werk van kunnen maken ivm een product fout enkel dus niet gedaan.(je weet hoe het gaat)

Nou bedacht ik mij dat ik deze sprayer wel kan gebruiken voor eventueel velgen of de motorruimte dus vroeg ik mij af of hier iemand is die hier een goede methode voor weet.

Nou dacht ik zelf eventueel aan het "lassen" of smelten of eventueel een epoxy er in gieten die fungeert als nieuwe bodem maar ik heb niet heel veel kijk op kunstof reparaties dus dacht misschien is even vragen een goede oplossing.

Het gaat echt om een minuscuul gaatje bij mijn nagel in de las.

Alvast bedankt.

20200412_152007.jpg
20200412_152030.jpg
20200412_152110.jpg
 
Ik zou aan de onderkant (van buiten af) er netjes een laagje kit op leggen.
dat is makkelijker als met epoxy.
tevens is de kit ook flexibel waardoor je geen last hebt van krimpen en uitzetten bij warmte of warm water
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
Ik zou m lijmen, maar dat is omdat ik dat in huis heb
Smelten kan ook prima, zeker als je een strookje van hetzelfde hebt om op te offeren
Zoek even het materiaalteken op voor iets soortgelijks
kunststoffen.jpg Kan ook dat er in de driehoek letters staan

Of met het materiaal even op Loctite / Henkel kijken
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Esmid
Bedankt voor alle tips heren, ik ga ze nu even uitzoeken en even een manier bepalen waar ik het mee ga uitvoeren.
En wanneer ik lijm of kit zou toepassen waar zou ik dan op moeten letten bij de aanschaf? Omdat deze dan natuurlijk op de buitenzijde goede hechting moet hebben ivm de druk vanaf de binnenzijde.

En het smelten zou geen punt moeten zijn enkel denk ik niet dat ik een stukje van zulks materiaal heb liggen.
 
Ik ken de constructie van de Gloria Foam Sprayer niet goed, maar als het mogelijk is om aan de binnenkant een klein plaatje op het gat te lijmen, zou ik daar de voorkeur aangeven: de druk tijdens het gebruik, houd het plaatje op zijn plaats. Als je alleen aan de buitenkant lijmt, heb je kans dat na enige tijd de lijm in het gat weer los gedrukt wordt.
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
Top bedankt voordetip @BZwart .

@Cordoba ja daarom dacht ik aan het ingieten van eventueel epoxy en hem dan even op druk brengen om de epoxy in het gatje te laten komen.

Was een hersenspinsel en soms is dat te mooi om waar te zijn.

Denk niet dat ik er een metalen plaatje in kan krijgen om te verlijmen.
 
Kun je de kop er niet afschroeven om hem te vullen? Een klein plaatje van bijv. 10 mm rond is al groot genoeg, en eventueel met een stok op zijn plaats schuiven, en de lijm eventueel met een injectiespuit vanaf de bodem (dus van buiten) aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
@Cordoba Opzich breng je mij nu op een idee indd. Ik ga morgen overdag weer even kijken wat ik kan doen icm een lijm/kit vanuit de binnenzijde met inderdaad iets wat aan de binnenzijde het gat zal afsluiten.

Kom er op terug. Bedankt
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Geen kit gebruiken dit word er door de druk af geperst
Smelten of lijm/epoxy gebruiken
of van binnen af een zwembad reparatie stikker lijmen dan op druk zetten tijdens het drogen
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
Geen aansteker. Je wilt smelten, niet verbranden
Eerst duidelijkheid welk soort kunststof het is
Ik verwacht dat je de "huid" weg moet schuren wil je het kunnen lijmen
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
Kan je er geen gaatje inboren draad tappen (bv M5)
En dan een vijs indraaien met wat teflon rond de schroefdraad (zoals de loodgieters gebruiken als ze stukken in elkaar draaien)

Mvg