• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Garage omvormen naar detailruimte (update)

koertie

Detailing addict
28 sep 2008
139
65
Hallo iedereen,

ik zou mijn garage willen gaan verven en verlichting aanbrengen voor wagens te detailen.
Nu zou ik misschien jullie hulp kunnen gebruiken in verband met de verlichting.
Welke verlichting heb ik juist nodig? hoeveel? en waar juist?

de bestaande verlichting moet zo blijven en ik zou een aparte schakelaar willen voor de "detailverlichting"

Mijn garage is 10m op 6m.
maar de ruimte die ik ga gebruiken is ongeveer 6m op 6m.

kunnen jullie me helpen?
hieronder de foto's ( niet op de rommel kijken :-" ) gaat worden opgeruimd als ik de garage in het wit ga verven.

cimg1477x.webp

[URL=http://imageshack.com/f/nrcimg1474pj][URL]http://img855.imageshack.us/img855/3631/cimg1474p.jpg[/URL]

cimg1476g.webp

cimg1475d.webp

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan witte plafonds en wanden
Neem een goede afwasbare muurverf en niet van die bouwmarktrommel
Als het vuil wordt wil je kunnen schoonmaken zonder dat het er vanaf komt.
De vloer ook in de betonverf, liefst op kunstharsbasis en niet te licht (vlekgevoelig)
En je spullen mooi in doorzichtige bakken op de achtergrond ...

Alles mooi wit verven Kurt :) TL Lampen op 75cm hoogte,..

Heb je overlaatst nog gezien met je RS, waar weet ik niet meer juist..:-)^

Zeker 2 verschillende Tl's naast elkaar monteren met elk hun eigen schakelaar of op afstandsbediening zetten per kant, met dus daglicht / normaal uitvoeringen zodat je zo kunt omschakelen!

(Heb ze veel besteld en in mijn handen gehad bij mijn vorige werkgever Philips dunne buisjes 865 enz. en PL's in de gangen/kantoren)

Mooie ruimte, veel potentieel !

Licht is natuurlijk belangrijk. TL's en dan nog (persoonlijk) liefst de lange (150 cm) zonder kap, in de lengte richting van de wagen.

Ikzelf heb een 25 tal TL bakken met elk 2x18watt (+- 60 cm). Ik kon deze voor een peulschil kopen.
Achteraf gezien een hoop licht maar voor echt in detail te gaan niet het leukste licht om krasjes op te zoeken.
(leer uit mijn fouten :-b )

Veel licht = veel vermogen. Alles met afzonderlijke schakelaars aansturen kan kostelijk zijn mbt. bekabeling en schakelaars.
Ik koos voor een draadloos systeem. Bij ons in de doe-het-zelf zaak te verkrijgen maar nog prijzig.

Heb er wel voor gekozen het geheel dan nog achter 1 schakelaar te hangen om twee redenen. Ten eerste, toestelletje verbruikt uiteraard ook wat stroom in rust,
verwaarloosbaar maar toch. Ten tweede het blijft chinese meuk, heb al wat soldeerverbindingen moeten verbeteren...

Naast licht zijn er nog enkele dingen die je in je planning kan opnemen, elektriciteit, water en misschien lucht.
Heb alles via zelfoprollende haspels. Elektriciteit en lucht aan het plafond en water op de grond....

Zou ook je muren/plafond wit verven.

Hoop dat je er wat aan hebt...

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor de reacties. ja ik heb wel een mooie ruimte ter beschikking. spijtig is het de garage van mijn ouders en kan ik al de rommel er niet uitgooien :-d

@nico; ik heb u dan niet gezien. zal dringend mijn auto moeten kuisen, want hij ziet er niet uit.

@Lode; electriciteit heb ik in de garage, wateraansluiting heb ik buiten en een kleine compressor staat er ook met een lange darm; nu nog net de verlichting in orde krijgen:ja

Dus ik heb aan de zijkanten TL's nodig op 75cm hoogte (hoeveel aan elke kant?)

en aan de bovenkant misschien van die reflecterende armaturen plaatsen? (hoeveel en in welke richting plaatsen)

Als je een lat achter de TL doet kan je hem met haken en ogen ophangen
Dan is hij verplaatsbaar en kan je met minder toe
Twee boven elkaar werkt prettig, je staat toch niet voor en achter tegelijk te werken

de garage is geverfd en ik ben nu aan het wachten op mijn lampen.

Nu zou ik graag nog mijn garage aankleden met enkele foto's.

hebben jullie enkele leuke 'detailing' foto's. ik vind de foto's van de meguiars catalogus wel leuk.
maar ik vind niet direct iets naar mijn zin op internet.
hebben jullie misschien iets leuks of waar ik het kan vinden.

Eindelijk is de garage geverfd en na lang moeten wachten op mijn verlichting is ze nu ook geplaatst :D

hier is het resultaat:

x5ff.webp

nu zou ik nog de reflectors moeten plaatsen, maar ik snap niet hoe ik deze moet bevestigen. kan iemand me misschien helpen?

bhj1.webp

rgsm.webp

gwwy.webp

x0x0.webp

per reflector zijn er zo'n 4 clips bij???
eqkh.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben jaloers Kurt!

Moeten de reflectors niet omgekeerd geplaatst worden in de lamphouder?

Krijg je je TL er nog in met de 3hoek dat nu uitsteekt?

Grtz nico

Reflectors zitten zo juist. De zwarte stukjes kunnen aan de einden
Dan houden ze de reflector vast tegen de achtergrond
Zelf zou ik zeker ook het plafond wit maken, scheelt heel veel in de lichtopbrengst