• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gaten geboord in het plastic, hoe verberg je die het best?

Barzi

Detailing rookie
31 okt 2018
8
15
Rotterdam
Goedemorgen,

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het repareren/netje verbloemen van gaten die in het plastic zijn geboord!
Mijn voorganger heeft heel mooi op verschillende plekken in de auto zijn navigatie en afstandsbediening vastgeboord en nu zit ik met flink wat gaten in het plastic.

gr.
 
Ik heb zelf niet direct een oplossing maar wellicht als je een foto plaatst dan weet iedereen waar je tegenaan kijkt.
Kan helpen bij de oplossing
 
@Ric325i De foto moet nog even op zich laten wachten omdat het navigatiesysteem nog gemonteerd is! maar als deze er af is zal ik een foto posten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Barzi :D

Een foto zegt inderdaad meer, maar ik heb in het verleden werk voor een autohandelaar gedaan die voornamelijk Iveco klepladers aanbood. In deze ''auto's'' zat vaak aftermarket spul zoals navigatieschermpjes en telefoonhouders. Er bleven bij het verwijderen hiervan ook gaatjes over.

Deze gaatjes moest ik met een kleine kitspuit en zwarte/grijze kit voorzichtig dichtspuiten. Eerst een klein laagje erin en een kratertje/deukje overhouden. Dit laten uitharden en vervolgens het gaatje opnieuw doen, maar nu de kit vlak aan het omliggende kunststof volspuiten. Vervolgens kon ik nog, als het nodig was, een doek of bijv. het materiaal van een riem/sjorband op de kit duwen om een structuur te maken die ongeveer gelijk was aan de structuur van het kunststof.

Als de kit toch net wat afweek van de kleur die het kunststof had, dan had ik ook nog watervaste-en-verfstiften liggen. Deze heb ik ooit gekocht bij een Bruno/Readshop en een verfwinkel die ook meubel-stiften had.

Dit is natuurlijk wel creatief enzo, dus misschien zijn er veel simpelere methodes. :p Just an idea.
 
  • Leuk
Reactions: warhamstr
De methode die @Quantoxx voorschoteld is idd de best om zelf te doen.
Wil je cq durf je het niet zelf, dan zou ik op zoek gaan naar een hersteller ( geen idee wie in R'dam je kan helpen )
 
Even bij Locktite kijken
Ik gebruik vaak de 2 componenten metaalgevulde epoxy
Voor het relief maak je eerst een stempel van een dotje siliconenkit
Dat spuit je op een onbeschadigd stukje van het kunststofmateriaal en laat je drogen
Dan eraf trekken en nadat je de lijm hebt aangebracht het dotje gebruiken om vlak te duwen
Dotje laten zitten en als de lijm droog is eraf halen
 
Ik heb al een baan
En mijn baas laat mij tegenwoordig ook buiten kantooruren voor hem werken
Dus vragen mag, maar ik zeg niets toe
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
@Quantoxx, Bedankt voor de tips. ik ga hier zeker even naar kijken!

@mk-us, Mocht het echt niet lukken, is dat de laatste oplossing! maar het zelf doen is wel het leukste natuurlijk.

@RedCat, jij ook bedankt, ik ga zeker wat informatie over loctite opzoeken!
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
IK heb het met de afdekdopjes voor schroeven gedaan. Netjes in het gaatje gelijmd en geschilderd in de kleur van het interieur. Net of het zo hoort.