Vandaag m’n eigen auto maar eens extra verwend. Het doosje
Gyeon One 30ml stond al een tijdje te wachten.
Vorige jaar april is de 108 voor het laatst gepolijst en afgelopen april voor het laatst voorzien van een laagje wax in de vorm van Collinite 845. Het wagentje wordt 2 wekelijks uitvoerig hand gewassen.
Omdat ik tegenwoord wat minder tijd voor mijn eigen wagens heb gekozen voor de duurzaamheid van een coating. Ik heb getwijfeld tussen de One en Pure maar op basis van de prijs en verdere positieve verhalen hier op het forum gekozen voor de One in de kit met doeken.
Vandaag was het qua weersomstandigheden ideaal dus vanochtend bijtijds begonnen met de onderstaande stappen.
Als eerste een lekker extra dikke
Monello Foam laag aangebracht. Daarna met een kwastjes alle naadjes en randjes nagelopen. Vervolgens middels de 2 emmer methode de auto Gewassen met mijn favoriete Borns tobe mild shampo. Daarna afgespoten met de hogedrukreiniger.
Vervolgens ben ik de auto gaan kleien met
Monello klei en DJ Slippy. Daarna nogmaals afgespoten en gewassen. Ondanks mijn frequente onderhoud haalde de klei best nog wat vervuiling van de lak.
Vervolgens gedroogd met de kleine rode
Monello droogdoek.
Daarna de Flex 7-15 en 8-12 erbij gepakt om 1 rondje Menzerna 3800 met de groene Menzerna pads te polijsten. heerlijke machines blijven het!
Daarna de auto nog een keer afgespoeld en gedroogd.
Toen de fles
Gyeon Prep erbij gepakt. Uiteindelijk is er een halve liter Prep er op gegaan.
Als laatste Voorzien van
Gyeon One. Heb nog 1/3 van het flesje over.
Bandjes in de
Gyeon Tire en de plastic delen in de Trim.