• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GeBas’s eerste bestelling en dus de start van een collectie

GeBas

Detailing guru
22 dec 2019
2.046
178
45
Hattem
Yeah, zojuist m’n eerste bestelling geplaatst.
Kijk er nu al naar uit om met m’n Scenic aan de slag te gaan

ik heb gekeken naar goede was spullen, emmers staan nog op mijn verlanglijstje.
Verder wil ik mijn auto, welke slechts een half jaartje nu is voorzien van polish en finishen met de Meguairs NXT Tech wax.

Her en der in dit topic staan de trotse foto's van de bestellingen.

Update: 26-9-2020

Voorwas
Kärcher K2
Monello Lacia Foam Menollo
Artico Magico Snow Foam
2x Grit Guard emmer 19 liter incl. grit guard blauw en geel.
Snappy grip geel en blauw


Velgen
Monello Non-Ferro
Velgen detail kwast
No name washmitt
GreatLion velgenreiniger
Meguairs Suprème Wheel brush medium
Dodo Juice Ferrous Dueller
Mothers Tire Brush
Meguairs Edurance tiregel
Gyeon Rim
Gyeon Prep

Wassen
Meguairs Glod Class Shampoo
2x Monello Thick Washmitt
Monello Dopina Dry Towel groot en klein
Dodo Juice Born te be Mild shampoo

Klei
Monello Dolce Verde klei
Dodo Juice Born Slippy
Monello Spray fles 250ml 500ml

Machine om mee te polijsten
PolishingPower DAP Evo
Monello Raffini 5,5” pad: geel, oranje, wit, zwart en rood
Monello Raffini 4” pad: geel, oranje en zwart
Scholls Concepts Purple Compounding Pad
Poor Boys World Tornado pad cleaner

PolishingPower DAP mini 12mm DA
Scholl Concepts Sandwich Spider Foam Polishing Pad - 85mm
Scholl Concepts Purple Compounding Pad - 85mm
Scholl Concepts Blue Heavy Polishing Pad - 85mm
Scholl Concepts Orange Polishing Pad - 85mm

Pasta’s
Monello Veloce
Monello Mezzo
Monello Finale
Scholl Concepts S3
Meguairs Scratch remover
Menzerna 400
Menzerna 2200
Menzerna 2400
Menzerna 3800

Doeken
Monello piccolo nero
Monello pluche verde
Monello pluche bianco
Monello Vetro Bianco - cleaning towel

Glaze
Meguairs Deep Crystal Polish

Wax
Meguairs Tech Wax 2.0
Collinite 845
Collinite 915

Sealant:
Poorboys EX-P

Interieur
Poorboys Natural look
Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner Spray
Gyeon Q²M LeatherBrush
Gyeon Q²M LeatherCleaner Mild
Gyeon Q² Leather Coat


Onderhoud
Meguairs Quick Detailer
Dodo Juice Future Armour Spraycoating

Overig
Poor boys Bird Sh#t remover
AutoGlym Glass Polish
Sonax Xtreme Plastic Renovator
Mothers Back to Black
Monello Cubo - Detailing Bag
Monello Sanding Pad
Turtle Wax Clearvue Rain Kleer
 
Laatst bewerkt:
NXT wax is prima, duurzaamheid is helaas wel beperkt.. met een aantal weken is de wax toch wel weg o_O

Ook zit er een soort "slijpende" werking in NXT wax waardoor de Deep Crystal stap 2 niet heel veel meerwaarde meer heeft..
 
NXT wax is prima, duurzaamheid is helaas wel beperkt.. met een aantal weken is de wax toch wel weg o_O

Ook zit er een soort "slijpende" werking in NXT wax waardoor de Deep Crystal stap 2 niet heel veel meerwaarde meer heeft..

Op mijn vorige auto gebruikte ik “original” Turtle Wax.

Hoop toch dat dit een behoorlijke verbetering, qua glans en kleurdiepte zal zijn/geven.

Vind het niet erg om 3-4 per jaar te waxen. Net als 2 wekelijks te wassen met de hand.
Mijn vorige auto had een waxoyl behandeling en dat is ook niet alles.
 
Altijd leuk, die eerste bestelling. :D

Ik zou je toch wel sterk willen aanraden om je ''was-arsenaal'' niet te vergeten. Men kan bijv. de auto helemaal 1000% strak kunnen maken middels reinigen, kleien, polijsten in 100 stappen en een dure coating aanbrengen, maar als je vervolgens verkeerd gaat wassen is het al snel een bekeken zaak. ;)

Als je 3-4 keer per jaar wilt gaan waxen, dan zou ik je aanraden om ''boostende'' producten te gaan gebruiken. Geen enkele wax houd het maanden lang vol om mooie beading en sheeting te tonen. (c.q aanwezigheid/bescherming) Als je bijv. om de wasbeurt een boostend product gebruikt, dan geef je elke keer een vers klein laagje aan je huidige beschermlaag en rek je een standtijd flink op én altijd mooie beading en sheeting.


@Quincy - De NXT-wax vind ik inderdaad niet bijzonder. Mijn buurman zweert er trouw aan, maar elke zomer staat hij regelmatig opnieuw te waxen omdat het al weer weg is. :p

Wat bedoel je trouwens met een slijpende werking in een wax waardoor een glaze geen zin meer heeft?
 
@Quantoxx

In de NXT zit iets van een cleaner / korreltje meen ik me te herinneren, dus als je dan de glaze (step 2) aanbrengt en daarna de NXT erop aanbrengt, verwijder je dus ook weer (een deel van) de glaze
 
Altijd leuk, die eerste bestelling. :D

Ik zou je toch wel sterk willen aanraden om je ''was-arsenaal'' niet te vergeten. Men kan bijv. de auto helemaal 1000% strak kunnen maken middels reinigen, kleien, polijsten in 100 stappen en een dure coating aanbrengen, maar als je vervolgens verkeerd gaat wassen is het al snel een bekeken zaak. ;)

Voor het wassen heb ik een nieuwe Monello wash mitt aangeschaft en gebruik Maguairs Gold Class Wash shampoo.
dit I.c.m. 2 emmer systeem zou toch goed moeten zijn?

2 grote emmers staan nog op mijn verlanglijst.
 
Persoonlijk, en ik denk menig ander op het forum, zou de Monello-washmitt voor de velgen gebruiken en 1-2 grotere/dikkere washmitts zoals de Incredimitt voor de lak. ;)

* 2 grote 19L emmers + grit guards
* Washmitts
* Goede shampoo
* Goede droogdoek

Dat is inderdaad een goede basis! :D
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Wauw... Dit klinkt weer als Meguiars ten top! :p
De wax zou zelfs een AIO zijn die schade en oxidatie kan verwijderen én verhullen. Allemaal moeilijke woordjes en termen om het bijzonder te maken.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Zo vandaag De Peugeot 108 maar eens een klein beetje verwend.

Eerst ingefoamd, vervolgens met hogedruk afgespoten, met 2 emmer systeem gewassen met de Monello Thick Mitt en met Meguairs Gold Class shampoo.
Daarna weer afgespoeld.

Toen mijn eerste Non-Ferro ervaring: de 108 ingesprayd met Monello Non-ferro.
Wow, wat later... en veel kleine rode vlekjes op de lak, vooral voor- en achterzijde en op de plek waar sommige auto's spatlappen hebben zitten.
Daarna nogmaals ingesopt met de Wash Mitt en vervolgens helemaal weer afgespoeld.

Daarna gedroogd met een MF doekje, ben nog opzoek naar de ideale droogdoek waar ik ook mijn Grand Scenic mee kan drogen.

Lak vervolgens in gesprayed met Meguairs Quic Detailer en de ruiten behandeld met Autoglym Glass Polish, mmm man handpad was geel, nu niet meer :)

Binnenkort, als het weer overdag ietsjes beter is wat polijsten (met de hand) want zitten wel wat kleine krasjes op de motorkap.

Intussen maar eens nadenken waar ik mijn verlanglijstje verder mee kan gaan vullen.
En opzoek naar een nieuwe hogedruk, zit te denken aan een Nilfisk C120 of C125. Of iemand anders een ander advies?
Zal er voornamelijk mijn 2 auto's mee gaan doen en 2x per jaar ons terrasje.
 

Bijlagen

  • IMG_5519.jpeg
    IMG_5519.jpeg
    520,8 KB · Weergaven: 235
  • IMG_5517.jpeg
    IMG_5517.jpeg
    455,9 KB · Weergaven: 270
  • IMG_5518.jpeg
    IMG_5518.jpeg
    460,7 KB · Weergaven: 261
  • IMG_5515.jpeg
    IMG_5515.jpeg
    534,5 KB · Weergaven: 218
  • IMG_5516.jpeg
    IMG_5516.jpeg
    548,2 KB · Weergaven: 208
Laatst bewerkt:
En vanochtend al vroeg voor ik naar m’n werk ging was de Grand Scenic aan de beurt

zelfde was volgorde als bij de 108.

echt goed spul dat Non Ferro, busje is nu nog maar halfvol. Denk dat ik nog wel een goede borstel o.i.d. nodig ga hebben voor de binnenzijde van de wielen. Vind zonde. Om mijn nieuwe washmitt daar aan te wagen.
wielen 2x ingesprayed, daarna goed afgespoten en dat ging behoorlijk goed.

en het gevoel achteraf wat wordt dan blij.
44EBA79A-FF71-4ABB-B8FA-99F4DAF827B2.jpeg
 

Bijlagen

  • FBF83E44-7B82-4115-9A83-E8AD3910F830.jpeg
    FBF83E44-7B82-4115-9A83-E8AD3910F830.jpeg
    130,7 KB · Weergaven: 282
  • F5625BFA-C142-4037-8CBF-9C862C492ED8.jpeg
    F5625BFA-C142-4037-8CBF-9C862C492ED8.jpeg
    118,7 KB · Weergaven: 295
  • AFC5C24F-1BB5-4DEB-A15B-012A2B90BB1A.jpeg
    AFC5C24F-1BB5-4DEB-A15B-012A2B90BB1A.jpeg
    131,8 KB · Weergaven: 272
Laatst bewerkt:
Mooie Peugeot 108.
Dit is die van mijn vrouw:

20190418_191933.jpg



Ik zou inderdaad je washmitt wat je voor de lak gebruikt, niet gebruiken om je velgen schoon te maken. Koop een dedicated velgen mitt.

Kwestie droogdoek kan ik je de Gyeon silk dryer aanraden. Als je kan koop zowel de grote als kleine versie. De grote kan je dan gebruiken voor de lak en de kleine eventueel voor sponningen enzo.

Om een persoonlijke mening te geven: Die NXT Wax zou ik lekker aan de kant zetten. Een zéér goede prijs-kwaliteits instap wax is de Collinite 845. Trouwens nog goedkoper dan die Tech Wax maar veel kwalitatiever.
De 108 in de foto stond toen trouwens in de Collinite 915. Ook een topper.
 
  • Leuk
Reactions: Rippie