• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruik Langka, wat doe ik verkeerd?

opa-iMac

Detailing trainee
27 mrt 2012
11
32
Heb op mijn voorspoiler 3 beschadigingen door steenslag.
Heb de stappen gevolgd van het product Langka.
Wanneer ik de witte lak gebruik van Alfa Romeo en zoals staat aangegeven een bolletje op de beschadiging
maak, is het bolletje na een tijdje vanzelf verdwenen, net of de lak word opgezogen?
Ik heb het al meerdere keren geprobeerd. Het restant blijft ook niet echt zitten, met wassen haal je het er zo vanaf.
Ik krijg niet eens de kans om als laatste stap de doorzichtige beschermende lak aan te brengen.
Wie kan mij helpen?

Ik ken de stappen niet, maar heb je de beschadiging schoongemaakt, wax verwijderd, en ontvet?

Overigens het product is toch wel steeds vorstvrij opgeslagen geweest?

Ik heb mijn spullen altijd vorstvrij bewaard. Met deze Langka set volg je alle stappen zoals je hebt beschreven.

Ik noemde maar even de zaken die bij mij als mogelijke oorzaak, naar boven kwamen borrelen. Ik neem aan, dat het ook netjes dicht is bewaard, en geen spul van 5 tot 10 jaar oud.

Kun je een foto maken van de beschadigde plek die je bij wil werken? Misschien de zinklaag waar je rechtstreeks op wil werken en die onvoldoende hechting geeft?

Edit: ik zie nu voorspoiler is, en dat zal wel kunststof zijn. Kale kunststof kan een hechtingsprobleem geven, in doe-het-zelf zaken kun je zogenaamde kunststofprimer kopen, mogelijk dat je dat eerst met een fijn kwastje aan moet brengen om de Langka te laten hechten?

Het is inderdaad kunststof, misschien is dit de oplossing. Mijn spullen zijn nog geen jaar oud.
Heel erg bedankt voor de antwoorden. Ik had hier nooit opgekomen. Ik ga het proberen!

Graag gedaan, ieder heeft zo z'n eigen expertise. (ik heb een jaar of 6 allerlei speciale coatings aangebracht, en weet zodoende heel veel van hechting van coatings, dus daar zit één van mijn expertises. Ooit zelfs een coating gemaakt voor eeen meetapparaat in een satelliet, was volgens de verantwoordelijken het enige onderdeel zonder ISO-certificering, maar waar ze wel voldoende vertrouwen in hadden om het toch toe te passen.)