• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruik van de Uni-ball geel

Peter

Detailing addict
11 sep 2008
267
65
Afgelopen vrijdag heb ik mijn gele Uni-ball binnen gehad. Ik heb deze bestelt voor het polijsten van mijn Schmidt TH-line velgen:

TH-Line-2-tlg-16.webp

Het middendeel is net iets doffer en als je goed kijkt zitten er ook kleine krasjes op.
Nu is de rand van RVS en keihard, maar het middendeel is van Aluminium.

Wat is nu de beste aanpak om de velgen weer super blinkend te krijgen?
Moet ik het middendeel eerst insmeren (dun natuurlijk) met de Meg AMP en dan de Uni-ball eroverheen?
Is de snelheid van een accuboormachine wel voldoende? Of werkt dit beter met de gewone boormachine?

Nu heb ik vanmiddag al het 1 en ander geprobeerd, maar nog geen goed resultaat gehad. Ook heb ik niet echt zin om mijn velg als testobject te gaan gebruiken door er allemaal verschillende polijstpasta's en borstels op los te laten.

Hmm ,ik zou gewoon de velg lichtjes insmeren met de AMP en dan met de bal er over ,maar let op want er was laatst een topic waar in stond dat de AMP lichte krasjes achter liet op RVS omdat de korrel ietwat te ruw is.
Heb je toevallig een ander polijstmiddel in huis ,iets zoals de Proffesional Polish van Poorboys..? Zoja zou ik hier eerst even mee testen.
Een accu boormachine draait wat traag ,goed voor op de lak ,maar mss wat traag voor op metaal. Op de Carclean website staat een filmpje bij de Mothers Powerball ,kan je mss eens even bekijken.

Aangezien ik zelf binnenkort de blauwe Uni-ball binnen krijg, had ik al wat research gedaan.
Op het forum van Mother's raden ze 1200 toeren aan met de powerball:
http://www.waxforum.com/showthread.php?t=1133

Ik ga er stalen velgen mee behandelen, daarvoor gebruik ik dan de Poorboys Pro Polish.
Dus zoals BK zei, als je deze in huis hebt kun je die proberen.

Update:

Ik heb op 1 velg toch maar een aantal testspots gemaakt:

- Polijsten met een wit vlies polijstenborstel en blauwe polijstpasta:
Deze combo was veel te zwaar, en het alu sloeg helemaal doffig uit.

- Polijsten met de Dodo lime prime om te kijken of een SSR1 gelijke zou gaan werken.
Dit gaf hetzelfde resultaat als de polijstborstel.

- Polijsten met de Meg AMP zowel handmatig als met de Uni ball.

Het beste resultaat krijg ik door eerst met de Uni ball icm de AMP te werken en deze stap nog een x handmatig herhalen.

Voorlopig sta ik nog wel even in het schuurtje :lol