• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruik van SSR1 handmatig

Tomm

Detailing rookie
17 jan 2009
1
0
Ik heb PB SSR1 gekocht maar de fles is nogal blank, dus verder geen label met info.
Hoe kan ik dit product het beste aanbrengen, ik heb de oranje witte en rode pad van Lake Country voor handmatig gebruik.
Op de site van PB was verder ook niks te vinden.

Alvast bedankt.
 
Vlak van 40 X 40 nemen en dan flink inpoetsen. Eerst de witte en doet die niks dan de oranje. De rode zal niet veel doen.

Groet, Peter
 
Tomm zei:
Ik heb PB SSR1 gekocht maar de fles is nogal blank, dus verder geen label met info.
Hoe kan ik dit product het beste aanbrengen, ik heb de oranje witte en rode pad van Lake Country voor handmatig gebruik.
Op de site van PB was verder ook niks te vinden.

Alvast bedankt.

En heb je al resultaat geboekt,ik ben namelijk erg benieuwd.

Groetjes jordy
 
Helaas waren er bij de leverancier geen flessen met etiket aanwezig alleen een kleine partij in de witte fles. Het was dat of niks ;)
Maakt het natuurlijk wel een unieke collectable ze zijn zeldzamer dan een wookie :D

Zoals Peter Jansen zegt (de rode pad is voor wax), Lekker inwerken totdat het vaselineachtig is dan is het product afgenomen.
 
Wat is nu de beste volgorde van werken om swirls en krasjes eruit te krijgen? Als ik alles goed lees kom ik op:

(van licht naar grof)

SSR 1.0 + witte LC handpad
SSR 1.0 + oranje LC handpad
SSR 2/2.5 + witte LC handpad
SSR 2/2.5 + oranje LC handpad

Of kan je als SSR1 + wit niets doet beter gelijk naar SSR 2/2.5 met witte pad?

En maakt de keuze tussen SSR 2 en 2.5 veel uit?

- Paul
 
lijkt me die volgorde Paul

Maar wat ook wel wil weten is die ssr serie ook een cleaner en voorbereider op voeden en waxen,want de 1 zegt ja en de ander zegt nee.

Groetjes
 
wiite pad en SSR2,5 is minder grof dan oranje pad en SSR1

Dus vind ik de volgorde:
Witte pad & SSR1
Witte pad en SSR2.5
Oranje pad en SSR1
Oranje pad en SSR2.5

Al zou ik als SSR2.5 en wit weinig doet gelijk naar oranje en SSR2.5 stappen.
 
Dennis, en ipv de witte, een groene LC pad, dat geeft volgens mij ietsje meer cutting ! (waardoor je ook kan volstaan met PB SSR2)

OK, ik zie inene dat het hier om handpads gaat.........., sorry ! :)_[]
 
kane zei:
lijkt me die volgorde Paul

Maar wat ook wel wil weten is die ssr serie ook een cleaner en voorbereider op voeden en waxen,want de 1 zegt ja en de ander zegt nee.

Groetjes

Ja, voordat je gaat voeden/waxen is het zeer verstandig om je lak in optima condities te brengen. (Diepte reiniging met klei, swirl en oxidatie vrij me de SSR serie, etc etc)

Deze voorbereidingen vergroten de duurzaamheid/standtijd van je wax, en belangrijker denk ik in jouw geval, laten de Black Hole helemaal tot z'n recht komen.
 
Heeft je lak swirls die je wilt verwijderen, dan zal je moeten polijsten....met bijv. SSR.
Is je lak in goede conditie, dan gebruik je, na het wassen (en eventueel kleien) een pre wax cleaner of een polish.

Een polijstmiddel is een schurend middel om swirls te verwijderen. Uiteraard verwijderd een polijstmiddel ook contaminatie en vervuiling op je lak omdat het een dun laagje van je lak afhaald. Belangrijk is na het polijsten ook te voeden met een glaze. Polijsten met de hand is een slopend werkje en het resultaat blijft vaak achter. SSR is geen "cleaner", geen "polish" maar een polijstmiddel om swirls en lichte krasjes te verwijderen.

Een PWC/polish kan lichte krasjes verminderen maar verwacht daar weinig van. Swirls haalt het zeker niet weg en al helemaal niet handmatig. Ook al doen de fabrikanten dit vaak wel willen geloven. Een polish met een toevoeging zoals een wax is een 2 in 1 product voor een sneller resultaat. Het resultaat is glans en bescherming.

Een PWC/polish is ideaal als laatste stap voor het duurzaam aanbrengen van je wax laag. Een pre wax cleaner reinigt de lak ongeveer zoals een polish dat doet. Een extra kenmerk van een pre wax cleaner is dat het vaak afgestemd is op de wax van hetzelfde merk. Maar kan gerust ook gecombineerd worden met een wax van een ander merk.
 
Erg handig allemaal.Zelf wil ik binnenkort ook de SSR met de hand gaan aanbrengen.
En nu weet ik wel wat ik daarvoor nodig heb,en hoe ik dat moet gebruiken.
 
Ik wil ook proberen handmatig swirls te verwijderen,maar wat kan ik nou het beste gebruiken op een opel lak(volgens diverse forum leden een harde lak)

SSR1 of de SSR2.5
en met welke pads van lake country

Groetjes Jordy
 
Hierboven staat al het een en ander over het handmatig polijsten met de SSR-serie van Poorboy's. Het enige wat ik nog niet terug kan vinden is hoe je het produkt het best opbrengt met de hand.:weetniet
In ieder geval in kleine vlakken werken en natuurlijk eerst een testspot.... :ja


Vanmiddag ga ik m'n witte pad en SSR 1 ophalen en ik wil daar eens mee beginnen om te kijken of ik daar wat mee kan met mijn auto. Natuurlijk kan ik het dan ook gelijk even vragen, maar als ik hier de vraag stel hebben meerdere mensen er wat aan!

- Paul
 
@ Jordy

Ik heb m'n Opel bewerkt met de SSR serie en kwam er ook achter dat de lak hard te noemen is, ik heb de combi ssr 2,5 en oranje gebruikt met daarna 2 x ssr 1 op wit en als afsluiting PP op zwart.
Dit was voor mijn lak de beste volgorde!
 
Niemand die hier even kan vertellen hoe je de SSR handmatig opbrengt?? :weetniet :(

Moet je het in schaakbord-patroon doen, zoals ik wel lees bij het machinaal opbrengen, circeltjes maken, of net wat je leuk vind omdat het toch niet uitmaakt??

- Paul
 
Paul,

Schaakbord-patroon in ciceltjes net als met de machine dit om er zeker van te zijn dat je alles raakt. Ook belangrijk om in niet te grote oppervlakte te bewerken bv 40cm x 40cm.
Als je deze werkwijze altijd aanhoud zullen je resutaten over heel je auto het zelfde zijn.

Misschien heb je er iets aan om de handleiding van de DAP die je op de site van carclean kunt vinden eens door te lezen staan veel tips in.

Succes