• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruikservaring Aqua Gleam

kv1980

Detailing addict
7 feb 2014
74
60
Hallo, Heb in januari een Aqua Gleam Ionisatie waterfilter gekocht.Heb deze sindsdien bij iedere wasbeurt gebruikt.Nu was de filter langzaam aan bruin geworden,wat normaal is na verloop van tijd.Ik had al een nieuwe aangeschaft maar probeerde deze zo lang mogelijk te bewaren wegens de kostprijs.Nu heb ik vandaag mijn auto gewassen en ik had voor de eerste keer witte kalkplekjes op mijn auto.Heb dan de nieuwe filter achter de auto geplaatst en de auto terug grondig afgespoeld.Alle kalkplekjes waren terug verdwenen. Wat wil ik nu eigenlijk meedelen met deze post:AQUA GLEAM WERKT ECHT! Had doordat het een vast onderdeel geworden was van de autowasbeurt hier niet meer bij stilgestaan.Ik vind het zeker niet goedkoop maar toch vind ik de waterfilter zijn geld waard! Wat mij betreft zal ik de filter blijven kopen.Het drogen van de wagen wordt veel eenvoudiger en het resultaat is veel beter! Grtz Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
 
Waar ik benieuwd naar ben is wat er gebeurt als je de oude eens een nachtje in onthardingszout legt.
 
Top dat hij bevalt. Prijzig is die wel ja. Je kan het proberen met het onthardingszout, mooie test :)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Ik denk dat je dan beter een bak kunt maken waar je een ingang en uitgang voor je waterslang maakt, en die bak vullen met onthardingszout. Blijft de vraag of het net zo goed werkt als een ionisatiefilter, het verbruik van zo'n bak met onthardingszout zal wel goedkoper zijn. Bij het maken van zo'n bak moet je er wel aan denken dat je 'm luchtdicht af moet kunnen sluiten (anders is je waterdruk weg na de bak).