• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gedestilleerd/gedemineraliseerd water

dutch79

Detailing chief
14 nov 2010
220
85
Zijn er mensen die gedestilleerd water maken of kopen? Wij hebben hier namelijk hard water en omdat ik op m'n zwarte lak last heb van kalkvlekken icm een ruitenvloeistofconcentraat (Sonax Extreme) ben ik aangewezen op de kant-en-klaar kannen van de bouwmarkt of een concentraat verdunnen met gedestilleerd water. In beide gevallen moet ik met kannen vloeistof gaan sjouwen. Ik gebruik namelijk nogal wat van dat spul :-"
Iemand een tip?
 
is dit iets?? linkje
Schijnt heel goed te werken. Staat ook op mijn verlanglijstje, maar is nu even niet voorradig.

*edit: link aangepast!
 
Link zat een foutje in denk ik: https://www.Carclean.com/product/Carcleannl/Filterset_Reservoir_onthardingscartridge_100862
Ja, zoiets is een oplossing. Ik ga 'r 's over nadenken. Om het alleen voor ruitenwisservloeistof te hebben is misschien wel een beetje overkill. Waar gebruik jij het voor? Als ik m'n auto goed droog na het wassen heb ik geen kalkvlekken. Als ik dat niet doe, dan ziet het er ook niet uit! }:)w
 
Het voordeel van een ontharder is dat je real time het water filtert. De kans op opgedroogde watervlekken wordt een stuk minder.

Vooral als men buiten in de volle zon een auto (noodgedwongen) moet wassen.

En op lange termijn is het een 'goedkope' investering aangezien je de cartridge kan herladen door hem 24 uur in een emmer met regenereerzout (Broxomatic voor de vaatwasser) te leggen.
 
Om te wassen is een ontharder ideaal.
Om zo af en toe eens wat producten aan te lengen met water, lijken me van die flessen/jerrycans met demiwater een betere oplossing.
Zo heel erg duur is dat spul ook niet.
 
Wat is de meerwaarde (bij het wassen) van een ontharder wanneer je de auto toch droogt of droog blaast?
Gaat het inderdaad eerst maar 's proberen met zacht/onthard water in kan-vorm.
 
sdirkx zei:
Om het alleen voor ruitenwisservloeistof te hebben is misschien wel een beetje overkill.

dan zou ik lekker blijven bij kannetjes demi-water van de bouwmarkt...ik geloof €0,50 de liter??
of nog beter het water uit een condensdroger!

sdirkx zei:
Waar gebruik jij het voor? Als ik m'n auto goed droog na het wassen heb ik geen kalkvlekken. Als ik dat niet doe, dan ziet het er ook niet uit!

Ik heb de ontharder nog op mijn verlanglijstje staan! Waar ik woon is het water behoorlijk kalkhoudend. Nu wil ik het wassen secuur doen en niet haasten, maar met zonneschijn en temperaturen, zoals vandaag bijv., droogt de wagen te snel op. Resultaat: een goed gewassen auto met kalkvlekken ]-0. Ik heb weleens geprobeerd om deel voor deel te wassen en te drogen, maar dat werkt niet (tenminste niet voor mij).

De ontharder wil ik tevens gaan gebruiken in de tuin, wegens de kalkvlekken op tegels en bloembakken.

Cya!
 
Ik heb zo'n wateronthardingssysteem van CC. En dat werkt erg prettig.
Je kunt de auto op je gemak wassen zonder dat de kalk druppels er meteen in vreten. Na ongveveer 7x wassen leg ik het element een nachtje in een bak water met onthardingszout. Ik vul er natuurlijk ook mn emmers mee.

De aanschaf kost wat maar dan heb je er ook veel profijt van:)^