• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen dikke foam karcher HD 6/13 cx

mhermans

Detailing chief
31 aug 2018
100
85
Roermond
Hey boys,

Snel vraagje ik heb 2 weken geleden de monello lancia foam kit besteld voor mijn karcher HD 6/13 cx (werkdruk 125 bar). Nu heb ik hem al 2x gebruikt maar ik krijg de foam lang niet zo dik als op filmpjes. Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd.

De hoeveelheid water aanpassen boven op de lancia zowel als de druk op de karcher aan te passen. Gemengd met een 1:4 verhouding en warm water. Van te voren goed geschud.
Het lijkt erop dat er teveel water meekomt (te waterachtig/loopt snel af)


Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Zou het aan de hogedruk zelf kunnen liggen? Is al paar jaar oud en volgensmij moet de olie nodig vervangen worden. Geen idee of dit er iets mee te maken kan hebben, lijkt me sterk maar denk vermeld het er toch even bij
 
met 1:4 zal het niet aan de concentratie liggen, die is hoog zat
De knop van de Lancia moet dicht en dan een stukje open, kijk even bovenop
Aanvoer van water moet ook goed zijn, emmer van 10L in 1 minuut te vullen
En dan blijft de druk over .... zit er een metertje op de Karcher ?
 
  • Leuk
Reactions: mhermans
Ik heb de knop van de lancia van helemaal dicht tot helemaal open gehad om het te testen.

Denk dat het wel goed zit eat betreft water aanvoer.

Er zit helaas geen druk meter op het is al een wat ouder model (ik gok 2010), zou denken dat de druk wel goed is, als ik die op zn hoogst zet met de drukspuit blaast die flink hard in elk geval
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Controleer nog even of het slangetje in de foamfles niet tegen de bodem zit en zo zichzelf afsluit
Anders even een V inkeping in snijden met een mesje
 
Dat zou wel eens een goede kunnen zijn! Het slangetje is inderdaad wat langer dan dat de fles is. Dus hij zit ietwat in de hoek geduwd. Kan van de bovenkant een stukje afsnijden zodat die wat ruimte overheeft en in het midden hangt
 
Volgens mij heeft de monello Lance een soort zeefje onderaan het slangetje, die kan zich dus niet dicht zuigen aan de fles.
Lijkt mij dat er niet genoeg lucht bij het mengsel komt, maar ik weet niet hoe je dit kunt controleren/fixen.
 
Hij heeft inderdaad een soort zeefje daar zitten.

@Quantoxx gaf me al aan dat ik misschien contact moet opnemen met CC dat ze iets kunnen vervangen aan de lancia dat dit probleem mogelijk zou verhelpen
 
De Lancia heeft inderdaad een zeefje/filtertje onderaan het slangetje. Deze kan zichzelf dus niet vastzuigen o.i.d.

Om een idee te krijgen van hoe lang ik kan foamen met een volle fles waarbij de mengkraan helemaal dicht staat (dus maximaal zuigend) ; Ik kan dan met gemak een personenbus volledig foamen en dat is dus inclusief wielen en wielkasten. Ik moet dan wel aardig snel bewegen omdat anders de foamlaag heel dik wordt en dus teveel op één plek.
 
  • Leuk
Reactions: mhermans
Ik heb nog even gecontroleerd hoe het zit met de wateraanvoer. De hd vereist minimaal 11,7l per min. Ik heb het getimed door een emmer van 12l te vullen en dit te timen. Timer aangezet voordat de kraan aanzetten, de gehele emmer van 12l was gevuld (liep over) in 57 seconden
 
Ik heb ook afgelopen week een nieuwe nozzle gehad van CC om zelf te vervangen (makkelijk te doen).
Ik heb hem nog niet geprobeerd maar dit zou best wel eens het probeem kunnen zijn:)
 
tja, je ziet alleen het verschil niet tussen de nozzles aan de buitenkant (als ze daar nou even een markering op hadden gemaakt....)
ik heb hem in ieder geval vervangen met een nieuwe (hoop andere) nozzle van CC en moet ik binnenkort even testen....
 
Oke updateje.
De Karcher was slecht dus een nieuwe HD gekocht, namelijk de Kranzle k1152TST.
De waterslang die gebruikt werd om water aan te leveren lekte een beetje dus besloten om een wat dikkere slang (3/4) te halen en deze te voorzien van betere koppelingen. (de groene is een stukje van de oude slang ter vergelijking). De nieuwe slang is 4M lang waar de oude een haspel van 30M of meer was.
Q8IphB.png


Nu ook nog een video gemaakt om de watertoevoer te laten zien, met net iets meer dan 40 seconden is een 12L emmer gevuld.

Ook nog even de waterhardheid gecheckt in mijn woonplaats welke als volgt is
- 7,34 - 7,84 dh (minimale en maximale waardes)

De waterhardheid op locatie van CC is
- 4,92 - 9,41 dh (minimale en maximale waardes)

Het resultaat na dit alles is te zien op het onderstaande filmpje. Nog altijd belabberd dus. Nu sprak ik iemand die met zekerheid meende te zeggen dat er een 1.1mm nozzle in de foam gun hoort wanneer het om de kranzle k1152TST gaat. Dat is het laatste stukje hoop dat ik nog heb daarna weet ik het echt niet meer. Ga morgen even met CC bellen hierover. Mocht iemand nog een ander idee hebben hoor ik het graag. Opnieuw in het filmpje warm water gebruikt en meng verhouding van ongv 1:6 aangehouden deze keer.

 
ja, das rot... mijne gaat ook terug naar CC voor onderzoek... Ik heb geen idee hoeveel er verkocht worden en uiteraard lees je alleen de slechte verhalen terug op internet maar het lijkt wel een slechte batch ofzo.... (mijne gekocht met de SSS)
 
Super dat je dat filmpje maakt en deelt.
Ik zou idd de nozzle checken...anders zijn de mogelijkheden wel een beetje op.
Misschien iemand anders zijn Lancia eens testen?
 
@DRuw die van mij is al bij CC geweest en daar deed hij het prima..
@Altos helaas niet iemand in de buurt (zover ik weet) waarvan ik de lancia eens kan testen. Mocht er iemand in midden limburg (omgeving roermond) wonen en zijn lancia beschikbaar stellen hoor ik het graag natuurlijk