• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen effect Poorboys Black Hole - Edit: wel effect dus!

Mila

Detailing addict
10 aug 2008
66
52
Hoi allemaal,

In een andere discussie hier op het forum heb ik al eens laten weten dat ik geen effect zie van PB Black Hole op een Golf GTI of mijn eigen auto. Tim raadde mij aan een 50/50 te doen. Heb ik gedaan vandaag op mijn eigen auto. Hier de resultaten.

De auto vandaag gewassen met PB SS & S, gedroogd met PB Waffle Weave Towel en dak gekleid met de kleikit van Meguiars. Daarna de staat van de lak op het dak eens goed bekeken. Bleek erg mee te vallen, nagenoeg geen swirls, wel enkele fijne krasjes. Aangezien PB SSR2 hier weinig aan doet op mijn auto en SSR2.5 nog aangekocht moet worden, dan maar direct de Black Hole weer eens getest.

Eerst stukje tape geplakt:


IMG_2966.jpg




Vervolgens de PB BH aangebacht met de G220, eerst langzaam op standje 2 daarna wat sneller 3-4. Vierkantje ingewerkt ter grote van het stukje tape en dan totaan de dakrails. Zwarte LC pad, met een cirkeltje PB BH, 2x links/rechts, 2x boven onder, niet al te snel, met eigen gewicht G220, telkens in 50% overlappende banen. Aan het einde nog eens wat sneller er over heen. Direct na het aanbrengen, voor het uitvegen zag het er zo uit:


IMG_2967.jpg




Vervolgens 10-15 minuten met rust gelaten en daarna uitgepoetst met een PB Mega Plush MF Towel:



IMG_2969.jpg




Plakbandje weggehaald en vervolgens vanuit verschillende hoeken mijn dak bekeken:



IMG_2971.jpg

IMG_2972.jpg

IMG_2973.jpg



Nou, ik zie geen verschil...:| Ik heb besloten de rest van mijn dak niet meer met Black Hole te behandelen en 'm maar direct in de Wax (Meguiars DC Step 3) te zetten. Ook daarna springt de met Black Hole behandelde hoek er niet uit.

Nu mijn vraag aan de professionals hier op het forum: Wat doe ik verkeerd? Alvast dank voor jullie positief opbouwende kritiek.

Groeten,
Mila
 
Volgens mij hoeft het echt geen half uur te curen, bij die Peug zagen we na 20 sec curen al echt verschil.
Denk gewoon echt dat je het op de ene lak meer ziet dan de andere. Voelt dat stuk wel gladder aan dan de rest?
 
Dibbuz zei:
Volgens mij hoeft het echt geen half uur te curen, bij die Peug zagen we na 20 sec curen al echt verschil.
Denk gewoon echt dat je het op de ene lak meer ziet dan de andere. Voelt dat stuk wel gladder aan dan de rest?

Nope, superglad, maar dat was al van het kleien... Had ik de aanbreng procedure goed? Zou je het effect van BH ook al zien als je het alleen maar zou aanbrengen, zoals bijv. een wax, laten kuren en weer uitpoetsen? Of met het echt ingewerkt worden? Ik heb nu beiden geprobeerd, met hetzelfde effect...
 
volgens mij hangt het echt van lak tot lak af, ik krijg deze week een flesje om te proberen van een vriend van me. Zal ook proberen een 50/50 te maken en het resultaat te laten zien! Ben benieuwd of het bij mijn wagen wel wat doet
 
Mila wees gerust, je doet niks verkeerd! (al is standje 4 niet echt noodzakelijk maar dat terzijde)\
Onlangs heb ik een mk4 GTI gedaan (lakkleur Black magic perl) en die gaf ook niet echt het overweldigende resultaat t.o.v. de zwarte cabrio die ik heb behandeld of de zwarte Alfa 159. Misschien dat de wat recentere VAG lakken hier minder gevoelig voor zijn ofzo, maar de resultaten die jij hie rtoont heb ik ook exact zo gehad. Overigens, de lak was wel superglad geworden, dat verschil was duidelijk te voelen.
 
Havanna zei:
Mila wees gerust, je doet niks verkeerd! (al is standje 4 niet echt noodzakelijk maar dat terzijde)\
Onlangs heb ik een mk4 GTI gedaan (lakkleur Black magic perl) en die gaf ook niet echt het overweldigende resultaat t.o.v. de zwarte cabrio die ik heb behandeld of de zwarte Alfa 159. Misschien dat de wat recentere VAG lakken hier minder gevoelig voor zijn ofzo, maar de resultaten die jij hie rtoont heb ik ook exact zo gehad. Overigens, de lak was wel superglad geworden, dat verschil was duidelijk te voelen.

Kijk, hier heb ik wat aan! :cool: Mede door jouw post van die cabrio, was ik ervan overtuigd dat het wel aan mij moest liggen. Ik moest vandaag dan ook resultaat zien...;) en heb me er echt op toegelegd...:-b Misschien moet ik eens op zoek naar een Franse auto of zo om het op te proberen, kwestie van het product te leren kennen. Bedankt voor je antwoord.
 
rodders zei:
volgens mij hangt het echt van lak tot lak af, ik krijg deze week een flesje om te proberen van een vriend van me. Zal ook proberen een 50/50 te maken en het resultaat te laten zien! Ben benieuwd of het bij mijn wagen wel wat doet

Hey Rodders,

Een 50/50 op jouw auto zou super zijn. Als je foto's daarvan hier zou willen posten, zou geweldig zijn! Succes alvast.

Gr. Mila
 
Het zou best kunnen zijn dat je het op de ene auto beter ziet dan de andere. Als ik het op mijn auto doe, is het lastig een 50/50 vergelijk voor foto's te doen, echter toch zie ik zeer duidelijk verschil bij het uitpoetsen: een veel diepere glans. Vorige week heb ik een donkerrode Toyota gedaan, waarbij het ook wel zichtbaar was, maar enkel onder een bepaalde hoek.

Overigens zag ik net je nieuwste foto's in het 'even voorstellen' topic. Zijn deze foto's genomen na het aanbrengen van BH? Of ben je gestopt na de proef op het dak?
 
DKBM zei:
Het zou best kunnen zijn dat je het op de ene auto beter ziet dan de andere. Als ik het op mijn auto doe, is het lastig een 50/50 vergelijk voor foto's te doen, echter toch zie ik zeer duidelijk verschil bij het uitpoetsen: een veel diepere glans. Vorige week heb ik een donkerrode Toyota gedaan, waarbij het ook wel zichtbaar was, maar enkel onder een bepaalde hoek.

Overigens zag ik net je nieuwste foto's in het 'even voorstellen' topic. Zijn deze foto's genomen na het aanbrengen van BH? Of ben je gestopt na de proef op het dak?

Op die foto's is alleen het rechterspatbord voor (passagierszijde), de motorkap en het hoekje van het dak (uit deze test) met Black Hole behandeld. Ik vind ook die ie er op die foto's lekker uitziet, maar dat doet ie eigenlijk al na z'n wasbeurt. De auto moet natuurlijk nog een jaar worden en is altijd met de voorgeschreven wasmethode gewassen... er zit misschien een maximum aan de glans die je maximaal naar boven kunt halen uit een auto...;)

Gr. Mila
 
Probeer eens (mits je dat al nog niet gedaan hebt) een 50/50 in de volle zon. Ik ben benieuwd of je dan wel direct resultaat ziet. Ik zie het dan zelf het beste. Het rare is, dat mijn auto voor de BH er keurig diep zwart uit ziet (uiteraard na het wassen etc), maar dat de lak na de BH als geheel toch nog iets dieper lijkt. Mss komt het door de extra glans (en is de wens de vader van de gedachte.....:grinning: )

Had ik trouwens al gezegd dat de auto er erg goed uitziet? :cool:
 
Black hole cuurt bij mij inderdaad een half minuutje.
En op mijn zwarte lak is echt een zeer duidelijk verschil waarneembaar.

Overigens vorige week ook toegepast op een zwarte Peugeot 206 CC.
Ook bij deze auto was de camouflage duidelijk waarneembaar.
 
Heb er gisteren de motorkap van een zwarte BMW 5 serie mee gedaan, en de kap per deel behandeld (in 3 stukken dus). Met de excenter + zwarte LC pad op de laagste stand, tot de glans er doorheen kwam. Daarna uitgepoetst, en je kon het verschil in diepte en kleur beslist zien. De (kritische) eigenaar was er ook duidelijk van onder de indruk dat de lak zwarter werd.
 
Ook hier tot nu toe weinig gemerkt van het WOW effect van black hole.....

Welke pad van LC raden de hoge heren hier aan als je het op wil brengen met de G220 ??

Groet, Peter
 
In ieder geval een finishing pad, dus een pad zonder cuttingfactor.

Gisteren tijdens de SEAT Online meeting een demo gegeven door met de hand eerst SSR2 te doen om waskrassen te verwijderen, dit had gemiddeld resultaat (door de hoeveelheid krassen en hardheid van de lak), hierna Black Hole aangebracht met de hand en de krasjes waren met 50% minder zichtbaar. Het werkt dus wel degelijk, maar het zal per lak en kleur kunnen verschillen. Na het aanbrengen van de Black Hole zei de eigenaar meteen al dat het goed zichtbaar was wat black hole deed.
 
ik heb sinds vandaag de black hole ook binnen, hoop hem op het einde van de week eens uit te gaan testen, ik laat hier zeker en vast iets weten!
 
Een pad zonder cuttingpower dus...

Als ik kijk bij de pads van LC, dan staat er bij zwart,blauw en rood 0/5

Zit er verschil in de pads, of is het een verkoop truc?? En welke zou het meest geschikt zijn voor de Black Hole ???

Groet, Peter
 
Peter Jansen zei:
Een pad zonder cuttingpower dus...

Als ik kijk bij de pads van LC, dan staat er bij zwart,blauw en rood 0/5

Zit er verschil in de pads, of is het een verkoop truc?? En welke zou het meest geschikt zijn voor de Black Hole ???

Groet, Peter

Antwoord hierop kan je HIER vinden.
 
Vandaag opnieuw eens Black Hole gebruikt, nu op mijn eigen auto. Ik zag nl. in de laag staande zon hele lichte waskrasjes op de motorkap. BH erop, goed inwrijven, paar minuten laten kuren, uitwrijven en... weg waskrasjes! Waar ik bij eerder toepassingen geen effect zag (lees hierboven), was het nu super duidelijk. Ik kon precies zien welk stuk wel en niet behandeld was. De laagstaande zon rond deze tijd van het jaar maakt echt alles zichtbaar op een zwarte lak. Daarna hele motorkap gedaan en afgetopt met EX.

Gr. Mila