• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen ervaring met polijsten, hulp gevraagd!

DAP 500, DAP 900 of met de hand polijsten?


  • Totaal aantal stemmers
    15

Opel Astra

Detailing chief
9 jan 2017
222
88
Hallo,

Ook ik wil mijn auto binnenkort eens flink onder handen nemen.
Met polijsten heb ik eigenlijk geen ervaring.
Kan ik beter de eerste keer met de hand polijsten of gelijk machinaal?
Waar moet ik voor de rest nog rekening mee houden?
Tips zijn natuurlijk altijd welkom;).

Greetzz.
 
Heb je deze 2 topics al gezien?

1: https://forum.carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/
2: https://forum.carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/

Machinaal polijsten is natuurlijk veel makkelijker. Je bent sneller klaar en je behaald vaak een beter resultaat. En je hebt minder last van je armspieren als je klaar bent ;)
Ik ben zelf ook gewoon met een DAP 900 V3 begonnen zonder enige ervaring. Het is allemaal goed te doen! Gewoon eerst even goed inlezen, en je gezonde verstand gebruiken.
 
Hallo,
Ook ik wil mijn auto binnenkort eens flink onder handen nemen.
Met polijsten heb ik eigenlijk geen ervaring.
Kan ik beter de eerste keer met de hand polijsten of gelijk machinaal?
Waar moet ik voor de rest nog rekening mee houden?
Greetzz.
Ik zou kijken of je een keer met iemand mee kan lopen of samen aan je auto detailen want daar steek je gewoon veel van op. Machinaal polijsten is vele malen makkelijker met uiteindelijk een beter resultaat.
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Heb je deze 2 topics al gezien?

1: https://forum.carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/
2: https://forum.carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/

Machinaal polijsten is natuurlijk veel makkelijker. Je bent sneller klaar en je behaald vaak een beter resultaat. En je hebt minder last van je armspieren als je klaar bent ;)
Ik ben zelf ook gewoon met een DAP 900 V3 begonnen zonder enige ervaring. Het is allemaal goed te doen! Gewoon eerst even goed inlezen, en je gezonde verstand gebruiken.

Zelf heb ik wel zo'n ding in de garage liggen:
121810_0.jpg

Ik weet niet of dit iets is voor te polijsten?

Maar ben ook bang, dat ik meer kwaad dan goed doe, met een polijstmachine.
 
Ow, onze berichten kruistten elkaar.

Zo'n machientje... tja, je zal vast wat kunnen bereiken, maar die dingen gebruik je liever niet of alleen om te waxen. Of om de vloer te boenen ofso. :)

Met gezond verstand en een DAP kan je weinig verkeerds doen. Bij een lak die niet al flinterdun is, kapot of wat dan ook, zal je zelfs met een hele grove combinatie van polijstmiddel en pad niet zomaar de boel kunnen verknallen.


Greeetz
 
Mik dat ding alsjeblieft gelijk weg. Dat is geen polijstmachine. Daarmee breng je alleen maar schade mee ;)
Tip: investeer in een dap 900 v3 pakket.

dat idee had ik ook al.
Heb eens ook op internet liggen te neuzen, daar staan ook haakse polijstmachines, maar hier kom je ook niet ver mee gok ik zo.
Heb ook eens gekeken of ik een DAP 2ehands op de kop kan tikken, maar dat wordt hem ook niet..
 
2e hands moet je geluk hebben inderdaad. Echter weet je dan niet wat er met die machine gebeurd is. En hoe vaak die gebruikt is.
Ook moet je er vaak nog pads, polijstmiddel, doeken en tape bij kopen.
 
Ik ben op CC-webshop aan het kijken, hier heb ik deze gevonden:
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Dual_Action_Power_System_G3500_102417

Zal dit wat zijn??
er staan trouwens ook een hele partij met ''afgekeurde'' PAW. Wat is jullie mening over de partij?
 
Ik ben op CC-webshop aan het kijken, hier heb ik deze gevonden:
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Dual_Action_Power_System_G3500_102417

Zal dit wat zijn??
er staan trouwens ook een hele partij met ''afgekeurde'' PAW. Wat is jullie mening over de partij?

Er staat op dit forum wel een how to....Voor de paw. Je kan hem dan helemaal up to date maken als je dat zou willen. Carclean gaat echt niets verkopen wat niet goed is.
 
Als eerste machine gewoon een DAP kopen. Paw kun je later eventueel nog aan beginnen. Soms worden er tweedehands DAPs aangeboden, maar eigenlijk alleen als diegene een Rupes gaat kopen.
Verschil tussen tweedehands en nieuw is ook niet zo groot qua prijs, dus als je deze lente graag aan de slag wilt, gewoon n nieuwe bestellen, krijg je echt geen spijt van.
Is het toch niets voor jou, zet je m weer te koop en ben je slechts tientjes kwijt aan afschrijving op de DAP.
Als je een pakket neemt inclusief pads en polijstmiddel kun je gewoon meteen beginnen, met een dap is het echt wel veilig polijsten. Begin gewoon met een lichte combo als finale op wit of zelfs enkel glazen en waxen, dan krijg je het vanzelf goed onder de knie.
Zo hebben wij het ook allemaal geleerd en ik zie hier op dit forum weinig verhalen als: "ik heb zojuist een dap aangeschaft en heb de lak van m'n auto er helemaal mee naar de kloten geholpen"
 
Zal dit wat zijn??

Ik zou gelijk een DAP kopen met een pakket. Dit ding lijkt me leuk om te waxen, maar voor meer zou ik iets anders gebruiken.

Wat is jullie mening over de partij?

Zijn prima machines, maar door de grote uitslag en dito pads zijn ze niet zo geschikt om langs randen of op lastige stukjes te polijsten. Meer een machine voor erbij dus, als je ook bijvoorbeeld al een DAP hebt.
 
Oké, duidelijk. Dan wordt het een DAP. deze lijkt mij ''rustiger''.

Lijkt mij een verstandige keus. :p

21 MM uitslag heeft qua correctie en finish betere eigenschappen, maar een nadeel is dat de machine inderdaad iets meer met je aan de loop gaat als je totaal geen ervaring hebt. Een DAP is een goede machine en een goede machine om mee te beginnen.



Greeetz