• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen resultaat met veloce, wat nu?

Svenn

Detailing trainee
31 jul 2011
14
47
Hallo, Ik heb vorige week de auto een grote beurt gegeven. Er zaten een hoop swirls op van vorige eigenaar en enkele krassen die niet diep genoeg zijn om er met de nagel achter te blijven hangen. Krassen zijn wel hevig genoeg om onder verscheidene hoeken, in niet al te fel licht, reeds goed op te vallen. Nu kwam ik met veloce op gele cuttingpad met de dap 500 niet tot een gewenst resultaat, er waren wat lichte swirls weg maar ongeveer 50% bleef behouden, op de "zwaardere" krassen was er helemaal geen resultaat. Een 2de hit met zelfde combo haalde niets uit, heb het dan toch maar afgewerkt zoals het hoort (mezzo op groene heavy polish, dan finale op wit en black hole op rood, of althans ik denk dat het zo hoort) Vraag is: wat kan ik gebruiken om die overige swirls en krassen aan te pakken? Ik dacht aan een meer cutting compound maar welke? Wollen pad? Dap 900 gaan gebruiken?
 
Om wat voor auto gaat het?
Je zou nog kunnen gaan voor een wolletje met veloce. https://www.Carclean.com/product/Monello/Foamed_Wool_5_5_inch_Cutting_Pad_101648
Maar denk zelf ook dat de dap 500 te licht is.
 
Audi A4 B8 met lavagrijze lak (valt onder parelmoerlak, misschien maakt het iets uit) op men vorige BMW 1 kwam ik er al uit let groene pad. Ik zat reeds te denken aan zo'n wollen pad maar lees overal dat veloce en geel al een zware combo is
 
Ik heb zelf laatst een Porsche Boxster gedaan. Met de paarse wollen pad werd het resultaat nog een stuk beter dan met de gele pad. Dat was dan wel met een dap 900, maar je zou het kunnen proberen.
 
Beetje een herkenbaar verhaal maar ik heb mijn e92 pas weer gedaan met: Paars (wol) en veloce op 6 dap 900 Oranje mezzo op 4 Finale op wit op stand 3 Resultaat is nu een stuk beter als vorige keer. Ik lees ook veel goede dingen over een microfiber pad maar daar heb ikzelf nog geen ervaring mee
 
Kan alvast beginnen met een wollen pad te bestellen. Is het de moeite opzoek te gaan naar een polish met hogere cut dan de veloce, en bestaan die? Die zaken zijn namelijk betaalbaarder dan een nieuwe dap te kopen, al heb ik wel interesse in die nieuwe die verder uitslaat.
 
Sven, uit welk deel van NL kom je ? Wellicht dat een forumlid even met je mee kan kijken of het met een wollen pad / dap900 / rotary wel lukt ?
 
België -> Brussel regio. Sta op de lijst voor een melding te krijgen wanneer de wollen 5,5 terug beschikbaar is. Als dit niet lukt ga ik inderdaad is langs carclean rijden om het daar uit te proberen op een 900 (of een paw 900 als ze er zijn )