• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gegroet allen

amperamannetje

Detailing rookie
15 jan 2018
23
15
51
hallo,

hierbij wil ik me even voorstellen.
Ik ben Rien vanuit het land van maas en waal.

Over een 2 weken ben ik de trotse bezitter van een Opel Ampera uit 2013.
Een mooie zwarte die er nog als nieuw uitziet. Het vorige baasje was er blijkbaar zuinig op.

Nog niet zo lang geleden dacht ik ook zuinig te zijn op mijn auto die toen nog had.
Een mooie gardena wasborstel met van die zeeppatronen. Ik stond als de koning de auto te wassen.
ik had wel eens van swirls gehoord, maar wist niet beter dan dat dat softijs was met vruchtjes..... tja..
En inderdaad op mijn auto zaten ook swirls.. Dat was gewoon. Altijd al gehad. Zie je niks van als de zon er niet op een bepaalde manier op schijnt. Ik wist niet beter.
Totdat je wat onderzoek doet naar een goede shampoo voor de auto te wassen op het internet.

Mijn nieuwe auto mag dus geen swirls meer hebben, swirls zijn slecht!
Voor de auto heb ik best lang moeten sparen. Dus ja ik wil hier zuinig op zijn. Van binnen en buiten.

En nu ben ik hier op het forum. Weg is al mijn wijsheid.Ik begin vanaf 0. Ik was de autos vanaf 1992 gewoon verkeerd. Bij de halfords shampo kopen, 2 busjes met een spons daar tussen........ Ik zeg maar niks meer.

Dus ja wat heeft Ome Rinus?
Een nilfisk hogedruk reiniger om de tuin tegels schoon te blazen..
En een mooie gardena wasborstel.... En sponzen en zeemen.
Wat ik begrijp is dat ik de hoge druk reiniger nog kan gebruiken voor de auto. En een foam cannon erop.

Verder begin ik dus blanco. ik hoop hier op het forum genoeg informatie te vinden waarmee ik mijn Ampera goed blijf houden.
Heb verder nog totaal geen idee wat voor merken en zo. Ik heb wat filmpjes gezien van mcguire en Adams.
en nog wat merken en vergelijkings videos.
Totaal geeeen ideeee. Daarom ben ik hier. Kijken of ik hier informatie kan vinden die me op weg helpen.

dank voor alle informatie.
 
Welkom! Woon zelf ook in Maas en Waal dus wellicht spot ik je nog eens!

Veel plezier hier op het forum, maar vooral veel veilige kilometers toegewenst!
 
  • Leuk
Reactions: amperamannetje
Welkom op het forum! Leuke intro. :)

Aan je instelling zal het niet liggen. Beseffen dat het anders moet is al een stap verder dan de gemiddelde autobezitter. ;)

Jup, Nilfisk erbij houden. Wassen is makkelijker en met een foamlans erop kan je goed voorwassen.

Er zijn veel stappenplannen op het forum en onderaan miin berichten staat een link naar een beginners-pakket. Zo kan je een idee krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: amperamannetje
Welkom Rinus. Swirls zijn nooit voor 100% te voorkomen, maar als je ze door zorgvuldig te wassen al met 90% kan verminderen ben je al een stuk op weg. Gewoon beginnen met een goede basis (wassen) en dat geleidelijk uitbouwen in een tempo dat je zelf prettig vind en het budget toe laat.
 
Welkom op het forum Rien, ik ben hier ook begonnen toen ik dacht dat een auto wassen met een spons en 1 emmer prima was. Je leert hier snel bij dus dat gaat helemaal goed komen! Zoals eerder gemeld de verschillende stappenplannen die op het forum staan lezen en je krijgt al aardig een idee wat er allemaal te krijgen is :)
 
  • Leuk
Reactions: amperamannetje
Begin is er.
Onderstaande besteld.
Dank aan Quantoxx voor zijn basis pakketten handel.

* 2 x grid guard. Rood en blauw.
* 2 stickers : rince en wash. Ben nogal een chaoot, dus zonder duidelijke markering zit ik zo in de verkeerde emmer.
* 2 x 19 liter emmers
* Incredi wash mitt
* Rapid xp drying towell
* M-Tech wash and wax. Reden is dat hij goedkoop is en zover ik lees is men positief over dit merk. En ik kan eerst op ons ouwe mazdaatje een beetje oefenen.
* Drying towell 50x 80cm.

Foam gun en zo komt nog. Eerst maar de basis goed proberen te hebben.
En we willen ook nog wel kunnen eten, die extra plak ham is toch ook wel lekker.
 
  • Leuk
Reactions: PeterS en Cordoba
Ipv een foam gun kan je ook een drukpomp halen bij een tuincentrum en die gebruiken voor de prewash. Scheelt geld en het werkt beter dan foamen in mijn ervaring.
 
  • Leuk
Reactions: amperamannetje
Als je het juiste product kiest maakt het beter schoon dan de meeste foams. Ik kan Autoglym Multiwash TFR aanbevelen. Dat is helaas niet meer bij carclean te koop.

Ik heb ook onlangs een prewash test gedaan en hier op het forum verslag uitgebracht. Is te vinden als je zoekt op "prewash foam test", denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: amperamannetje