• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gekke teerachtige druppel onder het nummerbord aan de voorkant

Robert84

Detailing rookie
20 sep 2023
2
2
Hallo allemaal!

Ik was gisteren bezig mijn auto te wassen en ik kwam deze gekke plek tegen. De foto is genomen onder het nummerbord aan de voorkant van de auto.

Nou heb ik niet bijzonder veel verstand van auto's, maar dit ziet en voelt als teer/asfalt. Ik zou alleen geen idee hebben hoe het erop is gekomen. Ik zou graag jullie mening willen hebben wat dit is en dat het inderdaad teer/asfalt is en niet een of ander bizar probleem in de auto zelf. Ik kon niks vinden achter de druppel vanuit de motorkap, dus dat vond ik onwaarschijnlijk, maar wilde het even zeker weten. En als dit teer is, welk product is dan een aanrader? Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20230920_130923.jpg
    20230920_130923.jpg
    178 KB · Weergaven: 98
Opspattend (vers of heetgeworden door zon/omgeving) asfalt, omhooggeworpen door een voorganger zou ik gokken.
Kan wel een B*$&(# zijn om te verwijderen vermoed ik, maar je kunt er weinig aan doen om dit te voorkomen, buiten fatsoenlijk afstand houden van de voorgangers....
 
Ik vind het wel een heel groot plakkaat voor teer van het wegdek (voor zover in te schatten op basis van de foto), ik begin meer te denken aan bitumen dat door een slordige dakdekker is geknoeid. Verwijderingsproces daarvoor is overigens hetzelfde.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Goed punt @Cordoba , had ik nog niet bij stilgestaan...
Maar inderdaad, de 'basis' voor verwijdering zal hetzelfde zijn