@
Oblivion11
Het enige wat je in de gaten moet houden; is dat je overal gelijkmatig polijst en over de hele auto dezelfde stappen en producten gebruikt.
Na polijsten krijg je vaak dat een kleur veel intenser en dieper oogt (bij de ene kleur is dat effect meer aanwezig als de andere).
Dit komt eigenlijk puur doordat de blanke laklaag vooraf schade aan de toplaag had (swirls e.d.), waardoor de transparantheid was afgenomen.
Na het polijsten is de blanke laklaag weer mooi transparant, waardoor de oorspronkelijke kleur zich weer laat zien.
Wanneer je er dan met de pet naar gooit op sommige stukken niet voldoende corrigeert en/of netjes afwerkt, dan is er een kans dat je her en der verschil kan zien in de kleurintensiteit.
Dat zou bij zo'n lak als de jouwe misschien zelfs nog beter zichtbaar kunnen zijn.
Alhoewel je dan sowieso met een inspectie na het polijsten met een lamp, zou moeten kunnen zien, welke gebieden nog aandacht behoeven.
@
Quantoxx
Hieronder een voorbeeld hoe zo'n laklaag kan opgebouwd zijn.
Het is slechts een voorbeeld; wanneer een auto bijvoorbeeld handmatig gespoten is, dan kan de totale laklaag zomaar 2 of 3 zo dik zijn, als in het voorbeeld.