• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gele Professional pad verliest stevigheid

Camiel

Detailing rookie
8 jan 2013
420
0
Okee, dus afgelopen weekend een aantal krassen op een Goldwing, een E klasse en een A4 verminderd met de DAP. Alle 3 vrij harde lakken, dus na 3-4 passes met geel + Inizio (en af en toe een sprietsje detailspray) was het grootste deel wel weg, wolletje ligt nog op het postkantoor. Daarnaast natuurlijk vorig weekend mijn eigen motorkap, spatbord en deur met 3x geel + inizio aangepakt.

Nu merkte ik gister bij het uitwassen van de pads dat de 5.5" gele nu eigenlijk net zo hard is als de groene, een kuiltje heeft in het midden en de oranje een stuk steviger is!

Aangezien het nog steeds soort van mijn DAP ontgroening is: wat doe ik verkeerd? Teveel druk? Te lang doorwerken?

Als een pad nat wordt, zal hij ook tijdelijk zachter worden.

Als je een kuiltje in het midden hebt, dan houdt dat in dat de pad daar aan het verbranden is. De pad is dus te warm geworden. Een te hoge stand, met teveel druk en/of te lang doorwerken kan daar de oorzaak van zijn.

Duidelijk Tim ;)

De pad is nu hij droog is echter nog steeds een stuk zachter dan de oranje. Gevolg van het te warm worden en teveel druk?

Apart, mijn gele (professional) pad is ook zachter dan de oranje uit dezelfde serie. Vandaag en gisteren heb ik de gele namelijk voor het eerst gebruikt en het viel me direct op. Ook nadat de pads gewassen zijn is de oranje voelbaar harder en houdt deze veel meer- en ontzettend lang water vast. Het duurt wel een dag of drie tot vier voordat de oranje helemaal droog is. De gele komt zojuist uit de wasmachine en zou ik bijna meteen weer kunnen gebruiken, net als de andere kleuren.

Heb net ook even gevoeld, maar Bij de 5.5" hexagon pads- Yellow en orange voel ik weinig verschil. (deze werden toen bij de DAP900 V2 Raffini Starterskit - Lite Edition geleverd)
Maar bij de Monello - Professional 4" Foam Cutting Pad - is de Yellow wel weer zachter dan de orange.

@Retcod: dat van dat langer nat blijven heb ik ook gemerkt! Na een dag de gele en de groene (droog) opgeborgen, maar de oranje pas na een dag of 3 droog.

Niet iedereen raadt het aan, maar ik draai mijn pads altijd droog op standje 2, dan is 75% van het water er al uit:-b

Als je de pads gewoon mee in de wasmachine pleurt , zijn ze al meer dan 90 % droog en kan je gelijk terug aan de slag.....:-"

Je kan ze ook ff pletten tussen een badhanddoek , zijn ze ook al redelijk droog. Dan met de velcro omhoog op een bekertje oid en op de cv.....

Heb ergens een lijstje gezien (dacht op DWuk) dat de HEX pads: geel, oranje, groen, wit, zwart, rood en blauw om en om een setje vormen.
Geel groen blauw voor harde lak, Oranje wit zwart voor zachte en dat de structuur daarop is aangepast.
Ik vind nu ff snel alleen de uitleg en niet de bevestiging.