• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geurloze petroleum als detailproduct?

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
517
125
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
Ik heb een maat die rond de 70 jaar is. Hij doet ook al jaren aan detailing en heeft dan ook wel een boel producten en apparatuur. Hij heeft ook een vernevelaar met geurloze petroleum in die hij regelmatig bovenhaalt voor op plekken zoals onder de motorkap of kofferdeksel of zelfs op kunststof.
Ik moet daar dan mee lachen..."Ben je daar weer met je petroleum" zeg ik dan steeds. In het leger werd petroleum en diesel steeds gebruikt om te reinigen en te beschermen.


Ik vraag me wel af of dit normale praktijken zijn. Ik bekijk hem steeds bedenkelijk als hij weer eens met een niet gekend detailproduct afkomt...maar blijkbaar werkt het wel....zelfs dissolvant om groene verfspatten te verwijderen van zijn zwarte auto. Die spatten kwamen van arbeiders die de electriciteitsmast aan het verven waren op een winderige dag.
 
Normale praktijken misschien niet, maar een aantal decennia terug niet ongewoon. De techniek en kennis van chemie en fysica gaat verder, dus er komen ook steeds weer nieuwere producten (waarbij je je soms mag afvragen of nieuw ook beter is).

Ik heb eerlijk gezegd wel vreemdere dingen gezien, zoals bijvoorbeeld iemand die zijn auto in een houten schuur had staan, maar als extra bescherming iets van 10 lagen oude vloerkleden over de auto had liggen. Voor elk ritje was ie minstens 20 minuten bezig om alle kleden van de auto te halen. :rolleyes:
Ander voorbeeld: iemand die altijd de stand van de ventieldopjes van alle vier de wielen van zijn auto noteerde. Als vrouw of dochter zonder zijn weten met de auto een ritje zouden maken, zouden ze nooit de ventieldopjes meer op de juiste plek krijgen. :joy: Zijn notatiemethode was per kant bijvoorbeeld kwart voor 12 betekende dat één dopje naar links wees, en het andere naar boven.