• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gewoon water en nog niet schoon.....

Jetta4Ever

Detailing rookie
10 okt 2008
3
0
Mijn armsteun was wat vies. Doekje gepakt, nat gemaakt met water en de armsteun schoongemaakt.

Wat overbleef was een grotere vlek als de vervuiling.

Hoe moet ik dit in het vervolg dan schoonmaken??
 
O.K. even kort,
Apc (all purpose cleaner) verdunnen 1;10 eerst de armsteun volledig innevelen met warm water, halve minuut laten intrekken, vervolgens innevelen met de apc en even laten inwerken, hierna afnemen met een schone handdoek
bij hardnekkige vlekken eventueel de apc 1:4 verdunnen

Doe altijd het volledige deel wat je moet reinigen dus volledige armsteun, zitting of leuning, anders heb je zo een schone plek en is de rest nog vuil$$)

Veel succes enne foto's maken daar zijn we dol op
 
Dank je tsunami69 voor de heldere uitleg. Daar kan ik wat mee!

Nu wat bestellen bij Carclean. Heb je suggesties?


tsunami69 zei:
O.K. even kort,
Apc (all purpose cleaner) verdunnen 1;10 eerst de armsteun volledig innevelen met warm water, halve minuut laten intrekken, vervolgens innevelen met de apc en even laten inwerken, hierna afnemen met een schone handdoek
bij hardnekkige vlekken eventueel de apc 1:4 verdunnen

Doe altijd het volledige deel wat je moet reinigen dus volledige armsteun, zitting of leuning, anders heb je zo een schone plek en is de rest nog vuil$$)

Veel succes enne foto's maken daar zijn we dol op
 
je hoeft alleen de APC te bestellen en eventueel een interieur borstel

en bij de gamma een plantenspuit halen (eentje die je kan oppompen kost ron de 7 euro)

verder heb je nog een handdoek nodig
 
Ik denk dat mijn voorganger het goed heeft uitgelegd.

Maar gaat het om lederen of stoffen bekleding ,en gebruik een borstel met zachtere haren geen stijve schrob-borstel.

Poorboys APC of de APC van meguiars beide even goed..
Interieur borstel van Megs Klik..
Of de Mothers borstel Klik..
 
Tsunami heeft het inderdaad goed verwoord. APC staat overigens voor All Purpose Cleaner en is uitermate geschikt voor dit soort klusjes. Ik weet niet hoe ernstig de bevuiling is maar mocht het er met de hand niet uitgaan kun je overwegen om je interieur met een extractor te laten behandelen. Dit is een apparaat dat vloeistof spuit en tegelijk weer opzuigt en maakt je interieur zo goed als nieuw. Ook zal het weer heerlijk fris ruiken!
Één tip nog.. Ga niet gewoon met een afwasborstel of de Meg's interior brush op je interieur liggen wrijven maar doe er een doek omheen.

PS: Hoe ben je eigenlijk op het forum beland hier? Stel je anders even voor in het introductie gedeelte! ;)
 
Xizer zei:
Tsunami heeft het inderdaad goed verwoord. APC staat overigens voor All Purpose Cleaner en is uitermate geschikt voor dit soort klusjes. Ik weet niet hoe ernstig de bevuiling is maar mocht het er met de hand niet uitgaan kun je overwegen om je interieur met een extractor te laten behandelen. Dit is een apparaat dat vloeistof spuit en tegelijk weer opzuigt en maakt je interieur zo goed als nieuw. Ook zal het weer heerlijk fris ruiken!
Één tip nog.. Ga niet gewoon met een afwasborstel of de Meg's interior brush op je interieur liggen wrijven maar doe er een doek omheen.

PS: Hoe ben je eigenlijk op het forum beland hier? Stel je anders even voor in het introductie gedeelte! ;)

Ik heb me voorgesteld en DANK voor je antwoord