• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gezocht; nieuwe combinate

QuoreSportivo

Detailing addict
11 aug 2020
78
50
Goedenavond allen,

ik gebruik nu al een tijdje de ("eeuwenoude") combinatie Autoglym Super Resin Polish en Extra Gloss protection, echter raken de flessen bijna op dus wordt het wel weer is tijd voor wat nieuws.
voornamelijk het wachten na de EGP (ca. 1 uur) en het uitbuffen heb ik het idee dat wel efficienter kan middels bijv. spraywax/sealant o.i.d.

gezien het feit dat de concurrentie uiteraard ook niet stil heb gezeten dacht ik heeft een van jullie toevallig nog tips/adviezen over bepaalde combi's of zelfs wel stand-alone producten?
handmatig / machinaal beide is een optie.

heb zelf nog wel even gekeken en kwam zelf op de volgende;

Kenotek Polish & Wax.
Rupes Uno Protect
Stjarnagloss Skara & Parla
Stjarnagloss Glasyr
Poorboys Polish with Sealant
SRP + TW Hybrid Sealant

mocht je ervaring hebben met een van bovenstaande producten of een ander hoor ik het graag :D
alvast bedankt :)
 
Ik heb toevallig de polish & wax van Kenotek tijd terug als presentje gekregen.

Ben er niet van onder de indruk voor de lak zelf, maar gebruik hem vooral als cleaner op externe gekleurde kunsstof, grills, deurstijlen, onderzijde motorkap e.d. ruikt heerlijk: fris en sinaasappel-achtig. Wanneer die op is koop ik de Auto Finesse triple.

Dus als vervanger voor SRP+EGP zou ik het niet adviseren. Voor andere doeleinden is het echter prima!
 
Ik zou zeker weer voor AG Srp gaan en dat in combinatie met een andere duurzame verzegeling. Colli 845 bijvoorbeeld. Maar een op spuitbare wax is ook erg prettig en snel te verwerken, zoals TW Hybrid sealant.
 
  • Leuk
Reactions: QuoreSportivo
@RoCo bedankt voor je informatie, dan laat ik die links liggen.
Heb zelf ook nog even over tripple getwijfeld in Engeland zijn hier meerdere artikels over geschreven (tripple vs SRP)
Alleen is de SRP prijstechnisch aanzienlijk goedkoper.

Tripple (500 ML 19,50)
SRP (1L 23,50)
Dus dan laat ik het bij SRP.

@Timm bedankt voor je advies, vind het ook indd erg lastig mede doordat SRP al een bewezen staaltje techniek is :p
Ja zo’n spray wax/sealend lijkt me wel lekker snel werken inderdaad.
Jij enige ervaring met TW hybrid sealant wax en de mogelijke standtijd?
 
Ik heb toevallig even het internet zitten struinen (darten,bier en detailinformatie filmpjes op zaterdag avond is ook niet erg :D)

En kwam tot het volgende filmpje van forensics detailing channel; (wellicht ook interessant voor forum lezers)

Betreft een test met oa de hybrid sealant als de ceramic en als benchmark fusso coat toch wel eentje met een aardige reputatie.
Onderstaand de link

Kort samengevat; de hybrid sealant werd 1 . Leuke tests vaak van de forensic channel (aanrader)
 
  • Leuk
Reactions: Timm en RoCo