• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gezocht : nieuwe HD nilfisk of andere..wat hebben jullie ??

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Ben vandaag ff langs de HD-shop in mijn buurt geweest en heb vastgesteld dat mijn huidige HD niet meer voldoet ivm drukverlies , lekken,ouderdom,gebruiksgemak, enz...

MAW een goede reden om een nieuwe te kopen binnenkort :jippie

Nu is mijn vraag :hebben jullie suggesties en waarom ?

Welke HD hebben jullie ?

Zijn er punten waar ik extra op moet letten ?

Ik zoek puur een HD om de auto te wassen , al die toeters en bellen met speciale borstels etcetera moet echt niet :-b , zijn alleen maar extra kosten die ik liever uitspaar en aan cc geef :ja

De shop in mijn buurt heeft een beperkt gamma , en voor de HD die ik wil kom ik uit op 299 euro .

Duurder wil ik niet gaan , eerder goedkoper .

Mijn "eisenpakket" :rules :

lange slang
oprolsysteem
kwaliteit
makkelijk in gebruik
automatisch aan/uit
andere ?? ...
vul maar aan :........

heb deze op het oog :
[mod]Geen commerciele links[/mod]
maar heb al een goedkopere versie gevonden die +- 232 euro kost , foto of specs volgen (ik ga nu etenx-] )

Heb zelf een Bosch Aquatak 160x Pro, bevalt zeer goed! Beste HD die ik tot nu toe heb gehad.

HIHjp.webp

Heeft ook een oprolsysteem!

Specs:

The washer made for heavy-duty cleaning.

- Durable: premium alloy pump for long lifetime
- High performance: powerful induction motor with up to 3000 watts for strong cleaning power
- Ergonomic: easy to manoeuvre, fully integrated accessories holder, integrated detergent tank
- Premium alloy pump for long lifetime
- Powerful 3000W induction motor for high performance
- Stable, upright design
- Integrated 12-m hose reel
- Durable, reinforced rubber hose
- Hard-wearing brass injection nozzle and accessories for top performance
- Large, removable detergent tank
- Rustproof manometer
- Automatic motor stop for minimum power and water consumption and longer lifetime of the pump
- Easily transported thanks to the integral wheels
- Integrated detergent tank

Includes:
Vario-Jet-Power lance (brass)
Roto-Power lance (brass)
12 m hose
Hose reel

Specifications:
Max. pressure 155 bar
Motor capacity 2.800 W
Max. operating pressure 570 l /h
Max. inlet temperature 60 °C
Cable length 5 M
Hose 12 m (rubber)
Weight (without accessories) 26,6 kg
Lances Roto-Power lance (brass)
Vario-Jet-Fan lance (brass)
Integrated detergent tank 1 x 3 Litre
Hose reel Manual

ik gebruik zelf een Nilfisk E140, maar heb een Nilfisk C100.5-5 met kerst gekregen.
Deze is nog nieuw in de doos.

Voor de specificatie's kun je even googlen
Laat maar even weten of je interesse hebt.

Die C100 is wel een lekker klein dingetje. Zijn er mensen hier die daar mee werken ? Ik heb beperkte opslagruimte dus hij moet niet te groot worden.

Heb reeds deze gekocht én goedgekeurd :

E 145.2 , gewapende slang 10 meter, 2100 watt, 22 kg , oprolsysteem :

Nilfisk_E_145_2_10_X_TRA___EU_.webp

Die 10 meter is zeker geen luxe als je de HD wil laten staan en toch langs alle kanten aan de auto moet kunnen :cool

Is de duurste van de E-reeks maar wel met een pro-pistool en ook de gewapende slang dus zoals beschreven .

Ik was zeker niet anti-kärcher maar had reeds een Kew , vandaar deze keuze .

Heb deze trouwens in...........Nederland gekocht vanwege de lagere prijs !!

Sinds vandaag "eigenaar" van een Kranzle 160 TST Profi hoge druk reiniger. Uiteraard blijft de machine op de zaak staan en wordt daar gebruikt.

Heeft een klant een jaar geleden besteld en betaald, maar nooit opgehaald. :-"
Dan heb je het niet over een lullig bedragje, maar over serieus veel geld, € 1049 euro ex btw...

Technische gegevens
Type: 160 TST Profi
Max. werkdruk: 160 bar
Liters per minuut: 11
Merk: Kranzle
Vermogen: 3200 watt
Gewicht: 41 kg
Aansluiting: 230V mm
Kranzle, de allerbeste hogedrukreiniger
Auto start/stop bij indrukken spuitpistool
Zwaar messing pomphuis met keramische plunjers.
Liggend gebruiken!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

WTF 8-()) 1000 euro betalen om iets NIET op te komen halen !!

Is er dan niks terug te vinden van die klant , want nu ben je wel aan het werken met iemand anders zijn "eigendom" (of niet ?)

Mooie aanwinst Patrick, heb zelf ook een Kranzle, dingen werken heerlijk. Als je wilt heb ik nog een Foamgun met kranzle aansluiting voor je.
And for you my friend, I make special price ;)

grandscenicman zei:
WTF 8-()) 1000 euro betalen om iets NIET op te komen halen!

Is er dan niks terug te vinden van die klant , want nu ben je wel aan het werken met iemand anders zijn "eigendom" (of niet ?)

Let wel, 1049 euro ex btw. Er komt nog 19% bij. Totaal komt ie op € 1248,31 euro inclusief btw.

Klantgegevens zijn wel bekend, alleen de klant lijkt van de aardbodem verdwenen.

In onze voorwaarden staat duidelijk dat als men iets niet ophaalt na 6 maanden, deze onze eigendom worden en deze worden gedoneerd aan een goed doel.

Ik heb sinds kort een Nilfisk 125 3.8. Ik ga hem hopelijk morgen gebruiken en kijken of de meegeleverde foamert goed zijn werk doet.

Doe jezelf een lol, als de bruin het kan trekken koop een foamgun erbij met een aansluiting voor je hd. Heb eveneens net als jou een nilfisk/alto/wappert. Maar dat bijgeleverde foam ding kan niks/bijna niks aan schuim produceren ten opzichte van de foamgun die de hofleverancier levert :) Echt mega mega verschil ! ;)