• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

giga vochtplekken bekleding cabrio

Dekkie

Detailing rookie
13 okt 2016
3
15
42
Naaldwijk
Mijn vriendin heeft al een tijdje een Tigra Twintop met behoorlijke vochtplekken. Binnenkort wil ik deze auto een keer flink opknappen.

Hoe kan je deze het beste aanpakken? Zie bijlage.


stoel-jpg.90150.jpg


gr.

Erik
 

Bijlagen

  • stoel.JPG
    stoel.JPG
    320,2 KB · Weergaven: 168
Makkelijkst is dit te doen met een extractor. Heb je dat niet in je bezit dan kan je dat voor een klein bedrag huren.
Als je daar geen zin in hebt zou je het eerst kunnen proberen met een APC van bijv. Poorboys.

Insprayen in mengverhoudingen van bijvoorbeeld 1:20, 1:15, 1:10 of zelfs nog sterker. Indien nodig inborstelen met bijv een paardenhaarborstel van Carclean en deppen met een mf doek.
 
Wat @Pietaah zegt +1.
Die extractor kost een paar tientjes om te huren, echter heb je wel een reiniger middeltje nodig.
Die kun je ook mee kopen bij de huurder of je gebruikt APC vaan Poorboys of Dodo Juice.
 
Dit nodigt natuurlijk wel uit voor extreem foute grappen.. ;)

Komen de vlekken door lekkage, dan zou ik daar eerst de oorzaak van zoeken, anders blijf je bezig, zeker met de winter in aantocht!
 
  • Leuk
Reactions: Dekkie en m@rio
Let wel op als je een extractor gaat gebruiken dat je middelen gebruikt die specifiek ook in je extractor gebruikt kunnen worden.
Niet elke apc kan je zomaar in je extractor gieten omdat ze dan te erg schuimen.
Heb wel eens de APC van PoorBoys gebruikt en dit schuimde te erg voor mij in extractor.

Ik gebruik met volle tevredenheid nu dit middel:

https://www.carclean.com/nl/product/Valet_Pro/Classic_Carpet_Cleaner_1000ml_103002?o=pbMTAwMDcx

De APC van Poorboys spray ik nu eerst direct op de vlekken vanuit bijvoorbeeld een Monello spray fles.
Dan borstelen en met een extractor met water opzuigen.

Indien nodig giet ik daarna de Valet Pro Carpet Cleaner in mijn extractor en reinig ik het nogmaals met de extractor.
 
Wanneer je een extractor huurt moet je daar meestal verplicht hun producten bij gebruiken.

Indien je een stofzuiger hebt die water kan opzuigen kan je die ook gebruiken.
Zetel besproeien met water in drukpomp, APC opnevelen (1/10 verdund), schrobben met borstel en nadien opzuigen met de waterzuiger.
Nadien nog eens insproeien met water en weer opzuigen.
APC: https://www.carclean.com/nl/product...ll_Purpose_Cleaner_APC__3780ml_100618?o=srapc

Waar je moet op letten is dat je da ganse zetel nat maakt, dus ook de stukken waar geen vlekken zitten, voor een egaal resultaat.
 
bedankt voor alle reacties!

@350Z : de lekkage is inmiddels verholpen door het aantrekken van de dakhaken

Ik ga de APC kopen, voor de extractor heb ik iemand gevonden van wie ik deze kan lenen. Zodra alles geregeld is zal ik hier het eindresultaat plaatsen